بدنسازی لاغر – ۶ راه آسان برای دستیابی به اثرات دلخواه

مردم در زمان های اخیر نسبت به سلامت و تصویر بدن خود آگاه شده اند و صنعت بدنسازی نیز مدتی است که در حال رشد بوده است. شما می توانید هر روز محصولات جدیدی را در بازار مشاهده کنید که وعده ارائه حداکثر نتایج در استفاده منظم را می دهند. حتی توسط سایر محصولاتی که به روند بدنسازی کمک می کنند مانند مکمل های غذایی، مکمل های افزایش وزن و بسیاری از ابزارهای بی فایده دیگر برای تسهیل روند بدنسازی نیز پشتیبانی می شود. مصرف کنندگان باید بدانند که اکثر این محصولات فقط اتلاف وقت و پول هستند. در حقیقت بدنسازی لاغر بسیار سخت است و بیشتر علاقه مندان به آن به دلیل عدم حوصله آن را نیمه کاره رها می کنند.

ایجاد توده عضلانی برای افراد لاغر به دلیل سرعت بالای متابولیسم مشکلی است که افراد لاغر را در ساختن اندام سالم باز می دارد. اگر بدنتان لاغر است و سعی کرده اید توده عضلانی بسازید، ممکن است برایتان سخت باشد.

با صرفه جویی چند صد دلاری برای چیزهایی که به آنها نیاز ندارید، می توانید منابع خود را به چیزی که مهم تر است هدایت کنید. برای اینکه بدنسازی لاغر اندکی آسان تر شود، در اینجا چند نکته وجود دارد که می توان برای همین منظور دنبال کرد.

افزایش مصرف کالری:

حتما با این توصیه گیج شده اید! نگران نباشید، خوردن بیشتر به این معنی نیست که چاق می شوید. یک رژیم غذایی متعادل برای همه ضروری است. با این حال، در مورد مردان لاغر باید مراقب آنچه می خورید باشید. متابولیسم بالای افراد لاغر دلیل اصلی مشکل در عضله‌سازی است. متابولیسم بالا بدن شما را از تجمع چربی نجات می دهد. اما همچنین چیزی برای ساختن یا ترمیم عضلات باقی نمی گذارد و بدنسازی لاغر را به یک کار دشوار تبدیل می کند.

تمرین با وزنه و عضله سازی:

از چه الگوی ورزشی پیروی می کنید؟ آیا تکرارها را انتخاب می کنید یا برای عضله سازی به وزنه برداری سنگین تکیه می کنید؟ مردان لاغر باید تفاوت اساسی بین این دو نوع تمرین و تأثیرات آن بر بدن را درک کنند. تمرینات تکراری با هدف افزایش استقامت عضلات انجام می شود. زمانی که یک رژیم ورزشی تکراری را انتخاب کنید، ظاهر و احساس خوبی خواهید داشت. با این حال، آنها برای بدنسازی لاغر مفید نیستند. برعکس، تمرینات وزنه برداری به عضلات بدن فشار وارد می کند. این امر منجر به هجوم خون به ماهیچه ها و در نتیجه فرسودگی آنها می شود. سپس بدن از انرژی به دست آمده از غذا برای ساخت و ترمیم آن عضلات استفاده می کند.

تمرینات انزوا فایده ای ندارند:

در مورد استفاده از تجهیزات باشگاهی که بر روی یک قسمت خاص از بدن تمرکز دارند فکر نکنید. ورزش با وزنه هایی که به شما کمک می کند تا انواع ماهیچه های بدن را تمرین دهید، بهترین گزینه برای بدنسازی لاغر است. با کمک تمریناتی مانند خم شدن روی ردیف ها می توان به ایجاد بدنی عضلانی و خوش حالت دست یافت. افرادی که دارای بدن طبیعی هستند نیز می توانند از این تمرینات استفاده کنند.

تمرینات شدید برای دوره های کوتاه:

دوره های طولانی تمرینات سنگین روش مناسبی برای بدنسازی لاغر نیست. چنین جلسات طولانی فقط بدن را ضعیف می کند و مانع پیشرفت می شود. به گذراندن ساعت ها در باشگاه فکر نکنید. همیشه به یاد داشته باشید، زمانی که استرس دارید، زمان ترک است. به جای آن جلسات کوتاه مدت تمرینات سنگین وزنه برداری را انتخاب کنید. تمام چیزی که بدن شما نیاز دارد، جلسات تمرینی شدید است که نیم ساعت یا حداکثر ۴۵ دقیقه طول می کشد. تمرینات خود را به این ترتیب برنامه ریزی کنید و به زودی نتایج مثبت آن را خواهید دید.

در دوره های استراحت افراط کنید:

مردان لاغر اغلب از استراحت، یکی از مهم ترین و نادیده گرفته شده ترین بخش های همه برنامه های سلامت غفلت می کنند. با این حال، بدن برای جذب کالری هایی که دریافت می کنید به دوره هایی استراحت نیاز دارد. عضلات برای ساخت و ترمیم به زمان نیاز دارند. تمرینات مداوم و غیرتمندانه بدون وقفه کل روند را مختل می کند. هنگامی که تمرینات مکرر را انتخاب می کنید، بدن روند ساخت و ترمیم عضلات را متوقف می کند. به بدن خود زمان کافی بدهید تا انرژی را به توده عضلانی تبدیل کند.

به خود انگیزه دهید و به تلاش خود ادامه دهید:

ادامه دادن به رژیم بدنسازی لاغر کار آسانی نیست. برای رسیدن به مقصد باید به طور مداوم به خود انگیزه دهید. یک بدن عضلانی که ارزش خودنمایی را داشته باشد، جایزه خوبی است که باید برنده شود. برای آن باید سخت تلاش کنید، اما تمام این تلاش ها ارزش نتیجه را دارد. پشتکار کلید موفقیت شماست. تنها در صورتی موفق خواهید شد که در تلاش خود پایدار باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر