بینش برنامه کاهش وزن ۳MD

در چند سال گذشته به اصطلاح رژیم ۳MD محبوبیت پیدا کرده است. این رژیم به عنوان رژیم جدایی ۹۰ روزه نیز شناخته می شود. این بر اساس دو دوره رژیم غذایی ۹۰ روزه است. مزایای اصلی این رژیم باید این باشد: قوانین واضح و آسان برای پیروی و نتایج ثابت شده (کاهش وزن در محدوده ۴۰ تا ۵۵ پوند). از جمله نتایج دیگری که وعده رژیم غذایی ۳MD را می دهد، کاهش حساسیت به آب و هوا و تغییرات مثبت در متابولیسم است.

اگرچه بسیاری از مردم باور کردن این اظهارات را آسان می‌دانند، اما واقعاً هیچ توضیح عمیقی از نظر پزشکی از نظر فیزیکی وجود ندارد، اینکه این رژیم چگونه باید عمل کند. علاوه بر این، پس از پایان این رژیم غذایی ۳MD، افزایش وزن در حال بازگشت است. تغییر از رژیم غذایی ۳MD به الگوهای تغذیه قبلی ما باعث می شود افراد دوباره وزن خود را افزایش دهند. موفقیت رژیم غذایی ۳MD بر اساس پیش فرض های زیر است:

– همه ما در معرض یک چرخه تغذیه روزانه هستیم (توضیح نمی دهد که چیست).

– ما به ترکیب صحیح غذاها نیاز داریم – پیروی از قوانین دقیق تعریف شده برای هر روز (روز پروتئین، روز کربوهیدرات، روز نشاسته، روز میوه) و هر ۲۹ روز به اصطلاح “روز آب” یا روز ناشتا است.

با پیروی از این دو فرض، فرد باید وزن خود را بدون توجه به میزان کالری دریافتی روزانه کاهش دهد. منوهای تجویز شده توسط مخترعان رژیم غذایی ۳MD کاملاً سخت است: “۲ پرتقال”، “۳ تکه کیک”، “مرغ کوچکتر”، “شام نصف ناهار است”، … اما ذکر نشده که چه نوع کیکی، یک تکه بزرگ است. چه قسمت‌هایی از مرغ باید باشد، نهار چقدر «پر کربوهیدرات» است، چیزی در مورد ارزش کالری غذاهایی که باید بخورید.

بسیاری از قوانین اضافی همراه با این رژیم هستند. در واقع توصیه های سالمی در میان آنها وجود دارد: نحوه استفاده از روغن زیتون، محدودیت در نمک، توصیه به مشورت با پزشک. ورزش، که سنگ بنای هر رژیم غذایی جدی در جهان است، سزاوار ذکر نامشخصی است، حتی نزدیک به آنچه که فرد برای کاهش وزن واقعی باید انجام دهد. این واقعیت غم انگیز باعث محبوبیت بیشتر رژیم ۳MD در افراد دارای اضافه وزن می شود. این افراد پس از این رژیم در بن بست افزایش وزن مکرر گرفتار می شوند. علاوه بر این، این رژیم هیچ توضیحی در مورد اصول اثربخشی آن ارائه نمی دهد.

چرا تفکیک غذاها بر اساس روزهای خاص و جداسازی مواد مغذی بسیار مهم است؟

این دقیقاً چگونه باعث کاهش چربی ما می شود؟

چرخه جدایی روزانه طبق ۳MD شامل یک رژیم غذایی سخت از ساعت ۸ شب تا ظهر روز بعد است. در این مدت فقط خوردن میوه و نوشیدن آب مجاز است. این هیچ معنایی ندارد. این ۱۶ ساعت ۲/۳ کل روز را نشان می دهد. و نباید هر روز ۱۶ ساعت بدنش را گرسنه نگه داشت. هر بدنی که تحت چنین دوره روزه داری روزانه قرار می گیرد، از هر لقمه ای که می خوریم، نسبت به انباشت انرژی حساس تر می شود. پیام هایی که بدن ما به مغز ما گزارش می دهد این است که مصرف انرژی را کاهش داده و با تخلیه انرژی ذخیره شده در ماهیچه ها از کمبود انرژی استفاده می کند. ما بدن خود را مجبور می کنیم تا شروع به حل کردن توده عضلانی ما کند. این خبر خوبی نیست.

ماهیچه ها در هنگام حرکت، انرژی (چربی) سوزی اصلی بدن هستند. بنابراین ما در واقع تنها “ابزاری” را که می تواند به ما در خلاص شدن از شر چربی ها کمک کند ضعیف می کنیم.

۳MD هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا باید یک روز کربوهیدرات و روز دیگر پروتئین بخوریم، ارائه نمی دهد. مشکل این است که روز «میوه» و روز «نشاسته» نیز روزهای «کربوهیدراتی» هستند. قند موجود در میوه ها و شکر پیچیده در نشاسته فقط دو نوع متفاوت از یک چیز هستند – کربوهیدرات ها. حتی اگر به نحوی بتوانیم روز میوه (قند سالم) را درک کنیم، تفکیک روز “نشاسته” و روز “کربوهیدرات” (قندهای پیچیده و تصفیه شده) دشوار است. و قانونی وجود دارد که در آن می توان نان سبوس دار را با مرغ مصرف کرد، که با هر برنامه کاهش وزن عاقلانه تناقض دارد (نباید پروتئین ها (مرغ) را با کربوهیدرات ها (نان) مخلوط کرد).

رژیم ۳MD در کوتاه مدت کار می کند. اما کاهش وزن نتیجه آبی است که بدن ما با این رژیم از دست می دهد. ۳MD بسیار محبوب است زیرا خوردن بمب های کالری مانند شکلات را ممنوع نمی کند. اثر مثبت کوتاه مدت دیگر این رژیم این است که به نوعی عادات غذایی روزانه را تنظیم می کند. مردم به زور تنبیه می شوند. به محض اینکه ۹۰ روز تمام شد، بازگشت به الگوهای غذایی قدیمی بسیار آسان تر می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر