آیا قند و کربوهیدرات برای کاهش وزن موثر هستند؟

شکر و کربوهیدرات ها بهترین محصولات برای کاهش وزن نیستند. با این حال، نمی‌توانیم کربوهیدرات‌ها و شکر را در برنامه کاهش وزن به طور کامل حذف کنیم. قند و کربوهیدرات دلیل واقعی افزایش وزن هستند. شما مقدار زیادی شکر و محصولات پر کربوهیدراتی که در بدن شما ذخیره شده است می خورید. تفاوت این است که شما فقط غذاهای مورد علاقه خود را در حد اعتدال میل می کنید. ترک کامل مصرف کربوهیدرات و شکر بسیار دشوار است، به همین دلیل است که هر از چند گاهی مجاز به خوردن آنها هستید. بدن ما هنوز به قند و کربوهیدرات نیاز دارد.

آنچه شما در وهله اول باید بدانید، در مورد انواع کربوهیدرات ها و محتوای قند خاص آنها قبل از غذا خوردن است. به عنوان مثال، کربوهیدرات های سالمی وجود دارند، زیرا آنها به اندازه نان سفید با شکر ساخته نمی شوند. در حالی که برخی از آنها وجود دارند که حاوی قند کمتر و مواد مغذی بیشتری هستند، مانند نان قهوه ای. هر دو نان و کربوهیدرات هستند اما ارزش غذایی و همچنین قندهای متفاوتی دارند.

بدن ما برای تامین انرژی برای عملکردهای طبیعی بدن و همچنین حرکت در اطراف و انجام سایر فعالیت ها به کربوهیدرات نیاز دارد. دلیل اینکه کربوهیدرات ها و قندها علیرغم اینکه برای انرژی ضروری هستند افزایش می یابند این است که مقدار زیادی برای همراهی با بدن وجود دارد. مقدار توصیه شده غذایی وجود دارد که بدون نیاز به استفاده از پروتئین برای انرژی، انرژی کافی برای بدن شما فراهم می کند. این مقدار شامل خوردن همبرگر، بستنی، نان سفید، شیرینی و سایر غذاهایی که حاوی قند زیادی هستند نمی شود. برخی از این غذاها برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می گیرند، اما مازاد آن چیزی است که برای ذخیره سازی در آینده به چربی تبدیل می شود. با خوردن این غذاها، قندهای اضافی تا زمانی که وزن اضافه کنید ذخیره و جمع می شوند.

بهترین راه برای کاهش وزن و ادامه خوردن غذاهای مورد علاقه تان این است که آنها را در حد اعتدال و در موارد بسیار نادر مصرف کنید. با این حال، می توانید غذاهای پر کربوهیدرات را با یک رژیم کم کربوهیدرات و قند بالا جایگزین کنید. این شما را در یک سبد میوه قرار می دهد. هیچ مکانی سالم تر و بهتر از میوه برای دریافت قند وجود ندارد. آنها به طور طبیعی مملو از مواد مغذی مهم هستند، بنابراین مهم نیست چقدر بخورید، بیمار یا چیزی شبیه به آن نخواهید شد.

میوه ها حاوی مقادیر مختلفی قند هستند. آنها قندهای طبیعی هستند که هیچ خطری برای سلامتی شما ندارند. این در مقایسه با غذاهای فرآوری شده منبع قند بهتری است. منابع سالم کربوهیدرات ها دانه ها و مغزها هستند. آنها مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات دارند. برخی از لبنیات هستند که چربی ها و قندها را از بین برده اند، مانند پنیر و ماست. می توان از آن به جای غذاهای غنی از قند استفاده کرد. می توانید محصولات سبوس دار کربوهیدرات را امتحان کنید که قند کمتری دارند. این نشاسته ها کندتر از نشاسته های موجود در غذاهای شیرین تصفیه شده و فرآوری شده تجزیه می شوند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر