افسانه کاهش وزن

احتمالاً صدها، اگر نگوییم هزاران تبلیغ، دیده و شنیده اید که ادعا می کنند می توانید به سرعت و بدون زحمت وزن کم کنید. آنها ادعا می کنند که تنها چیزی که لازم است این است که غذای خود را بخورند یا ۱۵ دقیقه در روز ورزش کنند و شما در ___ هفته لاغر خواهید شد. هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. کاهش وزن چیزی نیست که بتوان آن را تعمیم داد یا کپی کرد. همه فقط همین هستند؛ یک فرد.

رویکرد شما برای کاهش وزن باید مشخص، هدفمند و دارای برنامه باشد. برای مدت زمان از پیش تعیین شده شما باید برای دانشگاه، بازنشستگی و حتی تعطیلات برنامه ریزی کنید. شما یک هدف تعیین می کنید و برای تحقق آن هدف برنامه ریزی می کنید. چرا با وزن/سلامتی خود به همین صورت رفتار نمی کنید. مراحل استفاده شده یکسان هستند و اهمیت کمتری ندارند.

اولین قدم این است که برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید. این مهم است که بدانید کجا می خواهید باشید. این اهداف باید برای سهولت مرجع و انگیزه مستمر به وضوح تعریف و نوشته شوند. چیزهای مهمی که همیشه نوشته می شوند باید برای شما مهم باشند و یک سند مکتوب برای غلبه بر شرایط سخت بسیار کمک کننده خواهد بود.

مرحله دوم این است که وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید. از کجا شروع کنیم، به همان اندازه مهم است که بدانیم از کجا شروع کنیم. ثبت پیشرفت شما موثرترین انگیزه شماست. باید بدانید از کجا شروع کرده اید و تا کجا پیش رفته اید. نزدیک شدن به آن هدف (در کوتاه مدت یا بلند مدت) بسیار قدرتمند است و شما را در سخت ترین زمان ها حمایت می کند.

مرحله سوم انجام برخی تحقیقات عملی است. این سوال را از خود بپرسید: “در مورد غذا و تغذیه چگونه فکر می کنم؟” احمقانه به نظر می رسد، اما اینکه چگونه در مورد چیزی فکر می کنید، نحوه عمل شما را در مورد آن تعیین می کند. شروع به جستجوی اطلاعات در مورد بهترین روش برای رسیدن به اهداف خود کنید. موضوعاتی مانند تغذیه، ورزش، الگوهای خواب و عادات غذایی محل خوبی برای شروع هستند. ما اینگونه به قضیه نگاه می کنیم. قبل از اینکه ابتدا آن را بررسی کنید، پولی را که به سختی به دست آورده اید در ۴۰۱K خود قرار نمی دهید. ممکن است بخواهید بدانید که آیا: حلال، عملکرد اثبات شده، ریسک بالا، ریسک پایین و مواردی از این قبیل. شما بر اساس اطلاعاتی که دارید، تصمیم خود را مبنی بر تامین مالی یا عدم تامین مالی آن خواهید گرفت.

گام چهارم ایجاد یک برنامه برای موفقیت است. بدون برنامه، بدون موفقیت. به همین راحتی است. بله، برنامه ریزی زمان می برد، اما زمان به خوبی صرف شده است. جزئیات نحوه رسیدن به هدف(هایی) که تعیین کرده اید بسیار مهم است. به آن به عنوان یک نقشه راه برای رسیدن به مقصد خود فکر کنید. برای رسیدن به آنجا به آن نیاز دارید. این طرح ها بسته به فرد می تواند ساده یا پیچیده باشد. یکی را ایجاد کنید که بتوانید واقع بینانه به آن پایبند باشید. تمام عناصر مهم هدف خود را در نظر بگیرید. باید در عین حال محکم و انعطاف پذیر باشد. برنامه ای که بیش از حد سختگیرانه باشد همیشه شما را ناامید می کند و به طور موثر عمل نمی کند.

گام پنجم تعهد است. برخی به آن عزم یا اراده برای موفقیت می گویند. حقیقت این است که فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که فشار بیاورید یا تسلیم شوید. شما باید وزن کم کنید و سالم تر شوید. باید در اولویت باشد. حفظ ثبات بسیار مهمتر از کاهش سریع چند پوند است. هرچه زودتر متوجه این موضوع شوید، برنامه شما موثرتر خواهد بود.

مدیریت وزن باید هدف مادام العمر شما باشد. سالم تر نیز خواهد بود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر