تغذیه برای کاهش وزن – چگونه تعیین کنید که آیا رژیم غذایی شما برای شما مناسب است یا خیر

با ۵۰۰۰۰ نتیجه از جستجوی “کتاب های رژیم غذایی” در Amazon.com، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم در مورد آنچه که برای کاهش وزن و سلامتی باید بخورند سردرگم هستند. بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند چگونه یک برنامه غذایی برایشان مناسب است یا نه، دست به رژیم های غذایی می زنند. در این پست اصولی را که معتقدم همه برنامه های تغذیه خوب باید رعایت کنند را با شما به اشتراک می گذارم.

پس بیا بگیریمش…

۱. تغذیه خوب “کالری ورودی” در مقابل “کالری خارج شده” را کنترل می کند

این فقط یک قانون غذایی نیست، بلکه یک قانون اساسی طبیعت است. این قانون که در دنیای فیزیک به عنوان اولین قانون ترمودینامیک شناخته می شود، بیان می کند که انرژی ایجاد یا از بین نمی رود، فقط منتقل می شود. این چگونه در مورد آنچه می خورید صدق می کند؟ اگر کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید مصرف کنید، اضافه وزن خواهید داشت. یا اگر کالری کمتری نسبت به آنچه مصرف می کنید مصرف کنید، وزن کم می کنید. و اگر به اندازه کالری که می سوزانید بخورید، در همان وزن باقی خواهید ماند.

در واقع، همه کالری‌ها برابر نیستند، و رژیم‌های غذایی با کالری محدود می‌توانند ماهیچه‌های شما را هدر دهند که در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شود. با این حال، کالری یک عامل مهم است و می تواند تنها عامل تعیین کننده در کاهش یا افزایش وزن باشد.

۲. تغذیه خوب ظاهر و سلامت شما را بهبود می بخشد

نه تنها باید بهتر از یک برنامه غذایی خوب به نظر برسید، بلکه شیمی خون شما نیز باید بهبود یابد. شما باید عکس‌های قبل و بعد را با اندازه‌گیری‌هایی بگیرید تا تغییرات ظاهری خود را اندازه‌گیری کنید، اما مراجعه به پزشک برای آزمایش خون راهی برای بررسی اینکه آیا سلامت شما در حال بهبود است یا خیر. به این ترتیب مطمئن می شوید که برنامه تغذیه شما سلامت و زیبایی شما را نیز بهبود می بخشد.

۳. تغذیه خوب نتیجه می دهد

“من متوجه نمی شوم. من می خورم و هنوز هم وزنم اضافه می شود.” یک خبر برای شما دارم: اگر وزن کم نمی‌کنید، برنامه غذایی مناسبی را دنبال نمی‌کنید. شاید رژیم شما برای شما مفید نباشد، شاید رژیم غذایی شما خوب باشد اما به خوبی از آن پیروی نکنید یا شاید رژیم شما برای کسی مناسب نباشد. واقعیت این است که این یک برنامه تغذیه خوب است که نتیجه می دهد.

۴. تغذیه خوب انعطاف پذیری دارد

من این را قانون ۹۰/۱۰ می نامم. من تقریباً ۹۰ درصد از مواقع یک رژیم غذایی بسیار سخت می خورم، اما ۱۰ درصد دیگر تقلب می کنند. هرگز بستنی نخوردن، نوشیدن الکل یا پیتزا نخوردن ایده من برای گذراندن اوقات خوب نیست. بیایید با آن روبرو شویم: برخی از چیزهایی که برای شما “بد” هستند نیز بسیار خوشمزه هستند!

من مشتریانم را تشویق می کنم که هر هفته با وعده های غذایی “تقلب” به خود پاداش دهند. دانستن اینکه در نهایت می‌توانید چیزی را که می‌خواهید بخورید، به پایبندی به برنامه غذایی‌تان کمک می‌کند. همچنین شواهدی وجود دارد که غذاهای تقلب می‌توانند از طریق هورمونی به نام لپتین به نتایج شما کمک کنند.

هشدار ممکن است مجبور باشید برای چندین هفته (یا شاید حتی ماه ها) واقعاً سختگیر باشید تا خودتان شروع کنید تا بتوانید رفتارهای جدیدی را ایجاد کنید که شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد. مشکل دیگری که من می بینم این است که مردم فکر می کنند ۱۰٪ مواقع تقلب می کنند در حالی که در واقع بیشتر تقلب می کنند. انجامش نده! همانطور که در بالا ذکر کردم، اگر به نتیجه نرسیدید، به احتمال زیاد به برنامه خود پایبند نیستید یا برنامه شما برای شما خوب نیست. استفاده از دفتر خاطرات غذایی یکی از راه‌های اطمینان از اینکه دقیقاً می‌دانید چه می‌خورید است. نیازی به وزن کردن غذا نیست، فقط شروع کنید به نوشتن چیزها.

بردن

نکته اینجاست که برنامه غذایی شما باید به شما نتیجه دهد، ظاهر و سلامتی شما را بهبود بخشد و به شما فضایی برای دریافت برخی غذاها در این فرآیند بدهد. اگر نه، چیزی باید تغییر کند!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر