در وزنه برداری المپیک از چه عضلاتی استفاده می شود؟

اگر پاسخ این سوال را می خواهید، فقط از یک وزنه بردار المپیکی بپرسید، او به شما می گوید … هر ماهیچه ای!

وقتی بلند می کنید، هر ماهیچه و هر قسمت از بدن برای بازی فراخوانده می شود. وزنه برداری المپیک فقط عضله نیست. همه چیز در مورد عملکرد ورزشی، رشد قدرت و قدرت کل بدن است.

اگر بخواهیم آن را محدود کنیم، می توان گفت که عضلات زیر بیشترین نقش را در روند وزنه برداری المپیک دارند:

  • همسترینگ

  • اشغال کنید

  • تیپ ها

  • تله های پشت

  • شانه ها

وزنه برداران المپیکی تمایل دارند که قدرت و اندازه عضلانی خود را به خصوص در پاها و کمر ایجاد کنند. اما آنها از طریق اسکاتی که در طول فرآیند بلند کردن انجام می دهند، در پاهای خود قدرت ایجاد می کنند. عضلات پشت به عنوان تثبیت کننده در طول عمل استفاده می شود.

اگر به تمریناتی که وزنه برداران المپیکی می گذرانند فکر می کنید، احتمالاً در اینجا بیشترین عضله در کل ساخته می شود. تمرین قاپ و تمیز کردن قطعاً برای برخی از گروه های عضلانی مفید خواهد بود. اما یک وزنه بردار در این سطح به غیر از وزنه زدن، تمرینات زیادی را انجام می دهد.

معمولا وزنه برداران در کلاس های وزنی کوچک قوی هستند، اما حجیم نیستند. برخی از بدنسازان حرفه ای از آنها مسن تر خواهند بود. از سوی دیگر، در بالای رده های وزنی، این بچه ها می توانند فوق العاده باشند. اما باز هم به خاطر داشته باشید که اندازه در اینجا هدف نیست، قدرت کلی است.

استفاده از تکانه و مشترک بخش مهمی از تکمیل آسانسور است. اینها برای وزنه برداران المپیکی مهمتر از سایر انواع وزنه برداری رقابتی هستند. در حین بلند کردن، مچ پا، زانو و باسن باید با عضلات پشت سر هم کار کنند وگرنه زندگی با شکست مواجه خواهد شد. تکانه و سرعت ضروری هستند. هر چه وزنه سنگین تر باشد، بلند کردن آن بیشتر طول می کشد. فقدان سرعت و حرکت به احتمال زیاد باعث از کار افتادن آسانسور می شود.

تلاش برای استفاده از وزنه برداری المپیک به عنوان یک روش بدنسازی اشتباه است. این تمرین نه تنها بر روی ماهیچه ها و گروه های عضلانی فردی مانند سایر انواع تمرینات وزنه و بلند کردن تمرکز می کند. اگر به دنبال بهبود انعطاف پذیری، سرعت و قدرت عمومی هستید، باید این را در نظر بگیرید. همچنین باعث تقویت سیستم قلبی عروقی خواهد شد.

بسیاری از مردم فکر می کنند وزنه برداری المپیک خطرناک و در حاشیه است. شما باید اقدامات احتیاطی ایمنی را رعایت کنید، درست مانند هر نوع تمرین یا بلند کردن دیگر. اما، می تواند بسیار مفید باشد زیرا اهداف خاص و چالش برانگیز هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر