تعداد کالری مورد نیاز برای کاهش وزن

در حالی که تعداد کالری های مورد نیاز برای کاهش وزن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، این مقاله نکاتی را بیان می کند که هنگام محاسبه و مدیریت کالری دریافتی خود به عنوان بخشی از استراتژی کاهش وزن خود باید به آنها فکر کنید. علیرغم همه رژیم‌های غذایی کلیشه‌ای و استراتژی‌های جدید مدیریت وزن، کاهش وزن هنوز یک موضوع ساده مصرف کالری در مقابل سوزاندن کالری است. کاهش وزن موفق و دائمی همیشه به مدیریت کالری بستگی دارد.

کالری چیست؟

کالری واحد اندازه گیری مربوط به انرژی موجود در غذاها و نوشیدنی ها است. دریافت کالری، البته، برای بقا ضروری است، زیرا غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم به سوختی تبدیل می شوند که بدن ما برای عملکرد استفاده می کند. صرف نظر از منبع، کالری هایی که مصرف می کنید یا به انرژی تبدیل می شوند یا به عنوان چربی ذخیره می شوند. کالری های ذخیره شده شما تا زمانی که از آنها استفاده نکنید به عنوان چربی در شما باقی می ماند. بدن شما تنها در صورتی از این کالری های ذخیره شده سود می برد که مصرف کالری خود را کاهش دهید یا از طریق افزایش فعالیت، کالری مورد نیاز خود را افزایش دهید.

کالری بشمار و وزن کم کن

این ما را به موضوع کالری مورد نیاز برای کاهش وزن بازمی گرداند. در حالی که شمارش کالری یک فرآیند تا حدودی خسته کننده است، می تواند به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن و مدیریت وزن کمک کند. نکته مهم این است که گرسنگی نکشید یا در خطر سوء تغذیه نباشید. یک رویکرد سالم یک برنامه آهسته و پیوسته است که هم شامل تغییرات رژیم غذایی و هم فعالیت بدنی منظم است. قانون سرانگشتی این است که یک پوند برابر با ۳۵۰۰ کالری است. بنابراین اگر هدف شما کاهش یک پوند در هفته است، باید ۵۰۰ کالری در روز کاهش دهید یا به همان میزان کالری سوزی خود را افزایش دهید.

نکاتی برای کاهش کالری

توصیه‌های زیر می‌توانند به شما در کاهش میزان کالری دریافتی به عنوان بخشی از تلاش‌های کاهش وزن کمک کنند:

آب بیشتری بنوشیدنوشیدن یک لیوان بزرگ آب همراه با وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و بنابراین کمتر غذا بخورید.

وعده های کوچکتر بخوریدبسیاری از مردم با موفقیت از کاهش وزن لذت می برند بدون اینکه احساس کمبود شدید داشته باشند، صرفاً با خوردن کمتر غذاهایی که از آن لذت می برند. در واقع، بسیاری از غذاهای مورد علاقه شما ممکن است نسخه های نیمه کنترل شده یا “سبک” را ارائه دهند.

آب را با نوشیدنی های پر قند جایگزین کنیدنوشابه ها، برخی از آب میوه ها و سایر نوشیدنی های شیرین اغلب حاوی مقادیر بسیار بالایی کالری هستند.

ادویه ها را کاهش دهیدکاهش یا حذف ادویه ها و آبگوشت ها می تواند کالری دریافتی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا آنها اغلب موارد پرکالری هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر