ابتدا سالم باشید و کاهش وزن آسان تر خواهد بود

اگر برای از دست دادن چربی بدن مشکل دارید و در طی یک دوره زمانی (احتمالاً سال‌ها) به رژیم‌های غذایی متعدد متوسل می‌شوید، ممکن است به این دلیل باشد که متابولیسم شما آسیب دیده و توانایی شما در سوزاندن سوخت (کالری) را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند محرک متابولیک شما را کاهش دهد و برخی از آنها عبارتند از: حذف وعده‌های غذایی، نخوردن پروتئین یا غذای کافی به طور کلی، خوردن کربوهیدرات‌های تصفیه شده بیش از حد و نخوردن وعده‌های غذایی متعادل.

همچنین می‌توانید بدن خود را با فعالیت‌های «قلبی» بیش از حد به‌علاوه «رژیم‌های غذایی» مداوم و خاموش کنید. در برخی مواقع، بدن شما به این استرس پاسخ نمی دهد و نه تنها مانع از دست دادن چربی می شود، بلکه سلامت کلی خود را به خطر می اندازد و همچنین روند پیری را تسریع می کند.

اگر کاهش مصرف غذا را با افزایش مقدار ورزش ترکیب کنید، راهی ناسالم برای کاهش وزن خواهید داشت که دستوری برای تسریع پیری متابولیک است. برای خارج شدن از این چرخه، کل فرآیند باید معکوس شود تا متابولیسم بتواند خود را التیام و ترمیم کند.

برای کاهش وزن، باید بدن خود را سالم نگه دارید. وقتی هورمون های شما از کنترل خارج می شوند، بدن شما به درستی عمل نمی کند. بدن سالم دارای مشخصات تغذیه ای متعادل و هورمون های تنظیم کننده اشتها است که به شما امکان می دهد وزن سالمی داشته باشید و آن را حفظ کنید.

هنگامی که به آن سیستم ها آسیب وارد می شود، هرگونه استرس اضافی مانند رژیم های غذایی بیشتر و ورزش بیشتر منجر به شکست متابولیک می شود. بنابراین، اگر نیاز به کاهش چربی اضافی بدن دارید، شروع به خوردن غذاهای سالم بیشتری کنید و ترجیحاً آنها را به ۴-۶ وعده غذایی کوچک هر ۲-۳ ساعت با حداقل ۲۰ گرم پروتئین تقسیم کنید. برای تسریع روند، تا حد امکان از شر بسیاری از غذاهای فرآوری شده خلاص شوید و آنها را با غذاهای طبیعی و کامل جایگزین کنید.

عامل مهم دیگر در تثبیت متابولیسم شما این است که مطمئن شوید بافت عضلانی شما قوی و تقویت شده است زیرا این موتور ماشین چربی سوز است – متابولیسم شما. اگر مدتی است که تمرینات قدرتی انجام نداده اید، اکنون زمان شروع آن است و به شما کمک می کند تا ریکاوری کنید و متابولیسم خود را به سریع ترین شکل ممکن افزایش دهید.

همانطور که فرآیند انتقال را با بهبود عادات غذایی و تمرینی خود آغاز می کنید، بدن شما نه تنها هورمون های شما را دوباره متعادل می کند، بلکه سیستم های بیوشیمیایی ساختاری و عملکردی خود را نیز بازسازی می کند که به دلیل عادت های بد قبلی شما بی اثر شده اند. هرچه آسیب بیشتری به بدن خود وارد کنید، این فرآیند بیشتر طول می کشد.

هنگامی که متابولیسم خود را حل می کنید، در صورت نیاز آماده کاهش وزن چربی هستید. داشتن یک برنامه سلامت را در نظر بگیرید زیرا رویداد اصلی کاهش وزن یک مزیت جانبی است. شما نمی توانید یک چیز را بدون چیزهای دیگر داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر