درمان های طبیعی برای اضطراب و افسردگی


درمان های اضطراب و افسردگی

اضطراب و ناامیدی هر روز بیشتر و بیشتر می شود. اضطراب و خستگی ذهنی ممکن است به نظر یکسان باشند، اما این دو مشکل متمایز با علائم مشخص هستند. در اینجا در مورد علائم اضطراب و افسردگی و همچنین راه های طبیعی برای غلبه بر آنها صحبت خواهیم کرد.

اضطراب چیست؟

اضطراب یک واکنش طبیعی و اعتیادآور به هر نوع حادثه ای است که بیش از آنچه که باید طول بکشد یا تأثیر مخربی بر فعالیت های روزمره یا زندگی داشته باشد. اکنون مهم است بدانید که چه زمانی اضطراب از سطح سالم بالاتر می رود یا به یک بیماری تبدیل می شود و همچنین علائم اضطراب را درک کنید. اضطراب می تواند در تظاهرات جسمی و روانی ظاهر شود. به طور کلی ما در مراحل اولیه به اختلالات روانی توجه چندانی نمی کنیم، اما با تشدید آنها متوجه مشکل می شویم یا خود را آشکار می کنیم. اضطراب زمانی که بیش از حد باشد از نظر احساسی و جسمی خود را نشان می دهد.

علائم اضطراب:

علائم روانی عبارتند از:

۱. ترس های بی مورد همیشه در ذهن ایجاد می شود.
۲. بی ثباتی
۳. خشمگین شدن و غیره آسان است.

مشابه علائم فیزیکی

۱. احساس فشار شدید در قفسه سینه، یا احساس تپش قلب در قفسه سینه.
۲. افزایش اضطراب می تواند منجر به مشکلات معده یا مشکلاتی مانند از دست دادن حرکت شود.
۳. در برخی موارد مشکل یبوست پیش می آید،
۴. تکرر ادرار لازم است
۵. احساس سردرد شدید.
۶. گاهی اوقات کنترل دمای بدن پایین می آید که منجر به تعریق بیش از حد در بدن می شود.
۷. احساس سرما در دست ها یا پاها.
۸. حالت تهوع ممکن است ایجاد کند،
۹. سرگیجه و غیره.

راه های رهایی از اضطراب چیست؟

بیشتر اوقات مشاهده می شود که فرد مبتلا به اضطراب از وضعیت خود بی اطلاع است. او ابتدا علائم جسمانی را که به دلیل اضطراب تجربه می کرد، نمی دانست. ما معمولاً نگران دو ناحیه از بدن خود هستیم. مغز یکی است و قلب دیگری. در نتیجه اگر یکی یا هر دوی آنها به هر نحوی آسیب ببینند، ذهن بیشتر مضطرب می شود و علائم بدتر می شود. در این صورت می توان بیماری جسمی بیمار را با گفتن علت آن درمان یا کاهش داد.

افسردگی چیست؟

افسردگی مشکل بزرگی است که از هر هفت نفر در ایالات متحده یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال روانی تقریباً ۳۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. مشکل افسردگی هر روز بیشتر می شود. طبق آمار، ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد به دنبال درمان افسردگی از روانشناس هستند. از آنجایی که افسردگی یک وضعیت روانی است، تشخیص آن می تواند چالش برانگیز باشد. اغلب تشخیص تفاوت بین افسردگی و افسردگی دشوار است.

افسردگی و غم یکسان نیستند، اما به هم مرتبط هستند. غیر ممکن است که زمان ثابت بماند. در زندگی هر کسی لحظات خوب و بدی وجود دارد. با این حال، زمانی که شرایط بد به دلایل مختلفی مانند نتایج ضعیف امتحانات، مرگ یکی از بستگان، پایان یک رابطه، یا از دست دادن یک شغل یا کسب‌وکار به وجود می‌آید، درد واقعی را احساس می‌کنید. زمانی که سوگ آنقدر بزرگ می شود که بسیاری از مردم نمی توانند ناامیدی را تحمل کنند. سپس در نتیجه افزایش ترشح هورمون های استرس مانند کورتیزول، ترشح هورمون محرک دوپامین و هورمون شادی «سروتونین» در بدن کاهش می یابد. در نتیجه سطح استرس در بدن ما بالا می رود و سطح شادی ما کاهش می یابد که در بسیاری از افراد منجر به افسردگی می شود.
درمان های اضطراب و افسردگی

پزشکان برای تسهیل درمان افسردگی را به دسته های مختلفی تقسیم کردند:

سطح ۱: در این مورد، پزشکان داروهایی را برای بیماران تجویز می کنند تا به آنها در مقابله با افسردگی کمک کنند. این باعث تسکین فوری می شود، اما اثر دارو به مرور زمان از بین می رود و افسردگی در نهایت فروکش می کند.

سطح ۲: 
درمان شناختی رفتاری یا درمان شناختی رفتاری به بیماران مبتلا به این بیماری علاوه بر دارو درمانی ارائه می شود.

مرحله ۳: 

کسانی که به سطح بالایی از افسردگی رسیده اند در آنجا نگهداری می شوند و با درمان تشنج الکتریکی (ECT) درمان می شوند. گاهی اوقات از بیهوشی برای شل کردن سلول های عصبی در مغز استفاده می شود. افسردگی بر ذهن و مغز تأثیر می گذارد و می تواند منجر به انواع مشکلات جسمی شود.

درمان های افسردگی:

۱. افکار خود را فیلتر کنید:

تفکر منفی یکی از شایع ترین علل افسردگی است. هنگامی که مفهوم منفی در ذهن نقش می بندد، در هر گفتار و کرداری به دنبال جنبه های بد آن می گردد. هیچ شغل رضایت بخشی وجود ندارد. در نتیجه باید افکار منفی را از خود دور کنید و تا حد امکان روی چیزهای خوب تمرکز کنید. این فرآیند ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما به محض شروع، تبدیل به ماهیت دوم می شود و کار بسیار آسان تر می شود. به عنوان مثال، اگر فردی فکر منفی مانند «من زشتم» دارد، باید آن را از بین ببرد و فکر مثبتی مانند «من منحصر به فرد یا عالی هستم» را جایگزین آن کند. به این ترتیب، همه ممکن است افکار بد خود را به افکار مثبت تبدیل کنند و افسردگی به گذشته تبدیل شود.

۲. خودتان را تحسین کنید: 

زمانی که احساس افسردگی می کنیم، همه چیز در گفتار، کردار و حتی ظاهرمان آشفته می شویم و بنابراین اگر می خواهیم بر غم و اندوه غلبه کنیم، باید خودمان را باور کنیم. قدردان زحمات شماست. شما ویژگی های مثبت زیادی دارید که کاملاً از آنها آگاه هستید، بنابراین به خودتان اعتماد کنید و بدون اینکه منتظر دیگران باشید به خودتان تبریک بگویید.

۳. به طور منظم ورزش کنید: 

درمان های طبیعی برای اضطراب و افسردگی

اگر هر روز ورزش کنید، افسردگی تقریباً از بین خواهد رفت. در طول فعالیت باید دقت زیادی کرد. از یک طرف باعث پیشرفت فیزیکی و از طرف دیگر باعث آرامش و حمایت می شود. احتمال ابتلا به این بیماری کاهش می یابد. گرسنگی و خستگی و اضطراب با گذشت زمان ظاهر می شود.

۴- سالم بخورید: 

برای داشتن یک زندگی سالم و زیبا، باید غذاهای مقوی بخورید. هر روز مقدار زیادی آب بنوشید. سبزیجات، ماهی یا گوشت و همچنین سایر اقلام رایج روزانه باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود. حتی اگر غذا خوردن را دوست ندارید، باید برای سلامتی بدنتان غذا خوردن را تمرین کنید. علاوه بر این، تمام غذاهای مضر باید از فست فود جدا شوند. این به بدن کمک می کند و افسردگی را از بین می برد.

۵- بهتر بخوابید:

درمان های طبیعی برای اضطراب و افسردگی

معمولاً افراد مبتلا به افسردگی خواب نامنظم را تجربه می کنند. برخی افراد بیشتر می خوابند، برخی دیگر اصلا نمی خوابند. الگوی خواب آنها تغییر کرد، یا حتی زمانی که به خواب رفتند، رویاهای وحشتناکی دیدند. پس این بار با انگیزه بمانید. در این مورد می توانید سعی کنید با گوش دادن به موسیقی سبک بخوابید. گوش دادن به یک سخنرانی انگیزشی قبل از خواب می تواند مفید باشد و جایگزین بهتری برای داروهای خواب آور است. سعی کنید در اسرع وقت یا در زمان تعیین شده به خواب بروید. همچنین باید صبح زود بیدار شوید. به طور کلی سعی می کنم ساعت ۱۰ شب بخوابم و ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شوم. اگر بتوانید هر روز به اندازه کافی بخوابید، می توانید درمان افسردگی را دریافت کنید.

۶. خروج:

وقتی فردی افسرده می شود، خود را در پتو می پیچد و از خروج از خانه امتناع می ورزد. بنابراین، اگر می خواهید از افسردگی خلاص شوید، از آن خلاص شوید. استفاده از هوای تازه در فضای باز به بدن آرامش زیادی به شما می دهد.

۷. صبور باشید: 

درمان های طبیعی برای اضطراب و افسردگی

هر کسی در زندگی خود چالش هایی دارد. و هر چه یک مشکل زودتر در زندگی ظاهر شود، مدت طولانی تری حل نشده باقی می ماند. اغلب اوقات، مشکل به آرامی حل می شود. پس باید این بار کمی صبور باشید و سعی کنید مشکل را حل کنید. اگر به اطراف خود نگاه کنید، متوجه می شوید که قبلاً نزدیکان شما مشکلات زیادی داشتند، اما آنها صبور و پیگیر بودند و اکنون بر مشکلات خود غلبه کرده اند و کار بسیار بهتری انجام می دهند. تنها با جستجوی شما تعداد زیادی نمونه مشابه را نشان خواهید داد. پس بهترین راه این است که با خودتان صبور باشید و اگر بتوانید این عنصر صبر ابدی واقعی را از ذهن بپذیرید، افسردگی تا حد زیادی کاهش می یابد. اگر می خواهید در زندگی موفق باشید باید صبور باشید.

۸. رابطه ناسالم را از زندگی حذف کنید: 

زندگی هر فرد تحت تأثیر روابط آنها قرار می گیرد. وقتی رابطه خوب پیش می رود، زندگی زیبا و آسان به نظر می رسد. با این حال، هنگامی که مشکلاتی در رابطه وجود دارد، اغلب حفظ نظم غیرممکن است که منجر به ناامیدی می شود. مشاهده کسی که برای ارتباط ارزش زیادی قائل است، به آن اعتقاد دارد و حتی حاضر است برای آن تلاش زیادی کند، اما رابطه آنها خوب نیست یا فرد بالاتر از او ارزش زیادی برای رابطه قائل نیست، معمول است. و بنابراین رابطه خوب نیست. در نتیجه، بهتر است به جای تلاش برای اجرای آن، از این نوع اتصال اجتناب کنید. در غیر این صورت، چنین رابطه ای ممکن است منجر به افسردگی شود.

۹. اشتیاق جدیدی پیدا کنید: 

ممکن است از شغل فعلی خود لذت نبرید یا با وجود دوست نداشتن نتوانید آن را ترک کنید و از افسردگی رنج ببرید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که در شغلی که دوست دارید شروع کنید. بنابراین، برای محافظت از خود در برابر افسردگی، باید اشتیاق جدیدی پیدا کنید.

۱۰. با پزشک مشورت کنید: 

درمان های طبیعی برای اضطراب و افسردگی

زمانی که این وضعیت در نتیجه افسردگی از کنترل خارج شد، باید با پزشک مشورت شود. زیرا ممکن است فردی به مشاوره یا درمان حرفه ای نیاز داشته باشد. در نتیجه تمام مشکلات شما باید به طور کامل به پزشک توضیح داده شود. تنها در این صورت است که پزشک می تواند درمان مناسب را دریافت کند و توصیه های صحیح را ارائه دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/