آیا مردان هم سلولیت دارند؟

زنان در مقایسه با مردان شانس بیشتری برای ایجاد سلولیت دارند. این به این دلیل است که زنان دارای فیبرهای کلاژن در قسمت پایین بدن خود هستند. این الیاف به صورت عمودی به سمت بالا و پایین کشیده می شوند و نوعی حصار حصار ایجاد می کنند. توزیع فیبرهای کلاژن سلولیت را برای زنان آسان‌تر می‌کند در حالی که مردان معمولاً این کار را نمی‌کنند. درصد بسیار کمی از مردان با سلولیت دست و پنجه نرم می کنند و در بیشتر موارد نتیجه اضافه وزن است. توزیع کلاژن در مردان بسیار شبیه به شبکه است، با اتصال فیبرها ایجاد مشکلات سلولیت را دشوار می کند.

در زنان، توزیع عمودی در قسمت پایین بدن، محل مناسبی برای رشد سلول های چربی ایجاد می کند. سلول های چربی در حال رشد توسط فیبرهای کلاژن محصور شده و بسیار محکم نگه داشته می شوند. بسته بندی محکم باعث ایجاد چین و چروک و خاصیت حجم دهنده می شود که سلولیت را تشکیل می دهد. برای این اتفاق طبیعی، زنان بیشتری از مشکلات سلولیت رنج می برند در حالی که مردان یک روز میدانی را با بدن و پوستی صاف و شاداب سپری می کنند.

غذاهایی که با سلولیت مبارزه می کنند

خانم‌ها برای اینکه به بهترین شکل ظاهر شوند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا جذاب به نظر برسند. چندین گزینه وجود دارد که می تواند به خلاص شدن از شر سلولیت کمک کند، از جمله روش های جراحی. با این حال، غذاهایی وجود دارند که ثابت کرده اند در از بین بردن سلولیت در زنان موثر هستند. با سلولیت مبارزه می‌کند و اگرچه رسیدن به نتایج خوب بیشتر طول می‌کشد، اما همچنان نتایج موثری را با سلولیت ارائه می‌کند.

ویتامین سیغذاهایی که سرشار از این ویتامین هستند از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سلولیت هستند. این ویتامین به تقویت بافت همبند پوست کمک می کند و در نتیجه ظاهر کلی سلولیت را کاهش می دهد. ممکن است ایده خوبی باشد که مصرف غذاهای غنی از ویتامین C را افزایش دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید. میوه ها و سبزیجاتی که منابع غنی این ویتامین هستند عبارتند از کیوی، فلفل دلمه ای، مرکبات و انواع توت ها.

چربی اشباع نشدههر چقدر هم که این ایده بد به نظر برسد، چربی های ترانس می توانند به مبارزه با سلولیت کمک کنند. بهترین غذاها آنهایی هستند که حاوی اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۶ و امگا ۳ هستند. آنها شامل گردو، ماهی روغنی و همچنین روغن آفتابگردان هستند. چربی‌های تک غیراشباع دانه‌ها، آووکادو و مغزها نیز می‌توانند در مبارزه با سلولیت مفید باشند.

پروتئینکلاژن نوعی پروتئین است و تجزیه آن چیزی است که منجر به سلولیت می شود. بنابراین می توانید با افزایش مصرف غذاهای غنی از پروتئین، فیبرهای کلاژن را تقویت کنید. برای رفع این نیاز می توان به وعده های غذایی گوشت بدون چربی اضافه کرد. از گوشت قرمز بدون چربی، مرغ و ماهی سفید استفاده کنید. پنیر کوتیج، ماست یونانی و لوبیا انتخاب های خوبی برای پروتئین در مبارزه با سلولیت هستند.

جدای از غذاها، ورزش می تواند نقش بسیار زیادی در از بین بردن سلولیت داشته باشد. آنها برای تقویت بافت های همبند و بهبود ظاهر سلولیت به راحتی کار خواهند کرد. نکات حذف سلولیت با تمرینات باعث می شود که شما آنهایی را انتخاب کنید که مناطق خاصی را که تحت تاثیر سلولیت قرار گرفته اند را هدف قرار دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر