برای موفقیت سیستم KISS را دنبال کنید!

مخفف “Keep It Stupid Simple” یا “KISS” برای چندین دهه توسط ارتش، دانشکده های بازرگانی، دانشکده های پزشکی و در زمینه های بی شمار دیگری که باید از پیچیدگی های غیر ضروری به هر قیمتی اجتناب شود استفاده شده است. در ارتش، افزودن پیچیدگی در جایی که انجام کار ضروری نیست، باعث مرگ افراد می شود. افزودن پیچیدگی به کسب و کاری که در آن نیازی به آن نیست، اغلب منجر به اخراج شما می شود یا کسب و کار خود را در آتش می بینید. افزودن پیچیدگی، یا جستجوی پاسخ های پیچیده برای مشکلات ساده، در محیط های پزشکی می تواند باعث از دست دادن زندگی یا رنج غیرضروری شود. مطمئنم که خوانندگان من موقعیت‌هایی را نیز تجربه کرده‌اند که پیچیدگی موقعیت‌هایی که نیازی به آن ندارند، منجر به نتایج فاجعه‌باری شده است.

یکی از زمینه هایی که اکثر مردم در آن از KISS پیروی نمی کنند، رویکرد آنها به تناسب اندام، تغذیه یا مکمل است. در واقع، من افرادی را می‌بینم که مانند آنها به سمت پیچیده‌تر کردن رویکردشان در مورد عضله‌سازی یا از دست دادن چربی جذب می‌شوند. تصادفی نیست، افرادی که پیچیده ترین رویکردها را برای تغذیه، مکمل ها و تمرین در پیش می گیرند، همیشه سردرگم ترین و کم موفقیت ترین هستند. آن‌ها روی جزئیات کوچکی تمرکز می‌کنند و در نتیجه نگران آن‌ها هستند که مانع از دیدن تصویر بزرگ و رسیدن به نوع پیشرفتی می‌شوند که می‌خواهند. اغلب منجر به چیزی می شود که از آن به عنوان “فلج تحلیلی” یاد می شود. اکثریت قریب به اتفاق افراد اگر رویکرد خود را برای کاهش چربی یا عضله‌سازی ساده‌تر کنند، نتایج بهتری به دست می‌آورند، البته استرس کمتری را هم به میان نمی‌آورند. این علم موشک، جراحی مغز و یا حتی جراحی موشک نیست!

بله، مواقعی وجود دارد که برای آماده کردن ورزشکاران پیشرفته، مانند بدنسازان پیش از مسابقه و ورزشکاران رشته المپیک، برای یک رویداد، به تکنیک های پیچیده نیاز است. این افراد حداکثر یک درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. بقیه دنیا باید کمتر نگران باشند و بیشتر کار کنند.

چرا پیچیدگی چیز بدی است؟ موضوع متغیرهاست.

افزودن متغیرهای زیاد کار را سخت‌تر می‌کند، به‌ویژه زمانی که تلاش می‌کنید بفهمید چرا چیزی کار می‌کند یا چرا کار نمی‌کند. متغیرها جزء ضروری علم هستند. نیازی نیست خیلی عمیق به این موضوع بپردازیم، لازم نیست نگران باشید. با این حال، من می‌خواهم مردم بدانند که چگونه متغیرها بر نتایج موفقیت‌ها یا شکست‌هایشان در بدنسازی یا تلاش‌های مرتبط با تناسب اندام تأثیر می‌گذارند.

پس متغیر چیست؟ طبق یکی از کتاب های درسی من:

“دانشمندان از یک آزمایش برای جستجوی روابط علت و معلولی در طبیعت استفاده می کنند. به عبارت دیگر آزمایشی را طوری طراحی می کنند که تغییرات در یک عنصر باعث شود چیز دیگری به شکلی قابل پیش بینی متفاوت شود. این کمیت های متغیر را متغیر می نامند… “

انواع مختلفی از متغیرها وجود دارد (به عنوان مثال گیج کننده، مستقل، وابسته، کنترل شده، و غیره) اما ما در حال حاضر در مورد آن نگران نخواهیم بود. پس چگونه این همه در رویکرد KISS اعمال می شود؟ هرچه رویکرد شما برای دستیابی به اهداف خود یعنی به دست آوردن عضله یا کاهش چربی پیچیده تر باشد، متغیرهای بیشتری را باید کنترل کنید. یعنی به ازای هر بیت پیچیدگی جدیدی که اضافه می‌کنید، باید بتوانید آن را بر حسب نتایج یا کمبود آن که تجربه می‌کنید محاسبه کنید.

کم رو؟ در اینجا یک مثال ساده آورده شده است:

شما رژیم غذایی خود را در هفته گذشته تغییر دادید، سه مکمل جدید اضافه کردید، روال خود را تغییر دادید، و بعد از سه هفته متوجه می‌شوید که هیچ بهبودی نداشته‌اید (یعنی هیچ چربی از دست نداده‌اید، هیچ عضله یا چیزی اضافه نکرده‌اید. دیگر). چرا؟ دانستن غیرممکن است! شما متغیرهای زیادی را به معادله اضافه کرده اید و اکنون مطمئن نیستید که چه چیزی اشتباه رخ داده است – به این معنی که نمی توانید تغییرات مناسب را برای اصلاح آن ایجاد کنید. برعکس، فرض کنید با این تغییرات چربی از دست داده اید یا عضله به دست آورده اید. عالی است، اما آیا می دانید کدام تغییراتی که انجام دادید منجر به نتیجه مثبتی شد که تجربه کردید تا بتوانید آن را بازتولید کنید؟ نه، نه شما این کار را نمی کنید.

بنابراین، اولین درس این است: هرگز بیش از یک یا دو متغیر را در یک زمان تغییر ندهید تا بتوانید تغییرات خود را پیگیری کنید – و چه چیزی را انجام نداده است. اکثر مردم دریافتند که نوشتن آن در یک دفترچه یا ژورنال آنلاین بهترین راه برای پیگیری پیشرفت آنهاست. وقتی آن را یادداشت می‌کنید، می‌توانید اثراتی را که تغییر در رژیم غذایی، تمرین یا مکمل‌ها روی ترکیب بدن، قدرت و غیره می‌گذارد، مشاهده کنید.

یک بوسه و آن متغیرهای زشت

در انجمن‌های من، غیرمعمول نیست که کسی سؤالی مانند «مکمل X، Y و Z را به مصرف مکمل‌هایم اضافه کنم، هفته‌ای یک روز در باشگاه اضافه کردم و کالری‌هایم را تا X کاهش دادم. چرا اینطور نیستم. “خب؟ پیشرفت را می بینید؟” پاسخ من این است که “…تعداد زیادی از متغیرهای ناشناخته برای پاسخ به این سوال” که به “از کجا باید بدانم؟” ترجمه می شود.

چرا مردم به یکباره تغییرات زیادی ایجاد می کنند؟ من گمان می کنم که این به دلیل سندرم “من آن را در حال حاضر می خواهم” باشد. ایجاد تغییرات پایدار در عملکرد، بدن و سلامت شما نیاز به صبر، برنامه ریزی، تمایل به انجام کارها به صورت گام به گام و ارزیابی اینکه چه چیزی در برنامه کلی موثر است و چه چیزی کارساز نیست، دارد.

بدیهی است که با اضافه شدن متغیرهای بیشتری به برنامه، رویکرد KISS موثر نخواهد بود. همچنین نتوانست یک بوسه باشد. چگونه می توانید آن را ساده نگه دارید اگر شروع کردن با آن آسان نیست؟! هرچه برنامه پیچیده‌تر باشد، متغیرهای بیشتری باید ردیابی شوند – احتمال موفقیت کمتر می‌شود. این ایده اساسی توسط بزرگترین اذهان تاریخ قدردانی و درک شده است. مثلا:

“همه چیز را تا حد امکان ساده کنید، اما نه ساده تر.”

– آلبرت انیشتین

پدر نسبیت چه گفت؟ چه ریاضی، چه علوم، چه تغذیه یا زندگی، آن را تا جایی که ممکن است ساده نگه دارید، اما آن را تا حدی ساده نکنید که دیگر مؤثر یا واقعی نباشد. در نوشته‌های خودم، چه مقاله و چه کتاب/کتاب الکترونیکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا اطلاعات و پیام را تا حد امکان ساده نگه دارم. با این حال، من اغلب کتاب ها و رژیم های غذایی محبوب را می بینم که در واقع بسیار ساده هستند. آنها نمی خواهند مردم را گیج کنند، بنابراین کارها را تا حدی ساده می کنند که توصیه آنها دیگر معتبر نیست و برای خواننده ارزش کمی دارد – از این رو، هشدار انیشتین. عباراتی مانند «کربوهیدرات ها بد هستند»، «چربی ها بد هستند» یا «برای عضلات بزرگ وزنه بردارید و برای سوزاندن چربی ورزش کنید» از جمله جواهری هستند که همه ما می بینیم. مشکل اینجاست که آن جملات کاملا اشتباه است! باید بین ساده و خیلی ساده خط کشید.

خب، به رویکرد KISS برگردیم…

من نمی توانم در مورد نحوه استفاده از رویکرد KISS برای تمرین، تغذیه یا مکمل خود به همه مثال ها بپردازم، اما سعی می کنم در مورد هر یک بحث کلی داشته باشم.

بوسه و آموزش:

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در این زمینه می بینم، چیزی است که دوست دارم آن را سندروم “من همه چیز را امتحان کرده ام و هیچ چیز جواب نمی دهد” بنامم. پاسخ من همیشه این است که “آیا سعی کرده اید به اندازه کافی به یک برنامه بچسبید تا واقعاً اثری داشته باشد؟” پاسخ معمولاً یک حالت چهره خجالتی و گناهکار است. اجازه دهید با شما صادق باشم: حتی یک برنامه ساده و بدون عارضه که با آن سازگار هستید، بسیار مؤثرتر از هر برنامه بسیار پیشرفته و با فناوری پیشرفته ای است که با آن مطابقت ندارید. یک برنامه ساده که به مدت یک سال به طور مداوم دنبال می کنید همیشه بهتر از ۵ برنامه پیشرفته ای است که من در ۶ ماه امتحان کردم زیرا هیچ یک از آنها به اندازه کافی دنبال نشدند تا نتیجه مثبت بگیرند. برنامه‌های ساده مانند: تمرین با وزنه، دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و ایروبیک، سه‌شنبه، پنجشنبه و شنبه، با یکشنبه تعطیل، در حالی که تمرین‌های متنوع شما معمولاً برای اکثر افراد خوب جواب می‌دهد.

آیا برنامه های بهتری وجود دارد؟ البته، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم از روالی پیروی می کنند که بسیار پیچیده، زمان بر است و به سادگی به آن نیاز ندارند.

من همچنین تکیه بر حرکات کم مولد در ورزشگاه را بر روی گزینه های مولدتر می بینم. من افرادی را می بینم که در حال انجام حرکات رومی معکوس هستند در حالی که یک قفسه اسکوات گرد و غبار را در گوشه جمع می کند. آیا این همان چیزی است که آن روز دیدید؟

بوسه و مکمل

شما به آنها نیاز ندارید. شرط می بندم هرگز فکر نمی کردی آنچه را که من به دست آوردم بخوانی؟! اجازه دهید این جمله را توضیح دهم: آیا فرد برای رسیدن به هدف اصلی یعنی افزایش عضله یا از دست دادن چربی به مکملی نیاز دارد؟ نه، نه این کار را نکردند. آیا مکمل ها می توانند به این روند کمک کنند؟ آیا مکمل های غذایی می توانند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کنند؟ آیا مکمل ها می توانند برخی از معایب را جبران کنند؟ آیا مصرف مکمل می تواند به بهبود اثرات ورزش و رژیم غذایی کمک کند؟ در هر صورت پاسخ مثبت است. با این حال، مشکل این است که بسیاری از افراد را در این تصور می بینم که مکمل “پیشرو” زیر تفاوت زیادی در ظاهر آنها ایجاد می کند در حالی که رژیم غذایی و ورزش آنها را در لیست اولویت قرار می دهند. آنها دائماً به دنبال این مکمل هستند که در عین نادیده گرفتن تغذیه و آموزش آنها تفاوت زیادی ایجاد می کند! من همیشه آن را می بینم و صادقانه بگویم که ناامید کننده است.

یادت باشه ببوس روی تمرینات و تغذیه خود تمرکز کنید – سپس نگران مصرف مکمل باشید. با اصول اولیه شروع کنید، مانند یک مولتی ویتامین خوب، یک منبع EFA و یک پودر پروتئین خوب بعد از تمرین، سپس بسته به اهدافتان به مرور مکمل‌های اضافی اضافه کنید، مانند کراتین در هنگام تلاش برای افزایش عضله، یا افدرین و کافئین در هنگام تمرکز بر از دست دادن. چربی و غیره بسیاری از مردم به ندرت از سبک تجارت تفنگ ساچمه ای استفاده می کنند، پول را هدر می دهند و پیچیدگی را اضافه می کنند (مکالمه ما در مورد انواع بالا را به خاطر بسپارید) جایی که هیچ هدف مفیدی ندارد.

من عاشق مکمل هستم من هر روز از زندگیم دوازده یا بیشتر مکمل مصرف می کنم. من آنها را برای شرکت های مکمل طراحی کرده ام، در کنفرانس های مختلف در مورد آنها صحبت کرده ام، در تحقیقات منتشر شده در مورد مکمل ها شرکت کرده ام و کارم را بر اساس آنها ساخته ام، بنابراین به هیچ وجه طرفدار مخالفت با مکمل ها نیستم. با این حال، من همیشه با افرادی صحبت می‌کنم که لیست طولانی مکمل‌هایی را که مصرف می‌کنند (که بسیاری از آنها کاملاً بی‌ارزش هستند) را مشخص می‌کنند، در حالی که رژیم‌های بدبو و برنامه‌های تمرینی آنها شوخی است. یکی از آن افراد نباشید! حتی یک لحظه هم فکر نکنید که هیچ مکملی وجود دارد که موفقیت شما را به همراه داشته باشد یا از بین ببرد. درک کنید که مکمل دقیقاً همین است. مکمل یک رژیم غذایی خوب و برنامه ورزشی هوشمند.

بوسه و تغذیه

بالاخره به تغذیه می رسیم. تغذیه یک موضوع بالقوه پیچیده است، و به همان اندازه که مهم است، برای بسیاری یک موضوع بسیار احساسی است. در هیچ کجا نمی توانم چنین مثال های واضحی از افرادی بیابم که پیچیدگی را در جایی که لازم نیست بیابم. باز هم، بخش کوچکی از مردم وجود دارند که از رویکردهای تغذیه‌ای پیشرفته بهره می‌برند – و به آنها نیاز دارند – مانند بدنسازان قبل از مسابقه، دوندگان ماراتن قبل از مسابقه، یا حتی افراد عادی که در تلاش برای رسیدن به سطوح بسیار پایین چربی بدن هستند. یک فرد معمولی است که باید به فرم بهتری برسد و ۲۰ تا ۳۰ پوند وزن کم کند. (یا بیشتر) آیا نیاز به پیروی از مفاهیم پیشرفته تغذیه دارید؟ البته که نه! آیا یک فرد معمولی می‌تواند از تکنیک‌هایی که رژیم‌های پیشرفته‌تر (مثلاً بدنسازان، رقبای تناسب اندام و غیره) استفاده می‌کنند، مانند رژیم‌های کتوژنیک چرخه‌ای، روزهای تغذیه مجدد، چرخه کربوهیدرات و سایر روش‌ها استفاده کند؟ به طور طبیعی! آیا برای کاهش چربی و خوش اندام شدن به چنین استراتژی هایی نیاز دارید؟ نه، نه این کار را نکردند. به همین دلیل است که من تمایل دارم در کتاب‌های الکترونیکی خود، رویکردهای کاملاً تحقیق شده، سالم و آسان‌تری را برای تغذیه ارائه کنم و رویکردهای پیشرفته‌تری را برای افرادی که می‌خواهند آن را به سطح دیگری برسانند، ارائه دهم.

سادگی + ثبات = موفقیت

موارد بالا همان چیزی است که من اصول رویکرد KISS را برای تغذیه، مکمل‌سازی و تمرین در نظر می‌گیرم. شما باید برخی از جاهای خالی را پر کنید زیرا به طور خاص در مورد شما صدق می کند. اگر در حال پیشرفت مداوم، قابل پیش بینی و عالی هستید، به آن پایبند باشید. با این حال، اگر در اهداف خود برای افزایش عضله و/یا از دست دادن چربی، یا هدف دیگری پیشرفت نمی کنید، ممکن است لازم باشد بنشینید و به طور جدی در رویکرد خود برای حل مشکل تجدید نظر کنید. آیا یک عارضه اضافی وجود دارد که می دانید ضروری نیست؟ آیا برای رسیدن به اهدافتان به شدت به مکمل های غذایی متکی هستید؟ آیا خودتان را در حال انجام تمرین‌هایی می‌بینید که نسبت به تمرین‌های قدیمی خوب کارآمدتر هستند، مانند اسکات، ددلیفت، و پرس روی نیمکت؟ من نمی توانم به این سوالات برای شما پاسخ دهم، اما امیدوارم شما را به فکر واداشته باشم – که نیمی از نبرد است. می دانی چه می گویند، می توانی اسب را به آب ببری اما نمی توانی او را به فکر فرو ببری!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر