اشتباهات رایج در پاورلیفتینگ

هر پاورلیفتر به یک بخش خاص تعلق دارد، اساس این طبقه بندی بر اساس سطح تجربه، وزن بدن و سن بالابر است. سایر بخش‌ها پاورلیفترهای «دنده‌ای» و «خام» هستند، این نشان می‌دهد که آیا بالابر در طول مسابقه از تجهیزات حمایتی استفاده می‌کند یا خیر.

مسابقات پاورلیفتینگ بیشتر ساعات روز را می گیرد. رقبا معمولاً با اسکات شروع می‌کنند، تا پرس روی نیمکت پیش می‌روند و در نهایت با ددلیفت به پایان می‌رسند. برای هر بالابر فقط ۳ شانس به شرکت کنندگان داده می شود که در مجموع ۹ بار در روز انجام می شود.

اشتباهات را نمی توان در پاورلیفتینگ قضاوت کرد، به خصوص اگر مبتدی هستید، ممکن است اجتناب از برخی اشتباهات رایج در پاورلیفتینگ برای شما دشوار باشد. با این حال، اشتباهات بخشی از فرآیند یادگیری هستند و همچنین شما را به یک پاورلیفتر بهتر تبدیل می کند، زیرا با پیشرفت در پاورلیفتینگ، می توانید از این اشتباهات جلوگیری کنید. حتی پاورلیفترهایی که در مقطعی از دوران حرفه ای خود رکوردهای جهانی را شکسته اند نیز مرتکب اشتباه شدند. مهمترین چیز این است که از آن یاد بگیرید و این به تقویت مهارت های شما کمک می کند. همانطور که بیشتر بخوانید، برخی از اشتباهات رایج پاورلیفترها را خواهید دید.

در اینجا برخی از اشتباهات رایج افراد در پاورلیفتینگ وجود دارد:

اشتباه شماره ۱: گاز گرفتن بیشتر از چیزی که بتوانید بجوید

پاورلیفتینگ به قدرت، انرژی، رژیم غذایی متعادل و خواب نیاز دارد. مبتدیان بیشتر به تلاش برای حمل آسانسوری که برای آنها در نظر گرفته نشده است، علاقه مند هستند، این به ویژه برای بالابری که در گروه سنی و وزن آنها طبقه بندی نمی شود، رایج است. به عنوان یک مبتدی، شما با فداکاری و تمرین، چیزها را مجبور نمی‌کنید، در نهایت به حمل وزنه‌های بیشتر پیشرفت خواهید کرد.

عواقب حمل وزنی که برای تقسیم بندی شما در نظر گرفته نشده است، پارگی عضلات یا شکستن مچ دست است. این می تواند شما را برای یک دوره رقابتی کامل دور نگه دارد.

اگر قربانی چنین شرایطی هستید، قبل از شروع مجدد تمرین، به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد. این ممکن است کمی ناامید کننده باشد، اما اجازه ندهید که به ذهن شما نفوذ کند. اکنون محدودیت های خود را می دانید.

اشتباه شماره ۲: به سبک خود پایبند باشید

اغلب اوقات پاورلیفترها تمایل دارند ارتفاع خود را با ضربان قلب تغییر دهند. بیشتر این می تواند در نتیجه عقده حقارت باشد، یعنی دیدن بالابرهای دیگری که فکر می کنید بهتر از حمل بار به روشی خاص هستند. سپس، شما سعی می کنید سبک آنها را انتخاب کنید. این می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. مهم نیست که چه فشاری دارید، به استایل خود بچسبید!

اشتباه شماره ۳: فعالیت های خود را اولویت بندی کنید

همیشه به یاد داشته باشید که شما یک فانی صرف هستید و نه یک ابرانسان. آماده شدن برای جلسات بلند کردن بدون داشتن لیست اولویت ممکن است شما را در معرض خطر جدی قرار دهد. شما نمی دانید که در کدام جلسه می توانید آسیب دیدگی داشته باشید، خودنمایی در مقابل دوستانتان سودمند نیست و واقعاً برای آینده شغلی خود مهم نیست که شرکت کنید یا نه.

حکم نهایی

کلید موفقیت یک پاورلیفتر تمرین سخت و باهوش است، ثابت قدم بودن و دریافت مشاوره تخصصی از افراد موفق در این زمینه، کلید اصلی آن است. همچنین، شما باید چیزهای زیادی مانند حفظ فعالیت های اجتماعی خود را قربانی کنید. قطعاً با پیشرفت بر این اشتباهات غلبه خواهید کرد. بلند کردن مبارک!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر