خوردن احساسی – حکمت در باورهای ما

همانطور که مقاله های خود را در مورد غذا خوردن احساسی ادامه می دهیم، می خواهیم به خوانندگان خود یادآوری کنیم که غذا منبع سوخت است و اکثر مردم هنگام غذا خوردن، میزان غذا خوردن و اینکه چگونه غذا نیاز به راحتی را برآورده می کند، ارتباط عمیق تری دارند. فرصتی برای جمع آوری خرد از باورهایمان وجود دارد.

خوردن احساسی می تواند برای پیشرفت کاهش وزن شما مخرب باشد. یک لحظه شما به خوبی در سفر خود به سمت تصویر بدن ایده آل هستید و سپس خود را ضعیف یا آسیب پذیر در برابر پرخوری یا زیاده روی در چیزی می بینید که معمولاً کالری بالایی دارد. ممکن است انکار بدنتان برای چیزی خاص (چه شکلات، نان یا گوشت های خاص) نتیجه معکوس داشته باشد و به طور غیرقابل کنترلی خودتان را پر کنید. اما در بیشتر موارد، این به عنوان پرخوری شناخته می شود.

در حالی که احساسات ممکن است نقش داشته باشند، نگرانی واقعی در مورد غذا خوردن احساسی به الگوهای معمولی و غذای ما مربوط می شود. کی میخوریم؟ چرا می خوریم؟ یا به طور دقیق تر، چه “احساساتی” در مورد غذا داریم و چه احساساتی در مورد خودمان هنگام غذا خوردن داریم.

برای برخی، احساسات می تواند مربوط به غذای راحت باشد. برای دیگران، احساسات می تواند شامل رضایت و ایمنی باشد که در حین غذا خوردن احساس می کنیم – مانند اینکه، اگر در حال غذا خوردن هستیم، همه چیز باید خوب باشد. و البته، عواطف متعددی وجود دارد که شامل تجربیات گذشته ما در مورد غذا و خوردن می‌شود، چه در سناریوهای اجتماعی، انزوای خانواده و خانه یا بیرون و اطراف.

برخی از تاکتیک‌های اساسی که می‌توانید برای محافظت از خود در برابر ماهیت مخرب غذا خوردن احساسی به کار ببرید، عبارتند از:

-در یادداشت های خود در مورد مصرف غذا منظم باشید…اگر رژیم غذایی و مصرف خود را به خوبی ثبت کنید، زمانی که این دوره های غذا خوردن احساسی شروع می شود آگاه تر خواهید بود و آگاهی لازم برای مدیریت خطر را خواهید داشت.

-آن را برای آنچه هست بنامید…..کل این جمله که تشخیص مشکل نیمی از کار است درست است. اگر از تاریخچه غذا خوردن احساسی خود اطلاع دارید و از معنای آن برای شما آگاه هستید، پس آماده هستید که به خودتان هشدار دهید که در حال شروع یک مسیر آشنا هستید. و اگر واقعاً مصمم باشید (اگر “چرا” شما بر اساس آن است) در گرایش غیر عاطفی خود نسبت به رفتار آینده بالینی خواهید داشت.

-صحبت کنید…..من به حل چالش های زندگی به تنهایی معتقدم، اما این یکی از زمینه هایی است که ماهیت درمانی یک گفتگوی قابل اعتماد می تواند مزیت بزرگی باشد. متوجه خواهید شد که اکثر مردم این چالش را دارند، راه های جدیدی برای مبارزه با آن کشف خواهید کرد و میمون را از پشت خود خواهید داشت، و

– تاکتیک های ضد خود را بشناسید… از قبل در مورد برخی از کارهایی که می توانید برای مقابله با مبارزه آتی قبل از شروع آن انجام دهید، تصمیم بگیرید.

غذا دوست شما نیست و دشمن شما نیست. سوختی برای بدن است. بدن شما خودتان هستید! ممکن است ذهن شما به شما بگوید که اگر بستنی بخورید، شیک بنوشید، شکلات بخورید، احساس بهتری خواهید داشت، اما واقعیت این است که بدن شما رنج می برد. پس کنترل ذهن خود را در دست بگیرید و در قبال بدن خود مسئول باشید.

می توانید یاد بگیرید که تصویر بدنی خوبی داشته باشید. ما امیدواریم که این نکات کاهش وزن مفید باشد و شما در راه رسیدن به تصویر بدن ایده آل خود باشید.

بگذارید چشم انداز شما را قدرتمند کند!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر