تنظیم هدف برای کاهش وزن

یکی از بهترین کارهایی که هنگام تلاش برای کاهش وزن انجام می شود، استفاده از هدف گذاری است.

متأسفانه بسیاری از افراد از تعیین هدف به درستی استفاده نمی کنند و در پایان با شکست مواجه می شوند. وقتی می خواهید وزن کم کنید اولین چیزی که باید تعیین کنید این است که چقدر وزن کم کنید. شما باید واقع بین باشید که یکی از اصول هدف گذاری است. شما می خواهید مطمئن شوید که اهدافی چالش برانگیز اما واقع بینانه تعیین می کنید.

همچنین می‌خواهید تا زمانی که قصد دارید به وزن هدف خود برسید، تاریخی را تعیین کنید. به یاد داشته باشید کاهش وزن سالم حدود ۱ تا ۲ پوند در هفته است. بنابراین اگر می‌خواهید در عرض سه هفته ۳۰ پوند وزن کم کنید، خودتان را برای شکست آماده می‌کنید، مگر اینکه بخواهید قسمتی از بدنتان را جدا کنید. به یاد داشته باشید که اصول اولیه کاهش وزن تغذیه و ورزش است. در این دو زمینه است که می خواهید چند هدف تعیین کنید.

وقتی قصد کاهش وزن دارید، یکی از این اهداف را تعیین کنید:

تغذیه

o برای پایبندی به برنامه غذایی روزانه، هدف تعیین کنید.

o هدفی را برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود برای کل هفته تعیین کنید.

o هدف خود را برای نگه داشتن یک دفترچه غذایی در نظر بگیرید که در آن همه چیزهایی را که به دهانتان می رود ضبط کنید. مسئولیت پذیری به تنهایی تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

o هدف خود را برای تمیز کردن انبار و کمد خود تعیین کنید و از شر تمام غذاهای ناسالم و همچنین هر گونه شیرینی و غذاهای چرب خلاص شوید.

o اهداف روزانه را برای نوشیدن ۸ لیوان آب در روز تعیین کنید. زیاد به دستشویی می‌روید، اما گرسنه نمی‌شوید، و ورزش‌های اضافی رفت و برگشت به حمام برای شما خوب است.

ورزش

o اهدافی را تعیین کنید که چند بار در هفته می خواهید ورزش کنید.

o برای هر تمرین اهدافی را برای نگرش و تلاش خود تعیین کنید. این کار شما را از حضور در باشگاه صرفاً برای اینکه بگویید این کار را انجام داده‌اید، اما زمانی که آنجا بودید واقعاً به خودتان فشار نیاوردید، باز می‌دارد.

مقیاس

o هدف خود را تعیین کنید که فقط یک بار در هفته وزن خود را انجام دهید تا دچار وسواس ترازو نشوید.

همه افراد می توانند ۲ تا ۳ پوند در روز نوسان داشته باشند، بنابراین هیچ حسی برای کاهش استرس با نوسانات طبیعی وزن وجود ندارد.

تنظیم هدف به شما کمک می کند تا میل کلی کاهش وزن را به این مراحل کوچک قابل کنترل تقسیم کنید که می توانید روی آنها تمرکز کنید و پیروزی پس از پیروزی را تجربه کنید. اهداف همچنین منبعی از انگیزه را در صورت عدم وجود آن فراهم می کنند. آنها همان ضربات کوچک باسنی هستند که وقتی احساس تنبلی می کنیم ما را به حرکت وا می دارند. موفق باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر