آیا بادام می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند؟

در یک دنیای ایده آل، همه ما حداقل یک ساعت در روز فرصت داریم تا به خودمان اختصاص دهیم. همه ما دوست داریم سالم غذا بخوریم، صبح زود از خواب بیدار شویم و ورزش کنیم و سعی کنیم سبک زندگی سالمی را در خود ایجاد کنیم. با این حال، در دنیای واقعی، حتی ۲۴ ساعت نیز هرگز برای چنین «تجملاتی» کافی نیست.

هرگز زمان کافی وجود نخواهد داشت. با این حال، با سبک زندگی بسیار پر استرسی که ما داریم، چه یک خانم خانه دار یا یک کارگر حرفه ای، مراقبت از سلامتی دشوار شده است و مدیریت وزن یک چالش بزرگ است.

در حالی که مدیریت وزن ممکن است برای خیلی ها کار دلهره آور به نظر برسد، می توان این فرآیند را با ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی شروع کرد، به عنوان مثال، عادت به خوردن میان وعده های سالم. یکی از این عادت ها می تواند مصرف میان وعده بادام باشد – منبعی غنی از ویتامین E، فیبر، پروتئین و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر.

Weight Watchers 101

با بادام احساس سیری کنید – بادام یک غذای سیرکننده برای مراقب وزن است زیرا سرشار از فیبر و پروتئین است. بنابراین، خوردن این آجیل باعث می شود احساس سیری کنید و ممکن است شما را از دستیابی به غذاهای ناسالم منصرف کند، که به حفظ وزن، تناسب اندام و بالا نگه داشتن سطح انرژی کمک می کند.

شواهد تحقیقاتی – یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان داد که شرکت کنندگان در مطالعه که روزانه ۴۳ گرم بادام خشک بوداده و کمی نمک خورده بودند، گرسنگی کمتری داشتند، رژیم غذایی برای ویتامین E بهبود یافتند و مصرف تک غیراشباع (“خوب”) داشتند. ) چربی های بدون افزایش وزن بدن.

شادی مادر

تغذیه سالم – برای مادرانی که به دنبال راه هایی برای ایجاد عادات غذایی سالم در خانواده و همچنین رژیم غذایی خود هستند، بادام می تواند یک مکمل سالم باشد.

جایگزینی آشغال – برای کسانی که دوست دارند اواسط صبح و اواسط شب غذا بخورند، خوردن بادام به جای تنقلات ناسالم می تواند تغییرات سالمی در زندگی شما ایجاد کند و شما را یک قدم به هدف خود یعنی تناسب اندام نزدیکتر کند.

با ضرب‌الاجل‌هایی برای ملاقات، نوشیدن شراب و خوردن مکرر، اواخر شب و صبح زود، به راحتی می‌توان فراموش کرد که کنترل سلامتی چقدر آسان است. اگر به دنبال راهی برای افزودن بادام به رژیم غذایی خود هستید، ایده های دستور العمل آسان زیر را در نظر بگیرید:

دستور اول: صبحانه ترد با بادام و برنج

خدمت ۴

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

زمان پخت: بدون پخت

عناصر:

برنج کریسپی – ۲۰۰ گرم

شکلات تلخ – ۷۰ گرم

بادام کامل بو داده – ۱۰۰ گرم

خلال بادام – ۵۰ گرم

تخمه آفتابگردان / هندوانه – ۵۰ گرم

روش:

۱. شکلات را نرم کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. قالب مستطیلی را گذاشته و می گذاریم داخل قالب های برش خورده ببندد و سرو کنید.

نکته: این را در یخچال نگهداری نکنید زیرا ممکن است خیس شود و برنج ترد را می توان با گرانولا و دانه های گندم جایگزین کرد تا یک صبحانه یا میان وعده عالی درست شود.

تجزیه و تحلیل مواد مغذی

کالری

۲۳۲۰

پروتئین

۵۹.۶ گرم

چربی کل

۱۳۱.۴ گرم

اشباع شده

۲۲.۱ گرم

تک غیراشباع

۶۵.۷ گرم

پلی اشباع شده

۳۸.۹ گرم

کربوهیدرات ها

۲۵۵.۴ گرم

اساسی

۳۴.۴ گرم

کلسترول

۴.۹ میلی گرم

سدیم

۴۴.۶ میلی گرم

کلسیم

۵۳۰.۹ میلی گرم

منیزیم

۸۴۶.۴ میلی گرم

پتاسیم

۲۲۴۵.۶ میلی گرم

ویتامین E

۵۶.۱ میلی گرم

دستور ۲: بادام بو داده آغشته به نان نمک پارا

خدمت ۴

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۲۰ دقیقه

مواد لازم بادام بادام:

بادام بو داده و له شده – ½ فنجان

گوجه فرنگی خرد شده – ۱ فنجان

حبه سیر – ۲ عدد

غصن ریحان – ۱ پ

لیمو – ½ لا

نمک – یک قاشق چایخوری

فلفل – ½ قاشق چایخوری

مواد لازم نمک پارا:

آرد تصفیه شده – ۲۵۰ گرم

شکر – ۱۰ گرم

نمک – ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون – ۲۰ میلی لیتر

آب – ۱۵۰ میلی لیتر

روش:

۱. برای فرو بردن گوجه فرنگی ها را در ظرفی بریزید. سیر را خرد کرده و سپس خرد کنید. به گوجه فرنگی اضافه کنید. شاخه ریحان را ریز خرد کرده و به همراه سایر مواد به گوجه فرنگی اضافه کنید. مدتی خنک شود

۲. خمیر را با مواد بالا آماده کنید. ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید. حالا ورقه های نازک خمیر را باز کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار دهید.

۳. آن را بردارید و تکه تکه کنید. با دیپ بادام سرو کنید.

تجزیه و تحلیل مواد مغذی

کالری

۱۵۹۰

پروتئین

۴۳۵۹۸ گرم

چربی کل

۵۸.۸۸ گرم

اشباع شده

۵.۹۷۵ گرم

تک غیراشباع

۳۷.۶۰۹ گرم

پلی اشباع شده

۱۲.۱۶ گرم

کربوهیدرات ها

۲۲۷.۲ گرم

اساسی

۱۸.۳ گرم

کلسترول

۰ میلی گرم

سدیم

۱۲۳۷ میلی گرم

کلسیم

۲۶۷ میلی گرم

منیزیم

۲۶۹ ​​میلی گرم

پتاسیم

۱۲۱۳ میلی گرم

ویتامین E

۲۱.۴۶ میلی گرم

بادام یک میان وعده برای کسانی است که می خواهند غذای سالم بخورند و وزن خود را کنترل کنند. این آجیل همه کاره، با مواد مغذی ضروری، گزینه ای سرگرم کننده و راحت است. این میان وعده عالی است که می توانید در هر زمان و هر مکان بخورید، و می تواند به شما کمک کند وزن خود را به طور موثر مدیریت کنید و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر