آیا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند؟

بدون شک نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن کمک کند. یکی از مهم ترین عوامل کاهش وزن به روش صحیح مصرف آب است. آب در تمام عملکردهای بدن از جمله هضم، رساندن مواد مغذی، دفع مواد زائد، تنظیم دما و روانکاری و بالشتک مفاصل و بافت ها نقش دارد.

مهمتر از همه برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، آب توانایی بدن شما برای متابولیسم چربی را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، به شما کمک می کند تا از شر چربی موجود در بدن خلاص شوید. بدن انسان بالغ از نظر وزن ۵۰ تا ۶۰ درصد آب است. بدن در تنظیم محتوای آب خود خوب است و با ایجاد احساس تشنگی به شما می گوید که چه زمانی به آب بیشتری نیاز دارید.

میزان مصرف آب روزانه مورد نیاز برای هر فرد بسیار متفاوت است. همه اینها به سن، سطح فعالیت و عوامل محیطی مانند گرما بستگی دارد. توصیه معمول ۸ لیوان آب در روز برای برخی افراد مانند ورزشکاران و برخی دیگر که به طور مکرر ورزش می کنند کافی نیست و برای برخی دیگر مانند افراد مسن بیش از حد است.

اگر قصد دارید از آب به عنوان ابزاری برای کاهش وزن استفاده کنید، ۸ لیوان توصیه شده در روز کافی خواهد بود. ممکن است هنگام شروع کار مجبور به استفاده مکرر از دستشویی شوید، اما بدن شما به سرعت با افزایش مصرف آب سازگار می شود.

بنابراین هرچه آب بیشتری مصرف کنید، چربی بیشتری از سیستم بدن شما خارج می شود. اگرچه آب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، اما یادگیری روش‌های دیگر برای افزایش موثرتر شانس کاهش وزن بسیار مهم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر