آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را تسکین دهد؟


رژیم غذایی چگونه بر PCOS تأثیر می گذارد؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بیشتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر انسولین کافی در بدن تولید نشود ، سطح قند خون افزایش می یابد. این امر در صورت مقاومت به انسولین نیز رخ می دهد ، به این معنی که نمی توانید از انسولینی که تولید می کنید به طور موثر استفاده کنید.

اگر بدن فرد به انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور میشود سعی کند سطح بالایی از انسولین را پمپاژ کند تا سطح قند خون نرمال شود. سطوح بالای انسولین می تواند باعث شود آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون در تخمدان ها تولید شود.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از محدوده طبیعی (اضافه وزن و چاقی) ایجاد شود. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتهای تصفیه شده ، مانند نشاسته و غذاهای شیرین ، می تواند مقاومت به انسولین و در نتیجه مشکل در کاهش وزن را ایجاد کند.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای سرشار از فیبر می توانند با کاهش سرعت هضم و کاهش تأثیر قند بر خون و در نتیجه کنترل مقاومت به انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید باشد.

گزینه های عالی برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات ، از جمله کاهو برگ قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام

انواع توت ها

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر را تأمین نمی کنند ، اما به دلیل ایجاد احساس سیری طولانی مدت برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز ممکن است مفید باشند. عبارتند از:

گوجه فرنگی

کلم پیچ

اسفناج

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند بلوبری و توت فرنگی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین

دیدگاهتان را بنویسید