دوشنبه ها با گوشت خوک لاغر شوید

آیا تا به حال به خوردن گوشت به عنوان راهی برای کاهش وزن فکر کرده اید؟ من یک سبک زندگی کامل وگان را پیشنهاد نمی کنم. من در مورد حذف گوشت از روی میز شام یک شب در هفته صحبت می کنم – برای مثال دوشنبه ها. علاوه بر کاهش وزن، جایگزینی گوشت با گیاهان فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای آشنایی بیشتر با فواید خوردن دوشنبه های بدون گوشت، مقاله این هفته را بررسی کنید.

با توجه به کمپین گوشت بدون چربی، خوردن گوشت یک بار در هفته می تواند مزایای سلامتی زیر را داشته باشد:

۱. کاهش خطر ابتلا به سرطان. صدها مطالعه نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده با سرطان روده بزرگ مرتبط است.

۲. کاهش بیماری های قلبی. داده های اخیر یک مطالعه دانشگاه هاروارد نشان می دهد که جایگزینی غذاهای غنی از چربی های اشباع شده (به عنوان مثال، گوشت و لبنیات پرچرب) با غذاهای حاوی چربی های غیراشباع چندگانه (مانند روغن های گیاهی، آجیل و دانه ها) خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. مرض. ۱۹ درصد

۳. مبارزه با دیابت. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.

۴. شرکت چاقی. افرادی که از رژیم غذایی لاغر یا گیاهخواری پیروی می کنند، وزن بدن و BMI به میزان قابل توجهی کمتر است. یک مطالعه اخیر در کالج امپریال لندن همچنین نشان داد که کاهش مصرف گوشت به طور کلی می تواند از افزایش وزن در طولانی مدت جلوگیری کند.

۵. افزایش امید به زندگی. مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده با افزایش مرگ و میر کلی، مرگ و میر ناشی از سرطان و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه است.

۶. بهبود کیفیت رژیم غذایی. مصرف لوبیا یا نخود فرنگی منجر به دریافت بیشتر فیبر، پروتئین، فولات، روی، آهن و منیزیم با مصرف کمتر چربی اشباع شده و چربی کل می شود.

ایده های وعده غذایی دوشنبه بدون گوشت

• تاکو یا بوریتو پر از لوبیا، پروتئین گیاهی یا توفو به جای گوشت

• سالاد با لوبیا به جای مرغ یا گوشت گاو

• پیتزا با یا بدون پنیر و روی آن سبزیجات، توفو یا خرده سویا

• ماکارونی غلات کامل با سس گوجه فرنگی به همراه سبزیجات از جمله قارچ، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل و پیاز

• صبحانه برای شام – بلغور جو دوسر با میوه و آجیل، صبحانه غلات کامل با شیر سویا (یا شیر کم چرب)، یا نان تست با کره بادام زمینی و موز

• فلفل قرمز با لوبیا، پروتئین گیاهی و پنیر (سویا یا برنج)

• برگر گیاهی با کاهو، گوجه فرنگی و گواکامول روی نان غلات کامل

کمترین

دسامبر رو به پایان است و سال جدید نزدیک است. زمان مناسبی برای شروعی تازه است. مردم بیشتر از هر زمان دیگری از سال یک برنامه ورزشی یا رژیم غذایی را در ژانویه شروع می کنند. چرا به آن ملحق نمی شوید و برای سالمتر شدن در سال آینده حرکت نمی کنید؟ با حذف گوشت از رژیم غذایی خود – فقط یک روز در هفته – گام بزرگی در جهت بهبود عادات غذایی و کاهش وزن خود بردارید. به سینه های بدون گوشت بله بگویید. در واقع، چرا تا ژانویه صبر کنیم؟ دوشنبه آینده خود را با این دستور العمل خوشمزه بدون گوشت از مارک بیتمن آغاز کنید.

برگر لوبیا ساده از مارک بیتمن

۴-۶ وعده درست می کند

زمان: ۲۰ دقیقه با لوبیا پخته

۱۴ اونس قوطی لوبیا آبکش شده (سیاه، گاربانزو، سفید، عدس)

۱ پیاز کوچک به ربع خرد شده

۱/۲ c. دانه های جو دوسر

۱ قاشق غذاخوری. پودر فلفل قرمز یا مخلوط ادویه به انتخاب شما

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۱ عدد تخم مرغ

۱ c. پنیر پارمزان تازه رنده شده

لوبیا، پیاز، پنیر پارمزان، جو، پودر چیلی، نمک، فلفل و تخم‌مرغ را در غذاساز مخلوط کرده و هم بزنید تا گلوله شود اما له نشود و در صورت نیاز کمی مایع به آن اضافه کنید. با دست های خیس، به هر اندازه ای که دوست دارید شکل دهید (می توانید مخلوط همبرگر درست کنید یا حتی به مدت یک روز یا زودتر به همبرگرها شکل دهید – فقط محکم بپوشانید و در یخچال بگذارید). قبل از پخت همه چیز را به دمای اتاق برگردانید. کف یک ماهیتابه بزرگ نچسب یا چدنی را که با روغن چاشنی کرده اید بپوشانید و حرارت را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. بپزید تا یک طرف خوب قهوه ای شود، حدود ۵ دقیقه. با دقت برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید تا سفت و قهوه ای شود. برای استفاده بعدی می توانید آن را در یخچال یا فریز کنید.

اگر به دنبال مقداری گرما هستید، به سادگی فلفل قرمز، فلفل قرمز تند یا موارد مشابه را اضافه کنید. اگر کمی بافت می خواهید، می توانید ۱/۴ فنجان یا بیشتر فلفل سبز یا قرمز بوداده (یا کنسرو شده) اضافه کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر