دیابت نوع ۲ – بهترین غذای سرکوب کننده اشتها

آیا برای کاهش وزن به رژیم دیابت نوع ۲ پایبند نیستید زیرا همیشه گرسنه هستید؟ در حالی که هر زمانی که از کالری دریافتی کم استفاده می کنید، مقداری گرسنگی قابل انتظار است، اگر گرسنگی زیادی را تجربه می کنید و می خواهید در طول روز رژیم غذایی خود را تقلب کنید، چیزی باید تغییر کند.

ابتدا میزان کالری دریافتی خود را ارزیابی کنید. آیا به اندازه کافی غذا می خورید؟ به یاد داشته باشید که خوردن کمتر از ۱۱ کالری به ازای هر پوند از وزن بدن در برنامه رژیم غذایی برای اکثر افراد بسیار کم است.

هنگامی که این کار را انجام دادید، اگر کالری دریافتی شما واقعاً خوب است، باید در مورد انواع غذاهایی که می خورید فکر کنید. برخی از غذاها گرسنگی بیشتری را تحریک می کنند در حالی که برخی دیگر گرسنگی را سرکوب می کنند. اطمینان از خوردن نوع مناسب غذا برای کمک به کاهش قند خون، برای دستیابی به نتایج بسیار مهم است.

بیایید با برخی از بهترین غذاهای اشتها آور آشنا شویم و در مورد آنها فکر کنیم…

۱. ماهی قزل آلا. ماهی سالمون اولین غذایی است که به طور منظم خورده می شود. برای کاهش اشتها عالی است زیرا نه تنها پروتئین بالایی دارد، بلکه دارای چربی های سالم نیز می باشد. این ترکیب است که بهترین فایده را در کاهش سطح گرسنگی در طول روز خواهد داشت.

این را با مقداری سبزی پر فیبر سرو کنید و کاملا آماده هستید.

۲. دانه کتان. یکی دیگر از مواد غذایی عالی که به کاهش گرسنگی کمک می کند دانه کتان است. دانه های کتان عالی هستند زیرا …

  • دارای فیبر بالا،

  • سرشار از چربی های سالم و

  • حتی مقداری پروتئین نیز دارد.

نه تنها از نظر تغذیه برای افراد دیابتی نوع ۲ و غیر دیابتی یک غذای درجه یک است، بلکه برای کمک به کاهش گرسنگی نیز درجه یک است.

آن را روی غلات بپاشید، آن را به مافین اضافه کنید، یا آن را در یک اسموتی پروتئینی مخلوط کنید.

۳. بلغور جو دوسر. در مورد غلات، شروع به اضافه کردن بیشتر بلغور جو دوسر به روز خود نیز کنید. بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر است و یک غذای حجیم است – به این معنی که شما می‌توانید مقدار زیادی از آن را برای چند کالری مصرف کنید. این باعث می شود که برای کاهش گرسنگی شما در طول صبح ایده آل باشد.

فقط به یاد داشته باشید که یک منبع پروتئین اضافه کنید تا یک وعده غذایی کامل تر شود.

۴. آجیل. در نهایت، آجیل را به عنوان یک غذای عالی برای رفع گرسنگی نادیده نگیرید. باید مراقب این غذاها باشید زیرا کالری بالایی دارند، بنابراین می توانند مصرف شما را به طور چشمگیری افزایش دهند – اما در عین حال، یک مشت کوچک قبل از غذا می تواند به شما کمک کند کالری کمتری در آن وعده غذایی بخورید.

پس این غذاها را در نظر داشته باشید. اگر در حالی که برای کاهش و تثبیت قند خون و وزن بدن خود کار می کنید، مدام گرسنه هستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که در مورد گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود فکر کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر