درصد چربی بدن شما چقدر است؟

چربی – مهم نیست که بدن شما چقدر لاغر یا حجیم است، این را دارید. این بخشی از آن چیزی است که بدن از آن تشکیل شده است، اما وجود اضافی آن یک واقعیت تکان دهنده است. اگر احساس می کنید وزن اضافی زیادی دارید، بهتر است قبل از اینکه چاق شوید، اقداماتی را انجام دهید. خود را در آینه نگاه کنید و به این فکر کنید که چقدر باید وزن کم کنید. در مورد آنچه به دنبال آن هستید جدی بگیرید و شروع به محاسبه درصد چربی بدن خود کنید.

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه درصد کل چربی خود را محاسبه کنید، باید بدانید که در مورد چیست. این عمدتاً از درصد چربی ها و چربی های ضروری ذخیره شده در بدن تشکیل می شود. همچنین ایده آل است که بدانید نسبت زنان بیشتر از مردان است. این به دلیل الزامات فرزندآوری و همچنین سایر عملکردهای مهم هورمونی است. درصد چربی بدن سطح تناسب اندام افراد را اندازه گیری می کند زیرا به طور مستقیم ترکیب بدن شما را در رابطه با وزن و قد شما اندازه گیری و محاسبه می کند. هنگام محاسبه این نسبت، بهترین زمان برای انجام این کار صبح بعد از خواب است. این به این دلیل است که اندازه گیری های فیزیکی بعد از شش یا هشت ساعت خواب دقیق ترین هستند.

چهار تکنیک اصلی برای محاسبه درصد شما وجود دارد. این شامل کولیس Skinfold، روش دریایی، ترازو چربی بدن داخلی و توزین هیدرواستاتیک است. اگر می خواهید یک درصد کاملاً دقیق را اندازه گیری کنید، آزمایش آب یا وزن هیدرواستاتیک است. این فرآیند باعث می شود وزن شما در آب باشد. این بدان معنی است که ترکیب چربی بدن شما به طور قابل توجهی بر نتایج آزمایش تأثیر می گذارد.

اگر می خواهید روشی بسیار ساده تر برای محاسبه درصد چربی بدن خود داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید یک متر، یک ترازو، یک فرمول چربی بدن و البته یک ماشین حساب است. در اینجا چند فرمول چربی بدن برای مردان و زنان آورده شده است.

محاسبه درصد چربی برای مردان

a = وزن کل در ۱.۰۸۲ ضرب می شود سپس حاصل ضرب آن را در ۹۴.۴۲ جمع می کنیم

b = اندازه گیری دور کمر ضرب در ۴.۱۵

A – B = توده بدون چربی

وزن کل – توده بدون چربی = وزن چربی

وزن چربی x 100 / وزن ناخالص = درصد چربی

محاسبه درصد چربی زنان

a = وزن کل ضرب در ۰.۷۳۲ و سپس حاصل ضرب آن را در ۸.۹۸۷ جمع می کنیم

B = اندازه مچ تقسیم بر ۳.۱۴۰

C = اندازه گیری دور کمر در ناحیه دریایی ضرب در ۰.۱۵۷

D = اندازه گیری لگن ضربدر ۰.۲۴۹

E = اندازه گیری ساعد ضربدر ۰.۴۳۴

a + b + c + d + e = جرم بدون چربی

وزن ناخالص – توده بدون چربی = وزن چربی

وزن چربی x 100 / وزن ناخالص = درصد چربی

هر اندازه چربی که ترجیح می دهید، به خاطر داشته باشید که سالم بودن مهمترین عامل است. ورزش منظم و خوردن غذاهای سالم بهترین راه برای بدست آوردن درصد قابل قبولی از چربی بدن است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر