برای مدیریت بهتر دیابت خود با یک مربی بیضوی ورزش کنید

دیابت یک بیماری مزمن بسیار جدی است که در صورت عدم مدیریت موثر می تواند باعث مشکلات سلامتی ناتوان کننده شود. افراد مبتلا به دیابت به میزان قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته، نارسایی کلیه، عوارض چشمی و نابینایی، مشکلات پا، آسیب عصبی، مشکلات پا و حتی مشکلات دندانی مانند التهاب لثه هستند. داروها می توانند به حفظ قند خون در سطوح سالم کمک کنند، اما همه داروها عوارض و خطرات خاص خود را دارند. ورزش منظم مانند تمرینی که با یک مربی بیضوی انجام می دهید می تواند به مدیریت دیابت شما کمک کند و در عین حال مصرف دارو را به حداقل برسانید.

ورزش می تواند در مدیریت دیابت بسیار موثر باشد. ورزش به روش های زیر به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می کند.

  1. استفاده بدن شما از انسولین را بهبود می بخشد
  2. تراکم و استحکام استخوان را افزایش می دهد
  3. فشار خون را کاهش می دهد
  4. کلسترول LDL را کاهش می دهد
  5. گردش خون را بهبود می بخشد
  6. باعث آرامش و کاهش اضطراب می شود
  7. انرژی را افزایش می دهد
  8. چربی های اضافی را می سوزاند که به حفظ وزن سالم بدن کمک می کند
  9. قدرت عضلانی را افزایش می دهد

بنابراین چگونه ورزش به کاهش سطح قند خون کمک می کند؟ به طور معمول، انسولین از پانکراس ترشح می شود که میزان قند خون افزایش می یابد، مانند بعد از غذا خوردن. انسولین کبد و ماهیچه ها را برای دریافت گلوکز اضافی تحریک می کند. این منجر به کاهش سطح قند خون می شود. همانطور که ورزش می کنید، بدن شما به انرژی اضافی برای سوخت نیاز دارد. ورزش متوسط ​​مداوم باعث می‌شود ماهیچه‌های شما گلوکز را تقریباً ۲۰ برابر میزان طبیعی دریافت کنند. این به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند و در عین حال ممکن است سطح انسولین در افرادی که انسولین مصرف نمی‌کنند کاهش یابد، بنابراین خطرات هیپوگلیسمی یا قند خون پایین به حداقل می‌رسد.

بهترین نوع ورزش برای مدیریت دیابت چیست؟ تحقیقات نشان می دهد که تمرینات قدرتی تاثیر عمیقی بر کمک به افراد در مدیریت دیابت دارد. در یک مطالعه اخیر بر روی مردان و زنان اسپانیایی تبار، ۱۶ هفته تمرین قدرتی باعث بهبود قابل توجهی در کنترل قند شد که با مصرف داروهای دیابت قابل مقایسه است. همچنین نشان داده شده است که ورزش هوازی در مدیریت دیابت موثر است.

تمرین بر روی یک مربی بیضوی می تواند یک تمرین هوازی شدید ارائه دهد و در عین حال گروه های عضلانی اصلی را نیز تقویت کند. حرکت دادن پدال ها بر روی عضلات ران، باسن، همسترینگ و ساق پا تاثیر می گذارد. اکثر مربیان بیضوی دارای بازوهای متحرکی هستند که بر روی عضلات فوقانی بدن از جمله عضلات سینه، بازوها و پشت نیز کار می کنند. با تغییر میزان مقاومت می توانید بر تقویت عضلات یا ورزش هوازی تاکید کنید.

دیابت یک بیماری مزمن بسیار شایع است که می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. یک برنامه ورزشی روی یک بیضوی جدید یا استفاده شده می تواند راه موثری برای مدیریت این بیماری باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر