به کاهش چربی فکر کنید نه کاهش وزن

کاهش وزن یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تاکنون وجود داشته است. به نظر می رسد امروزه همه در تلاش برای کاهش وزن هستند. اکثر برنامه های رژیم غذایی حول محور کاهش وزن می چرخند و وزن بدن اغلب به عنوان شاخصی برای پیشرفت تناسب اندام استفاده می شود. اما این یک رویکرد نادرست است.

هدف نهایی شما همیشه باید از دست دادن چربی باشد و کاهش چربی اضافی بدن چیزی است که باید نگران آن باشید. کاهش وزن و از دست دادن چربی یکسان نیستند! بسیاری از مردم این دو اصطلاح را اشتباه می گیرند، اغلب فکر می کنند که معنای یکسانی دارند، در حالی که کاهش وزن و از دست دادن چربی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید کاهش وزن با کاهش وزن چقدر متفاوت است و چگونه از دست دادن چربی تقریباً از همه جهات بسیار بهتر از کاهش وزن است.

کاهش وزن چیست؟

(کاهش وزن = کاهش عضله + کاهش چربی + کاهش آب)

کاهش وزن تلاش می کند تا وزن کلی بدن شما را کاهش دهد. این به سادگی به یک عدد کمتر در مقیاس اشاره دارد.

وزن بدن شما از تمام قسمت های بدن شما مانند ماهیچه، چربی، استخوان، آب، اندام ها، بافت ها، خون، آب و غیره تشکیل شده است. وقتی وزن کم می کنید، مقداری چربی، ماهیچه و آب از دست می دهید.

شما چربی از دست می دهید اما بسیار کم و با چربی ماهیچه و آب از دست می دهید. هرچه کالری کمتری بخورید، سریعتر وزن کم می کنید و حجم عضلانی بیشتری از دست می دهید.

آیا اهمیت ماهیچه های خود را می دانید؟ از دست دادن عضلات بر سلامت و ظاهر کلی شما تأثیر می گذارد.

وقتی خیلی سریع وزن کم می کنید، بدن شما نمی تواند ماهیچه خود را حفظ کند. از آنجایی که ماهیچه برای حفظ خود به کالری بیشتری نیاز دارد، بدن شما شروع به متابولیسم آنها می کند تا بتواند کالری ورودی را برای زنده ماندن نگه دارد. این ماده از ذخایر چربی به عنوان یک مکانیسم دفاعی برای تضمین بقای شما در صورت قحطی آینده محافظت می کند و در عوض از بافت بدون چربی یا ماهیچه برای تامین کالری مورد نیاز آن برای حفظ کارکرد اندام های حیاتی خود مانند مغز، قلب، کلیه ها و کبد استفاده می کند. اگر به نقطه ای برسید که چربی یا عضله خیلی کمی داشته باشید، بدن شما اندام های شما را متابولیزه می کند تا مغز شما کار کند که منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی کبد و نارسایی کلیه می شود.

زمانی که بدن توده عضلانی بیشتری را از دست می دهد، میزان متابولیسم بدن کاهش می یابد. نرخ متابولیک سرعتی است که بدن شما با آن کالری می سوزاند و تا حدی با مقدار ماهیچه ای که دارید تعیین می شود.

بنابراین هرچه عضله بیشتری داشته باشید، میزان متابولیسم شما بیشتر می شود. هرچه عضله کمتری داشته باشید، میزان متابولیسم شما کاهش یافته و کالری کمتری دریافت خواهید کرد. این موضوع اهمیت محافظت از میزان متابولیسم و ​​عدم از دست دادن عضله را توضیح می دهد.

از دست دادن عضله همچنین منجر به از دست دادن قوام زیر پوست می شود و شما را صاف و بدون هر گونه شکل یا کانتور می کند. اگر خیلی سریع وزن کم کنید، پوست شما هم زمانی برای سازگاری نخواهد داشت. عضلات همان چیزی هستند که به شما قدرت می دهند و از دست دادن آنها به معنای ضعف در بدن است.

با کاهش وزن، اندازه شما کوچکتر می شود و با قاب شکننده و پوست شل، نسخه کوچکتری از خود می شوید.

کاهش وزن کوتاه مدت شما را لاغرتر می کند، اما موقتی است، زیرا تقریباً همه به عقب برگشته و وزن خود را به دست می آورند. این شما را مجبور می کند رژیم غذایی دیگری پیدا کنید. سپس دیگری، و دیگری – زیرا در پایان همه آنها شکست خواهند خورد.

کاهش چربی چیست؟

(کاهش چربی = از دست دادن چربی ذخیره شده بدن)

کاهش چربی تلاش می کند تا کل چربی بدن را کاهش دهد – درصدی از کل وزن بدن شما که از چربی تشکیل شده است.

رویکرد صحیح برای کاهش چربی این است که هوشمندانه ورزش کنید و هوشمندانه غذا بخورید به گونه ای که ماهیچه ها را حفظ کرده و به طور انحصاری روی کاهش چربی تمرکز کنید.

ماهیچه هایی که دارید برای همیشه وجود ندارند. اگر آن را تغذیه نکنید و از آن استفاده نکنید – آن را از دست خواهید داد. برنامه مناسب با ترکیب مناسب تمرینات مقاومتی و قلبی عروقی با پیشرفت کافی و برنامه تغذیه مناسب برای پشتوانه آن می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. ورزش فقط فرآیند سوزاندن را افزایش می دهد، اما نه تنها چربی را به خودی خود آب می کند – اگر کمبودی ایجاد نکنید و بدن را بیش از حد تغذیه نکنید – به ذخایر سوخت ذخیره شده شما دست نخواهد زد. از طرف دیگر، اگر کالری خود را به شدت کاهش دهید و ماهیچه های خود را به درستی تغذیه نکنید یا ورزش نکنید و از عضلات خود استفاده نکنید، آنها را از دست خواهید داد. از دست دادن چربی به معنای یافتن تعادل مناسب است.

با از دست دادن چربی، ماهیچه ها را حفظ می کنید و میزان متابولیسم خود را بالا نگه می دارید. همچنین ممکن است بافت همبند قوی‌تر، پوست سفت‌تر و استخوان‌ها و مفاصل قوی‌تر ایجاد کنید. با کاهش چربی بدن خود را متحول می کنید.

از دست دادن چربی یک سبک زندگی است که در آن شما به بدن خود آنچه را که نیاز دارد می دهید بدون اینکه آن را محروم کنید و با تهدید گرسنگی شوکه کنید. شما می توانید پیشرفت آهسته اما همیشه ثابت را ببینید.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ممکن است بدون اینکه تغییری در وزن خود مشاهده کنید، لاغرتر شوید. این زمانی اتفاق می‌افتد که در حین عضله‌سازی، چربی بدن را از دست بدهید. وزن شما ثابت می ماند، حتی زمانی که اینچ از دست می دهید.

بیایید ببینیم چگونه این اتفاق می افتد.

بافت چربی بسیار شل و متراکم نیست. فضای زیادی را در بدن شما اشغال می کند. در حالی که ماهیچه ها متراکم تر هستند و فضای کمتری را اشغال می کنند. وقتی چربی از دست می دهید، این فضا آزاد می شود و می توانید متوجه کاهش اینچ شوید. اگر از یک برنامه تمرین قدرتی مداوم پیروی کنید، افزایش بافت عضلانی بدون چربی باعث تعادل کاهش چربی می شود و وزن ثابت باقی می ماند. از آنجایی که عضلات فضای کمتری نسبت به چربی اشغال می کنند، اینچ از دست می دهید و لاغرتر و لاغرتر به نظر می رسید.

یک برنامه تمرین قدرتی مداوم و سپس افزایش بافت عضلانی بدون چربی، کاهش چربی را متعادل می کند و وزن را ثابت نگه می دارد. از آنجایی که عضلات فضای کمتری نسبت به چربی اشغال می کنند، اینچ از دست می دهید و لاغرتر و لاغرتر به نظر می رسید.

افسانه: “فیتنس” به معنای “کاهش وزن” است.

واقعیت: تناسب اندام یعنی کاهش چربی بدن!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر