بررسی تمرینات با شدت بالا مایک منتزر

زمینه: در اوایل دهه ۷۰، آرنولد شوارتزنگر وارد صحنه بدنسازی شد. و او ایده “آموزش حجم” را به نور آهک آورد. به هر حال … اگر از آرنولد قهرمان می شد، مطمئناً پمپاژ آهن به مدت ۳ ساعت در روز راه حلی بود. درست؟ درست؟

خب…شاید نه.

در حالی که بسیاری از افراد سعی کردند با رژیم تمرین حجمی هرکول که آرنولد توسعه داده بود مقابله کنند… این برای ۹۹.۹٪ از مربیان کارساز نبود.

دلیل؟ حجم تمرینی که آرنولد توصیه کرد برای جو معمولی بسیار زیاد بود.

مایک منتزر را وارد کنید.

مایک منتزر با گفتن برعکس آنچه که سایرین در بدنسازی می گویند، نامی برای خود دست و پا کرد.

در حالی که همه سرهای عضلانی به مردم می گفتند که شش روز در هفته ورزش کنند… منتزر در مورد ورزش کردن هر ۱۴ روز یک بار صحبت کرد.

وقتی متخصص به افراد توصیه کرد که از تمام زوایای مختلف به عضله ضربه بزنند و برای هر قسمت از بدن چندین تمرین انجام دهند، منتزر گفت که یک تمرین برای هر قسمت بدن کافی است.

زمانی که بیشتر بدنسازان ۱۵ تا ۲۰ ست برای هر عضو بدن را توصیه می کردند، منتزر فقط یک ست در هر تمرین را توصیه می کرد.

استدلال: در حالی که بیشتر بدنسازان معتقدند که برای کارکردن مناسب ماهیچه ها و فعال کردن مکانیسم رشد، باید تمرین های متنوع و حجم زیادی از ست ها را انجام دهید، منتزر با این نظر متفاوت بود.

منتزر استدلال کرد که اگر یک ست را اجرا کنید… و آن ست را تا زمانی اجرا کنید که عضلات شما نتوانند وزنه را بیشتر حرکت دهند… آیا این برای فعال کردن مکانیسم رشد کافی نیست؟

آزمایش: من شیفته رویکرد منتزر شدم و فکر کردم ایده یک مجموعه تا شکست منطقی است. بنابراین در سال ۱۹۹۹ مایک منتزر را برای یک سری مشاوره تلفنی استخدام کردم.

صحبت کوچکی در کار نبود، اما به یاد دارم که مایک از من به طور خاص در مورد یک وب سایت کاملاً جدید که در آن زمان راه اندازی شده بود، پرسید. به نظر می رسد روشی برای جلب توجه این بود که به دنبال مایک برویم و سعی کنیم نه تنها نظریه های او بلکه هر چیز دیگری را در مورد او نیز زیر پا بگذاریم.

مایک من را تنها با دو تمرین در هفته شروع کرد. او همچنین به من گفت که مقدار واقعی پروتئین، کربوهیدرات و چربی که در روز مصرف می‌کنم مهم نیست. او گفت که یک رژیم غذایی متعادل خوب است و من باید مرتب غذا بخورم اما روی جنبه تغذیه ای وسواس نداشته باشم.

بعد از یک ماه وزن داشتم اما افزایش قدرتم در بهترین حالت متوسط ​​بود. مایک تمرینات ورزشی من را به یک تمرین در هر هفت روز کاهش داد. در نهایت، او این کار را تا هر ۹ روز یک بار کاهش داد، اما من هنوز قدرت زیادی کسب نکردم یا در باشگاه پیشرفت زیادی نکردم.

نتیجه: نتیجه این برنامه آموزشی با شکست مواجه شد. من قدرت بسیار کمی به دست آوردم و سطح کلی آمادگی من در واقع به دلیل عدم فعالیت زیاد افزایش یافت.

خوب: من شخصاً معتقدم که مایک منتزر با این سوال که آیا واقعاً انجام بیش از یک مجموعه برای شکست ضروری است یا خیر، ورزش بدنسازی را بسیار پیشرفت داد.

این اصل… و منطق پشت این اصل… هنوز بسیاری از کارهایی را که امروز در برنامه های آموزشی خود انجام می دهم هدایت می کند.

بد: متأسفانه، من فکر می کنم نسخه مایک از تمرین با شدت بالا دارای نقص های جدی بود.

اول از همه، تفکر مایک در مورد تغذیه به طور جدی ناقص بود. بدون دریافت پروتئین مناسب، به سادگی نمی توانید مقادیر زیادی عضله به دست آورید.

دوم اینکه مایک برای هر مشکلی فقط یک راه حل داشت. این ضرب المثل را می دانید، وقتی تمام چیزی که دارید یک چکش است… تمام دنیا شبیه میخ است؟

خوب، مایک این را به دل گرفت. به عنوان مثال، اگر پیشرفت متوقف شد، راه حل پیشنهادی او همیشه این بود که کمتر تمرین کنید یا بیشتر استراحت کنید.

او در برخی مواقع این کار را به افراط می‌کرد. به عنوان مثال، به او گفتم که ساق پا یکی از بزرگترین نقاط ضعف من است و از او پرسیدم که در این مورد چه کاری می توانیم انجام دهیم. راه حل او؟ تمرین گوساله ها را با هم متوقف کنید و ببینید آیا آنها از کار غیرمستقیم اسکات و سایر تمرینات پا رشد خواهند کرد یا خیر.

نیازی به گفتن نیست… این رویکرد جواب نداد. اگرچه بارها آرزو کرده ام که کاش ماهیچه هایم به سادگی با انجام ندادن هیچ کاری رشد می کردند… این اتفاق نمی افتد.

یکی دیگر از ایرادات این برنامه این است که فرض کنیم هر فرد قادر به ایجاد شدت لازم برای تحریک رشد عضلانی تنها در یک ست است.

به عنوان مثال، سرخ کردن عضله دوسر با یک سری حلقه های دوسر بازویی نسبتا آسان است. اما آخرین باری که دیدید کسی واقعاً یک ست اسکوات سنگین با هالتر را برای نارسایی کامل عضلانی انجام می‌دهد چه زمانی بود؟ یا با ۱۴۰۰ پوند در دستگاه پرس پا به سمت نارسایی کامل عضلانی برویم؟ صادقانه بگویم، این اتفاق نمی افتد زیرا هم برای بدن و هم برای ذهن فوق العاده خسته کننده است.

به طور کلی: اگر سال‌ها تمرین حجمی انجام داده‌اید و احساس خستگی می‌کنید، ممکن است HIT مایک منتزر را یک تغییر سرعت خوب بدانید. احتمالاً در چند هفته اول مقداری افزایش عضله و قدرت جدید را تجربه خواهید کرد.

اما اگر نقایص تغذیه ای و شدت برنامه را برطرف نکنید، پیشرفت شما در نهایت متوقف خواهد شد.

میانگین امتیاز نهایی Dude White برای تمرین با شدت بالا مایک منتزر: ۶/۱۰.

بدترین برنامه آموزشی نیست، اما برای اکثر افراد معمولی موثر نیست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر