افسانه های رایج در مورد رژیم کتو

به دلیل اثربخشی آن در کاهش وزن و فواید متعدد برای سلامتی، رژیم کتوژنیک به طور فزاینده ای محبوب می شود. در نتیجه، افسانه های بسیاری ظاهر شده اند و برخی از آنها کاملاً گسترده هستند.

احتمالاً در انجمن‌های مختلف، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدیوهای یوتیوب و غیره با بسیاری از آنها برخورد کرده‌اید و حتی ممکن است قربانی برخی از آنها شوید. این مقاله شامل محبوب ترین آنها است.

افسانه ۱: کالری مهم نیست / شما نمی توانید در طول کتو وزن اضافه کنید

متأسفانه، رژیم کتو جادویی نیست، اما کالری هنوز مهم است. شما نمی توانید به مقدار نامحدود غذا بخورید و منتظر بمانید که هرگز به شکل چربی روی بدن شما رسوب نکند.

اگر بیشتر از سوختن غذا بخورید، وزن اضافه می کنید و کتو شما را آسیب ناپذیر نمی کند. در حالی که اکثر غذاهایی که در طول رژیم کتو می خورید بسیار مغذی و اشباع شده هستند، که یک مزیت قطعی است زیرا کمتر می خورید.

افسانه ۲: در طول کتو هرگز احساس گرسنگی نخواهید کرد

اگر کمبود کالری دارید، به خصوص اگر به هدف خود نزدیک شده اید، گرسنگی یک احساس کاملا طبیعی است و به احتمال زیاد آن را تجربه خواهید کرد. شما باید بدانید که گرسنگی بخشی طبیعی از روند کاهش وزن است، بنابراین باید یاد بگیرید که هر زمان که کمی احساس گرسنگی کردید، میان وعده نخورید – و به خصوص اگر احتمال دارد از دست بدهید، و واقعا گرسنه نیستید.

رژیم کتو به اکثر افراد کمک می کند کمتر احساس گرسنگی کنند، اما گرسنگی را به طور کامل از بین نمی برد.

بدن شما تعادل را دوست دارد و با هر گونه تغییر شدید در وزن شما مبارزه می کند، به خصوص اگر اضافه وزن داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که تمرینات قلبی طولانی مدت که برای ایجاد کسری کالری زیاد مفید هستند می توانند روز بعد احساس گرسنگی کنید.

افسانه ۳: کتو راهی رایگان برای مصرف مقادیر زیادی چربی است

شما باید مطمئن شوید که پروتئین کافی برای حفظ وزن بدون چربی خود مصرف می کنید، اما برای جبران کالری هایی که قبلا از کربوهیدرات ها به دست می آمد باید کمی چربی اضافه کنید.

با این حال، کتو تا حد زیادی عادات غذایی شما را تغییر می دهد و اضافه کردن چربی نامحدود نتیجه معکوس خواهد داشت. به هر حال، اگر می‌خواهید وزن کم کنید، مقداری از چربی باید از بدن شما بیاید، نه از بشقاب شما.

همچنین چربی بسیار کالری است: یک گرم چربی برابر با ۹ کالری است (در مقایسه با ۴ کالری در هر گرم پروتئین یا کربوهیدرات).

به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک ابتدا برای افرادی که از صرع رنج می‌برند فرموله شد و کتو پزشکی (با هدف مبارزه با صرع) حاوی مقدار زیادی چربی در روستای شماست. در کتو برای کاهش وزن ضروری نیست.

بله، کتو یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و مقدار متوسط ​​پروتئین است، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید تمام چربی هایی را که می خواهید بخورید.

افسانه ۴: هر چه وضعیت کتوز عمیق تر باشد، چربی بیشتری از دست می دهید

اندازه گیری کتون یک فرآیند پیچیده است، اما در واقع حتی مورد نیاز نیست.

اگر از چوب ادرار برای اندازه گیری کتون ها استفاده می کنید، باید بدانید که بدن شما با وضعیت کتوزیس سازگار می شود و پس از مدتی کروس شما کتون ها را سرریز نمی کند که این روش اندازه گیری استیک ها است. رنگ بنفش عمیق تر با کاهش وزن سریع تر برابر نیست.

همین امر در مورد سایر روش‌های اندازه‌گیری نیز صدق می‌کند – کاهش چربی عمدتاً به کمبود کالری شما بستگی دارد و نه به میزان کتون‌هایی که تولید می‌کنید.

باور غلط ۵: شما باید فقط حداقل مقدار پروتئین مصرف کنید

مقدار پروتئین تا حد زیادی به اهداف، سطح فعالیت و ترجیحات خاص شما بستگی دارد.

بله، مقداری پروتئین به گلوکز تبدیل می شود – اما مغز شما برای عملکرد به مقدار کمی گلوکز نیاز دارد – این فرآیند (به نام گلوکونئوژنز) در واقع به تقاضا بستگی دارد، نه به منبع انرژی.

مصرف تن پروتئین به سادگی ضروری نیست و می تواند بسیار گران باشد. با این حال، لازم نیست از پروتئین بترسید و سعی کنید از آن اجتناب کنید. اگر می خواهید توده عضلانی خود را حفظ کنید، باید مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی مصرف می کنید.

افسانه ۶: کتو بهترین رژیم غذایی برای همه است

رژیم کتوژنیک یک انتخاب عالی برای درصد زیادی از جمعیت است و به مبارزه با بسیاری از مشکلات جدی سلامت کمک می کند.

با این حال، در حالی که برخی از افراد در کتو موفق می شوند و تصمیم می گیرند تا سال ها (یا حتی یک عمر) به این رژیم پایبند باشند، برای برخی دیگر ممکن است پیروی از تمام قوانین آن یا لذت بردن از آن دشوار باشد.

برای حفظ وزن، باید مطمئن شوید که در درازمدت به رژیم جدید خود متعهد هستید و بعد از چند ماه دیگر به خوردن غذاهای مضر باز نخواهید گشت.

به یاد داشته باشید که بیشتر فواید کتو زمانی ظاهر می شود که بدن شما با چربی سازگار شود که معمولاً ۶-۴ هفته طول می کشد. بنابراین، اگر فقط می خواهید در ۲-۳ هفته وزن کم کنید، کتو برای شما مناسب نیست. اگر فداکاری و تعهد نداشته باشید، رژیم کتو کارساز نخواهد بود.

افسانه ۷: مهم نیست کربوهیدرات ها از کجا می آیند

پنج گرم کربوهیدرات از اسفناج – دور از همان پنج گرم کربوهیدرات از دکستروز است که بخشی از غذاهای لذیذ گوشت است. اسفناج بسیار مغذی تر است و عناصر کمیاب (مانند منیزیم و پتاسیم که برای کتو ضروری هستند) در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که دکستروز هیچ یک از این فواید را نخواهد داشت.

با توجه به اینکه مقدار کربوهیدرات ها به شدت محدود شده است، باید رژیم غذایی خود را به طور استراتژیک برنامه ریزی کنید و غذاهایی را انتخاب کنید که هم سالم و هم سیر هستند. بهترین انتخاب بیشتر سبزیجات سبز خواهد بود.

افسانه ۸: بیش از حد معمول کربوهیدرات های خالص در روز شما را از کتوز خارج می کند و دوباره به کتو آنفولانزا مبتلا می شوید.

روزانه ۲۰-۳۰ گرم کربوهیدرات خالص نوعی مانع محافظ است. اگر کربوهیدرات های خود را به این میزان محدود کنید، دچار کتوز خواهید شد، اما این بدان معنا نیست که این حد بالای کربوهیدرات های شخصی شما است که می توانید روزانه برای ماندن در کتوزیس مصرف کنید.

در واقع، برای اکثر افراد مقدار آن متفاوت خواهد بود، و به محض اینکه با چربی سازگار شدید، می توانید کمی آزمایش کنید. این به تعدادی از عوامل مانند سطح فعالیت، انعطاف پذیری متابولیک و مقاومت به انسولین بستگی دارد.

اگر می‌خواهید درباره رژیم کتو بیشتر بدانید، لطفاً به https://ketodietmag.com مراجعه کنید

و چه افسانه هایی در مورد رژیم کتوژنیک می دانید؟ به اشتراک گذاری آنها را در نظرات!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر