آنچه در حال حاضر داغ است: چالش ۳۰ روزه یوگا داغ

چه چیزی یوگای داغ را فوق العاده می کند؟

یوگای داغ ۲۶ که یوگا بیکرام نیز نامیده می‌شود، بر اساس مجموعه‌ای از ژست‌های یوگا است که توسط Bikram Choudhury از هند رایج شد و در اوایل دهه ۱۹۷۰ به ایالات متحده آورده شد. در این کلاس یوگا با طراوت، اتاق تا بیش از ۱۰۰ درجه گرم می شود تا به بدن اجازه دهد تا در وضعیت های عمیق تر حرکت کند و احتمال آسیب کمتری داشته باشد. دنباله یوگا با دقت از میان ژست‌های متعدد و تغییرات آنها که متعلق به سلسله یوگای ۵۰۰۰ ساله هند است، انتخاب شده است.

این ژست‌های یوگا برگرفته از حرکات سنتی یوگا به نام «آسانا» هستند. آنچه که Hot 26 Yoga را متمایز می کند عرق و حتی اشکی است که از تمرین کنندگان می گیرد…و فایل های عظیم شواهد حکایتی از شفا در همه جهات.

اسطوره یوگای داغ

یوگای داغ یک ورزش آرامش بخش و هوازی است. برای ایجاد سفتی هسته بدن و شل شدن عضلات انعطاف پذیر عمل می کند. هم چالش برانگیز است و هم آرامش بخش.

چهره افسانه ای یوگای داغ Bikram Chowdhury، قهرمان یوگا و بدنساز برنده جوایز است که در طول مسابقه به طور تصادفی ستون فقرات روی پاهایش افتاد و پزشکانش به او گفتند که دیگر هرگز راه نخواهد رفت.

این یوگا در واقع برای Bikram توسط یک گورو به نام Bishnu Ghosh توسعه داده شد که دنباله ای را ایجاد کرد و گرما و رطوبت را به طور خاص برای درمان Bikram تنظیم کرد. نیازی به گفتن نیست، امروز بیکرام فقط راه نمی‌رود – او در حال رکاب زدن است، پرتره جوانی بالای شصت سال. بیکرام یک گورو باهوش یوگا است که نمی تواند از معجزات این یوگا دوری کند.

ژست‌های یوگا از هم‌ترازی صحیح و ژست‌های نگه‌داشتن برای دوره‌های زمانی معینی برای ایجاد یک اثر «تورنیکه» استفاده می‌کنند که عبارت است از انسداد خون و مایعات بدن و به دنبال آن دفع و هجوم این مایعات از طریق قسمت‌های خاصی از بدن. این زنجیر بر خلاف گرانش برای تقویت استخوان‌ها عمل می‌کند و در واقع گفته می‌شود که هر ماهیچه، استخوان، سیستم و سلول بدن را از استخوان تا پوست تنها در ۹۰ دقیقه نیرو می‌دهد.

راهی سریعتر برای فواید درمانی

اگر می خواهید در مسیر سریع باشید، چالش ۳۰ روزه یوگا داغ را در نظر بگیرید که مستلزم ۳۰ روز تمرین مداوم است.

هزاران نفر از سراسر جهان در چالش ۳۰ روزه یوگای داغ شرکت کردند. بسیاری در مورد شفای که شخصاً تجربه کرده اند، آشکارا صحبت می کنند و وبلاگ می نویسند. میگرن درمان می شود. لوپوس تحت کنترل سیاتیک به طور جادویی ناپدید شد. کمردرد تسکین می یابد. زانوها خوب شد بهبود بینایی گزارش شده است. افزایش میل جنسی (ممکن است با لباس های ضعیف، بدن های عرق کرده و خم شدن در کلاس یوگا مرتبط باشد).

هیچ پزشک غربی ۲۶ یوگای داغ را به عنوان یک درمان نمی‌داند، و توصیه‌ای که اغلب قبل از هر کلاس یوگای گرم داده می‌شود این است که شکایات، بهانه‌ها و ناراحتی‌های خود را جلوی در بگذارید و با ذهنی باز وارد اتاق یوگا شوید.

چالش ۳۰ روزه: یک داستان شخصی

بعد از بیش از ۱۵ سال تمرین یوگای داغ توسط خودم، اولین چالش ۳۰ روزه خود را در آوریل آغاز کردم.

این تعهدی است که باید هر روز به آن بپردازید، زیرا اولین چیزی که برای اکثر مردم اتفاق می‌افتد این است که تمام بهانه‌ها برای ادامه کار به ذهن شما خطور می‌کنند. من همیشه سرم خیلی شلوغه من همیشه می توانم کاری سازنده تر انجام دهم. کار زیاد و زمان کم دارم. خسته ام. من مریض نیستم. من هیچ بیماری برای بهبودی یا قسمت های شکسته بدن برای بهبودی ندارم. من هیچ یک از آن درمان معجزه آسا را ​​دریافت نمی کنم – پس واقعاً چه فایده ای دارد؟

هزاران نفر دیگر یک چالش ۳۰ روزه یوگای داغ انجام داده اند و موارد زیر را گزارش کرده اند:

خواب عمیق تر و منظم تر

پوست شفاف، مو و پوست صاف تر

روشی انعطاف پذیرتر برای حرکت مفاصل

کاهش وزن

تغییر در توزیع وزن – شکم و ران‌ها سفت‌تر، بازوهای لاغرتر و دور کمر کوچک‌تر

رژیم غذایی سالم – میل به قند ناپدید شد، غذاهای سالم – میوه ها، سبزیجات، غلات،

آنچه از چالش ۳۰ روزه یوگای داغ آموختم

جدا از این واقعیت که من “چیزی برای مبارزه ندارم”، چالش ۳۰ روزه روی زندگی من تأثیر گذاشته است. چیزهای زیادی در مورد خودم کشف کردم، از جمله:

من می توانم ناراحتی را تحمل کنم: شرایط خارجی می تواند تغییر کند. دما و رطوبت ممکن است افزایش یابد، اما من همچنان می توانم آرام بمانم و حتی الهام بگیرم تا از همه محدودیت های شناخته شده عبور کنم. همیشه انتخاب من است.

تنفس کلید است: تنفس مداوم از طریق بینی و تنفس از طریق گلو، ذهنی پایدار، سیستم عصبی با عملکرد بالا و همچنین بدن فیزیکی مطلوب را تغذیه می کند.

تمرکز پرتو لیزر برای من موجود است یادگیری تمرکز شدید روی گوش دادن و تمرین یوگا بدون اجازه دادن به ذهن من در یوگا داغ، یک تمرین تمرکز ذهنی عالی در خارج از اتاق یوگا و به دنیای کار و بازی است.

چندوظیفه ای نتیجه معکوس دارد: تمرکز روی یک چیز در یک زمان، کار را سریعتر و بهتر انجام می دهد

هر چه بیشتر تمرکز کنید، زمان بیشتر می شود: لازم نیست برای ۹۰ دقیقه ورزش در روز وقت اضافی پیدا کنید. به نظر می رسد هر چه بیشتر تمرین کنید زمان طولانی تر می شود، زیرا با زمانی که در اختیار دارید کارآمدتر می شوید – و کارهای بیشتری انجام می دهید

چالش ها کوچینگ زندگی هستند: شما می توانید با به چالش کشیدن فیزیکی خود یا نشستن در حالت مدیتیشن راهی فراتر از محدودیت های درک شده خود پیدا کنید. هر دو شما را به یک مکان می برند. تعهد الزامی است.

قدرت جسمی و روحی یکسان است Hot 26 Yoga با درگیر شدن کامل در هر دو به طور همزمان، ذهن و بدن را ترکیب می کند. شما نمی توانید چشمان خود را ببندید و یوگای داغ انجام دهید، باید در اتاق بمانید، ذهن خود را حاضر و متمرکز نگه دارید وگرنه این ژست ها جواب نمی دهند.

تعادل فیزیکی برابر است با تعادل عاطفی: تعادل و آرامش درونی را می توان با متعادل کردن بدن بیرونی به دست آورد.

انحرافات قابل تنظیم هستند – دنیا پر از حواس پرتی است. حتی در اتاق یوگا صداها، حرکات و حواس پرتی وجود دارد. تمرکز روی هدف راهی برای دستگیر کردن مهاجم است.

تمرینات گرما برای ورزشکاران عالی است

مدت‌هاست که تمرینات گرمایی به عنوان یک راه عالی برای افزایش ظرفیت هوازی در نظر گرفته شده است. برای دوندگان، زمان صرف شده در دمای بالاتر نسبت به روز مسابقه برای هر ورزشکاری مفید خواهد بود. یوگا ۲۶ داغ توسط بسیاری از ورزشکاران به عنوان یکی دیگر از تمرینات متقابل برای افزایش ضربان قلب، بهبود سیستم عصبی عضلانی و آماده کردن ذهن برای رسیدن به یک هدف متمرکز در نظر گرفته می شود.

تمرین ۹۰ دقیقه ای یا مدیتیشن ۹۰ دقیقه ای؟

در نهایت، من این کار را انجام دادم، زیرا گفتم این کار را خواهم کرد. نگه داشتن قولم برای خودم یک معجزه است.

Hot 26 Yoga برای مبتدیان، متوسط ​​و پیشرفته مناسب است. برای شرکت کردن لازم نیست از نظر بدنی آمادگی داشته باشید و استودیوهایی در سرتاسر جهان وجود دارند که این تمرین را ارائه می دهند.

پس از انجام چالش ۳۰ روزه یوگای داغ، به راحتی می توان فهمید که چرا یوگای داغ یک مدیتیشن ۹۰ دقیقه ای است در حالی که ۲۶ حالت را در یک اتاق گرم انجام می دهید. اغلب هیچ تناقضی در مورد تجربه وجود ندارد – شما یا عاشق یوگای داغ هستید یا از آن متنفر هستید. اما حتی کسانی که می‌گویند از آن متنفرند، به انجام یوگای داغ ادامه می‌دهند، زیرا اغلب آنها را ورزشکاران بهتری می‌کند، در بدنشان راحت‌تر می‌شود و توانایی بیشتری برای تبدیل شدن به فردی که هر کدام می‌خواهند می‌کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر