حفظ وزن: راه حل ساده برای میان وعده عصر

چه به دنبال کاهش وزن یا حفظ وزن سالم باشید، یکی از اصلی ترین راه هایی که مردم تلاش های خود را خراب می کنند، خوردن میان وعده در عصر بعد از شام است. همه ما این کار را انجام داده‌ایم – شما در حال تماشای تلویزیون هستید یا پشت کامپیوتر نشسته‌اید و چیزی برای خوردن می‌خورید، معمولاً چیزی که سالم نیست و چاق‌کننده است، درست است؟ در اینجا دو ترفند ساده وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر کاهش وزن یا حفظ وزن خود بمانید…

مقداری پروتئین بعد از شام اضافه کنید

مصرف غذاهای میان وعده معمولاً به معنای کربوهیدرات زیاد است و کربوهیدرات ها به سرعت هضم می شوند و سطح قند خون شما را برای مدت کوتاهی افزایش می دهند. هنگامی که آنها دوباره پایین می آیند، شما احساس گرسنگی می کنید، که منجر به خوردن بیشتر آنها می شود، و این چرخه بارها و بارها ادامه می یابد و فقط برای دوره های کوتاهی شما را سیر می کند (احساس سیری).

از طرف دیگر، هضم پروتئین بیشتر طول می کشد و تأثیر بسیار کمتری بر سطح قند خون شما دارد – با این حال یک گرم پروتئین همان تعداد کالری یک گرم کربوهیدرات دارد. علاوه بر این، از آنجایی که دستگاه گوارش شما برای مدت طولانی تری مشغول نگه داشته می شود، بدن شما در طول این فرآیند کالری بیشتری می سوزاند. این مزیت افزوده به عنوان پروتئین ترموژنیک تر از کربوهیدرات ها است، زیرا شما سوخت (کالری) بیشتری را برای هضم غذا می سوزانید.

راه حل ساده این است که وقتی برای اولین بار بعد از غذا احساس گزگز می کنید، مقداری پروتئین مصرف کنید. برای انتخاب عالی، ۸ اونس (۲۵۰ میلی لیتر) شیر ۲ درصد را در مخلوط کن خود بریزید و ۳/۴ فنجان (حدود ۱۸۸ میلی لیتر) سفیده تخم مرغ مایع را در آن بریزید. یک طعم دهنده بدون کالری مانند شربت زغال اخته Walden Farms را اضافه کنید و آنها را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کنید.

نتیجه؟ یک میلک شیک زغال اخته خوشمزه با ۳۰ گرم پروتئین، ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۵ گرم چربی (کربوهیدرات ها و چربی ها همان چیزی است که در فنجان شیر وجود دارد). چند دقیقه بعد متوجه می‌شوید که دیگر گرسنه نیستید، اما اصلاً احساس سیری نمی‌کنید…

یک لیوان بزرگ آب در کنار خود نگه دارید

بعد از آن، نکته دوم این است که یک لیوان بزرگ آب در کنار خود نگه دارید تا در طول شب از آن بنوشید. بسیاری از اوقات وقتی احساس گرسنگی می کنید، بدن شما به دنبال غذا نیست – بدن شما به دنبال آبرسانی بهتر است. با داشتن آب در کنارتان و نوشیدن چند جرعه هر چند وقت یکبار، به سیری معده کمک می‌کنید، هضم پروتئین را برای سیستمتان آسان‌تر می‌کنید و از دردهای «گرسنگی» خلاص می‌شوید.

با ترکیب این دو نکته از میان وعده‌های پرکالری اجتناب می‌کنید و فقط بعد از شام حدود ۲۰۰ کالری در کل اضافه می‌کنید – به علاوه در طول شب احساس سیری و راحتی می‌کنید. و اگر ماکروهای خود را دنبال می کنید، می توانید ۳۰ گرم پروتئین با کیفیت با قابلیت زیستی بالا با کربوهیدرات ها و چربی تقریبا ناچیز اضافه کنید.

و برای هر کسی که سعی در کاهش وزن یا حفظ یک رژیم غذایی سالم دارد، این یک پیروزی بزرگ است!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر