آموزش سلامت – دویدن را متوقف کنید و دوی سرعت را شروع کنید

آموزش سلامتی – تمرینات استقامتی منجر به افزایش وزن می شود

ورزش برای متابولیسم، مدیریت وزن و برای سلامتی و تندرستی بسیار مهم است. تنظیم انسولین و لپتین را بهبود می بخشد. اما ورزش نمی تواند رژیم غذایی نشاسته ای با کمبود مواد مغذی را جبران کند. من هر روز ورزش می کنم و به مشتریانم توصیه می کنم همین کار را انجام دهند. با این حال، ورزش های استقامتی طولانی مدت، که زمان زیادی طول می کشد، در واقع به جای کاهش وزن به افزایش وزن کمک می کند.

فکر می کنید وقتی یک ساعت در روز را روی تردمیل یا در یک کلاس ورزشی می گذرانید، بدنتان برای جبران پیامی که ارسال می کنید، چه کاری انجام می دهد؟ مطمئناً، شما چربی می سوزانید، اما در دراز مدت، کاری که در واقع انجام می دهید این است که بدن خود را آموزش دهید تا در ایجاد چربی بیشتر برای سوزاندن تا حد امکان کارآمد باشد! بنابراین، هوش بدن شما برای مقابله با هجوم ورزش های استقامتی غیرضروری مضحک، روز به روز، هفته به هفته، ماه به ماه چه می کند؟ خوب، توانایی آن را برای تبدیل هر کالری از غذایی که مصرف می کنید – مستقیماً به چربی افزایش می دهد. چرا؟ زیرا از نقطه نظر تکاملی، شما به بدن می گویید که تا جایی که ممکن است کالری بسوزانید و بدن شما با انجام هر کاری که می تواند برای جبران “اضطرار گرسنگی” پاسخ می دهد.

برخلاف تصور رایج، دویدن به مدت یک ساعت یا بیشتر در روز سلامت قلب و عروق را بهبود نمی بخشد. جیم فیکس دونده ماراتن، مربی تناسب اندام و دویدن روزانه در سن ۵۲ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. بسیاری از ورزشکاران استقامتی نیز از زمان شروع جنون دویدن و ورزش، بر اثر حملات قلبی پیش از موعد جان خود را از دست داده اند. بدن انسان به سادگی به لبه هل داده نمی شود و دائماً به مرزهای خود کشیده می شود. این نه تنها اتلاف وقت است، بلکه ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد.

نورا گیدگوداس، درمانگر تغذیه، در کتاب پرفروش خود، «ذهن اولیه بدن اولیه»، دیدگاه متخصص هوازی را فاش می‌کند و می‌گوید: «خدا نکند از ورزش خارج شوید. هر چیزی را که ممکن است از دست داده باشید (و سپس مقداری) را به سرعت به دست خواهید آورد. ) در حالی که ذخایر انرژی بدن شما برای ماراتن بعدی آماده می شود.”

علاوه بر این، وقتی به طبیعت نگاه می کنید، حدس بزنید چند حیوان بخش زیادی از روز خود را صرف صرف انرژی خود می کنند؟ این درسته. هیچ کس. این به این دلیل است که تکامل گونه‌هایی را انتخاب می‌کند که بیشترین بازده انرژی را دارند، نه مصرف‌کننده انرژی. برای مثال یک یوزپلنگ می تواند با حداکثر سرعت ۷۰ مایل در ساعت در مسابقات بسیار کوتاه بدود.

بنابراین، وقتی صحبت از ورزش می شود، به یاد داشته باشید که همیشه کمتر، بیشتر است. به جای دویدن به مدت یک ساعت، فقط بیست دقیقه به دویدن با بیشترین سرعتی که می توانید تغییر دهید. به جای گذراندن یک ساعت در کلاس ایروبیک یا ایروبیک، بیست دقیقه روی تردمیل بروید و تا جایی که می توانید سریع بدوید. این حملات کوتاه مدت با شدت زیاد و به حداکثر رساندن ضربان قلب، اکسیژن دریافتی شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد، ظرفیت قلب و ریه های شما را افزایش می دهد و به سرعت ذخایر قند و گلیکوژن خون را می سوزاند. سپس، با بازگشت سطح انسولین به حالت طبیعی، توانایی بدن شما برای سوزاندن چربی افزایش می‌یابد – بدون اینکه به بدن هشدار داده شود که گرسنگی در حال نزدیک شدن است. به این ترتیب بدن به یک دستگاه چربی سوز کارآمد تبدیل می شود نه یک دستگاه ذخیره چربی کارآمد. همه چیز در مورد تعادل است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر