آیا شیک های پروتئینی به کاهش وزن کمک می کنند؟

قبل از پاسخ به این سوال، اجازه دهید ابتدا محتویات نوشیدنی تغذیه‌ای محبوب را بررسی کنیم که ادعا می‌کند به کاهش وزن افراد کمک می‌کند. برخلاف تصور رایج، این غذا فقط از مواد غذایی پروتئینی تشکیل نشده است. سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها و چربی ها نیز بخشی از شیک مذکور هستند. با این حال، محتوای پروتئین بیشتر از بقیه مواد است. با چنین محتوای پروتئین بالایی، به این شیک های تغذیه ای، شیک های پروتئینی می گویند.

نقش پروتئین در بدن ما پشتیبانی و تقویت عملکردهای بدن است. نقش‌های خاص مختلفی مانند ارتقای متابولیسم و ​​هضم را انجام می‌دهد و تا عمق سلولی گسترش می‌یابد و به رشد و تولید مثل کمک می‌کند. علاوه بر این، به تنظیم مایعات نیز کمک می کند و نقش مهمی در انتقال سایر مواد مغذی در سراسر بدن، با اتصال و آزادسازی این مواد در مواقع ضروری، ایفا می کند.

اساساً نقش پروتئین در سیستم ما افزایش متابولیسم و ​​آزادسازی مواد مغذی در صورت نیاز است، بنابراین انرژی بیشتری به ما می دهد و استقامت ما را بهبود می بخشد. بنابراین چگونه شیک های پروتئینی به کاهش وزن کمک می کنند؟ منابع پروتئینی زیادی به غیر از منابع موجود در بدن ما وجود دارد. ما می توانیم این را از ماهی، تخم مرغ، مرغ، شیر، سویا، ماست و بسیاری از منابع دیگر دریافت کنیم. با دریافت مقدار مناسب پروتئین در بدن، می توانیم وزن خود را کنترل و کنترل کنیم. مقدار ایده آل پروتئین مورد نیاز بدن ۰.۷ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن یا حدود ۴۵-۵۶ گرم پروتئین در روز است. اگر همانطور که در بالا ذکر شد به برخی منابع غذایی که در مواد غذایی تهی شده اند تکیه کنیم، برای اندازه گیری میزان پروتئین توصیه شده روزانه خود با مشکل مواجه خواهیم شد.

اینجاست که توصیه می‌شود به جای کاهش وزن با خوردن غذاهای غنی از پروتئین، از طریق شیک‌های پروتئینی وزن کم کنید، زیرا ممکن است بهترین مواد پروتئینی را که هنگام خرید آن‌ها انتظار داشتید، نداشته باشند. شیک های پروتئینی نسبت به سایر منابع پروتئین موجود در غذایی که می خوریم راحت تر آماده می شوند و راحت تر جذب می شوند. علاوه بر این، دریافت پروتئین روزانه به‌ویژه از مکمل‌های شیک‌های پروتئینی و همچنین سایر منابع پروتئین سالم موجود در غذاها بسیار آسان‌تر است. علاوه بر این، افراد زیادی ۲۰ گرم پروتئین در روز دریافت نمی کنند، چه رسد به ۵۰-۶۰ گرم پروتئین.

پروتئین آب پنیر به طور کلی بهترین جزء پروتئینی شیک های پروتئینی در نظر گرفته می شود. این پروتئین در سطح سلولی بسیار سریعتر از سایر انواع پروتئین جذب می شود. همچنین مکمل خوبی برای افرادی است که عاشق ورزش هستند. اما پروتئین کازئین نیز وجود دارد. اگرچه در مقایسه با آب پنیر آهسته تر جذب بدن می شود، اما مکمل و/یا جایگزین غذای خوبی است. پروتئین موجود در این گونه شیک ها به عضله سازی کمک می کند که بدن را قادر می سازد کالری بیشتری بسوزاند. هنگامی که کالری بیشتری سوزانده می شود، تمایل به کاهش وزن آسان تر می شود. در حالی که از شیک های پروتئینی برای کاهش وزن استفاده می شود، می توان از آنها برای افزایش وزن نیز استفاده کرد. فقط مراقب ترکیب پروتئین باشید. شما نمی خواهید ترکیب اشتباهی داشته باشید و آن را بر خلاف تلاش های خود برای کاهش یا افزایش وزن با شیک های پروتئینی انجام دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر