دیابت نوع ۲ – مراقبت از خود شما چگونه اندازه گیری می شود؟

پایش قند خون یکی از کلیدهای کنترل دیابت نوع ۲ است. اندازه گیری سطح قند خون چهار بار در روز معمولاً توصیه می شود تا دارو، تغذیه و ورزش به طور مؤثر هماهنگ شوند.

ورزش برای همه، به ویژه برای دیابتی‌های نوع ۲، حیاتی است. این به کنترل وزن، پایداری قند خون و حساسیت به انسولین کمک می کند. پیروی از داروهای تجویز شده، به دلایل واضح، یکی دیگر از ابزارهای مهم مراقبت از خود است.

پای افراد دیابتی به توجه ویژه نیاز دارد. افراد مبتلا به دیابت بیش از هر عارضه دیگری روزهای بیشتری را در بیمارستان با عفونت پا می گذرانند. گردش خون اغلب ضعیف است و احساس ناشی از آسیب عصبی اغلب کاهش می یابد. افراد دیابتی با کاهش احساس می توانند بدون اینکه متوجه شوند به پاهای خود آسیب بزنند. بدون اکسیژن و مواد مغذی از جریان خون، جراحات پا می تواند به کندی بهبود یابد.

دانشمندان دانشگاه فدرال دو پیائوی در ترسینا، پی، برزیل، مراقبت از خود را در ۳۳۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج آنها در ژانویه و فوریه ۲۰۱۵ در مجله پزشکی منتشر شد Revista Brasileira Enfermagem. به هر دیابتی پرسشنامه ای در مورد جنبه های مختلف مراقبت از خود داده شد. مشخص شد که دیابت نوع ۲ به طور کلی …

  • در مورد مصرف داروهای خود با وجدان بودند، اما

  • قند خون خود را به طور منظم کنترل نکردند، و

  • به اندازه توصیه شده ورزش نکرد.

مراقبت از پا نیز به همین ترتیب ضعیف بود. تنها ۳۸.۷ درصد از بیماران دیابتی نوع ۲ پنج تا هفت روز در هفته پای خود را معاینه می کردند.

نتایج فوق به این نتیجه منتهی شد که بیماران دیابتی قطعاً باید از نیازهای سلامتی خود آگاهی بیشتری داشته باشند و مهارت های مراقبت صحیح از خود را توسعه دهند.

مؤسسه ملی بهداشت در ایالات متحده به بیماران دیابتی توصیه می کند …

۱. روزانه پاهای آنها را معاینه کنید…

  • به دنبال بریدگی، لکه های قرمز، تورم یا ناخن های پا با ظاهر غیر طبیعی باشید.

  • کفش‌های خود را برای وجود سنگریزه یا سایر اشیایی که ممکن است به دلیل آسیب عصبی محیطی نتوانید احساس کنید، بررسی کنید.

  • کفش باید به خوبی جا بیفتد و به هیچ قسمتی از پا ساییده نشود.

  • روزانه پاهای خود را با آب گرم، در حدود ۹۰ تا ۹۵ درجه فارنهایت بشویید. فقط آنها را بشویید اما خیس نکنید، زیرا این کار باعث می شود چربی های طبیعی پوست شما پاک شود.

  • نشاسته ذرت یا پودر تالک را بین انگشتان پا بمالید تا خشک بماند.

  • یک لوسیون را به قسمت بالا و پایین پاهای خود تسکین دهید، اما نه بین انگشتان پا، که برای جلوگیری از عفونت باید خشک نگه داشته شوند.

۲. پیاده روی راهی عالی برای کنترل وزن، کاهش سطح قند خون، بهبود وضعیت قلب و کمک به افزایش گردش خون در پاهای شما. بیماران دیابتی نوع ۲ که از بی حسی و گزگز در پاهای خود رنج می برند، به ویژه به پیاده روی نیاز دارند. دارو می تواند به این بیماری کمک کند و راه رفتن را با ناراحتی کمتر ممکن کند، اما پیاده روی برای سالم نگه داشتن پاهای شما مهم است.

۳. میزان قند خون را اندازه گیری و ثبت کنید. این شما را در مورد غذاهایی که می خورید و اینکه چگونه غذاهای مختلف بر قند خون شما تأثیر می گذارد و اینکه چگونه ورزش انجام می دهید به قند خون شما کمک می کند راهنمایی می کند. سوابق خود را در قرار ملاقات با پزشک خود همراه داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر