تغذیه سالم چیست؟

غذایی که مصرف می کنیم مواد خامی است که بدن برای ساختن، التیام و بازسازی به آن نیاز دارد. ما باید بدن خود را با غذای مناسب تغذیه کنیم.

کیفیت مواد مغذی موجود در غذا به کیفیت خود غذا بستگی دارد. میوه‌ها، سبزیجات و غلات که به‌صورت ارگانیک رشد می‌کنند، غنی‌تر از مواد مغذی هستند و برای محیط‌زیست و بدن ما مضر نیستند.

بدن ما به غذای غنی از مواد مغذی، مواد مغذی که سلول‌های ما را تغذیه می‌کند، و مواد مغذی که به درمان هر گونه کمبودی در بدن ما کمک می‌کنند، نیاز دارد.

ما باید از غذای خود لذت ببریم و در عین حال بدن خود را تغذیه کنیم.

ما به یک رژیم غذایی متعادل نیاز داریم که از غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده اجتناب کند.

ما به سبزیجات تازه، غذاهای کامل مانند پاستا گندم کامل و غلات کامل بیشتری نیاز داریم.

ما به غذایی نیاز داریم که بدون مواد شیمیایی و آفت کش ها، بدون هورمون و آنتی بیوتیک رشد کند.

ما به ماهی تازه غنی از امگا ۳ نیاز داریم.

ما به گوشت تازه و بدون چربی نیاز داریم که در صورت امکان به صورت ارگانیک رشد کرده باشد.

یک وعده غذایی سالم بدن ما را تغذیه می کند و هوس ما را از بین می برد.

یک وعده غذایی ۳ وعده ای نباید مغذی باشد. باید حاوی سبزیجاتی باشد که بیشترین مواد معدنی و ویتامین را فراهم می کنند. این باید شامل ماهی، گوشت بدون چربی یا آجیل باشد که عمدتا پروتئین و چربی های سالم را تامین می کند. غلات کامل که کربوهیدرات های پیچیده و مواد مغذی سالم را فراهم می کنند.

غذای مورد علاقه من سالاد با انواع سبزیجات، گوجه فرنگی، خیار، فلفل قرمز و زرد، یک سینه مرغ کبابی تند یا یک قسمت کوچک فیله ماهی سالمون، یا فقط یک تکه پنیر بز با مقداری بادام بوداده است. این یک جشن واقعی و یک پالت رنگارنگ است.

در صورت تمایل می توانید یک باغ گیاهی را در بشقاب خود بیاورید. چرا گیاهان تازه مورد علاقه خود را به سالاد و آشپزی خود اضافه نمی کنید؟ این باید یک جشن برای حواس شما باشد. در مورد مقداری جعفری، شوید، گشنیز، پیازچه، پیازچه، پونه کوهی، رزماری…

آنچه می نوشیم به اندازه آنچه می خوریم مهم است.

اگرچه ممکن است احساس تشنگی نکنیم، بدن ما به آب، آب خالص و آب شیرین نیاز دارد. آب به بهترین وجه تشنگی ما را برطرف می کند.

بدن ما حداقل به ۸-۱۰ لیوان آب در روز نیاز دارد. اگر قهوه می نوشید، باید آب بیشتری بنوشید.

آب میوه ها و آب سبزیجات تشنگی ما را برطرف می کند و همچنین مواد مغذی بدن ما را تامین می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، آب میوه را در حد اعتدال بنوشید زیرا معمولاً قند زیادی دارد.

قبل از شروع هر برنامه کاهش وزن، عاقلانه است که به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید و آزمایشاتی را انجام دهید تا بررسی کنید که آیا کمبود مواد مغذی، هر گونه عدم تعادل هورمونی یا هر مشکل سلامتی دیگری دارید که ممکن است باعث افزایش وزن شما شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر