دیابت نوع ۲ – چه مشکلی با رژیم ADA دارد؟

انجمن دیابت آمریکا، تغذیه درمانی پزشکی یا MNT را برای جلوگیری از شروع دیابت نوع ۲، مدیریت مشکل دیابت موجود، و جلوگیری از عوارض بیشتر مرتبط با کنترل ضعیف قند خون توصیه می کند. در واقع، انجمن دیابت آمریکا بیان می کند که MNT باید بخشی از آموزش خود مدیریتی هر دیابتی باشد.

هرچند ممکن است این رژیم برای مدیریت دیابت موثر به نظر برسد، اما بسیاری از دیابتی‌ها همچنان رژیم ADA را یک سبک غذایی نادرست می‌دانند که اکثر مردم هرگز نمی‌توانند به طور کامل از آن پیروی کنند. در انجمن دیابت روزانه، بسیاری از نگرانی‌ها توسط افراد واقعی مبتلا به دیابت بیان شد:

۱. به نظر می رسد ADA کربوهیدرات های بیشتری را نسبت به اکثر بیماران دیابتی در یک روز توصیه می کند. یکی از بیماران دیابتی که در انجمن دیابت پستی ارسال کرد سعی کرد رژیم ADA را با نتایج ضعیف دنبال کند.

۲. ADA شیرین کننده های مصنوعی و نوشیدنی های رژیمی را توصیه می کند که به نظر می رسد برای بسیاری از دیابتی های نوع ۲ که به دنبال معکوس کردن وضعیت خود هستند، یک راه حل اساسی باشد.

۳. بسیاری از بیماران دیابتی نوع ۲ در مورد شمارش کالری دچار سردرگمی می شوند.

به دلیل این شکایات، انجمن دیابت آمریکا (ADA)، یک “ابزار” جدید و آسان برای کمک به ایجاد رژیم غذایی ADA ایجاد کرد:

  • دنبال کردن راحت تر
  • بسیار جذاب تر، و
  • مناسب برای بیماران دیابتی

این ابزار جدید رژیم غذایی، روش «بشقاب خود را بسازید» نام دارد.

بشقاب خود را ایجاد کنید ممکن است یکی از ساده ترین ابزارهایی باشد که نه تنها برای کنترل قند خون بلکه برای کاهش وزن نیز ساخته شده است. با رویکرد Create Your Plate، اندازه بخش ها مهم است.

برای تصور اینکه وقتی از روش Create Your Plate استفاده می کنید بشقاب شما چگونه باید به نظر برسد، آن را به صورت ذهنی به دو نیمه چپ و راست تقسیم کنید. سپس نیمه سمت راست را به دو قسمت مساوی تصور کنید. اولین قدم این است که نیمه سمت چپ بشقاب خود را با سبزیجات غیر نشاسته ای پر کنید، به عنوان مثال. اسفناج، لوبیا سبز، کاهو و غیره سپس، فقط بخش کوچکی از غذاهای نشاسته ای مانند برنج، ماکارونی یا سیب زمینی را در قسمت بالا سمت راست و بخش کوچکی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی یا مرغ را در قسمت پایین سمت راست قرار دهید. به اندازه کافی ساده؟ با استفاده از این روش بشقاب خود را بسازید، لازم نیست نگران شمارش کربوهیدرات های خود باشید یا به این فکر کنید که چقدر کالری مصرف می کنید. فقط بخورید و از وعده غذایی خود راضی باشید.

ابتلا به دیابت نوع ۲ به این معنی نیست که باید از گرسنگی بمیرید. همچنین به این معنا نیست که خود را با کربوهیدرات پر کنید تا به حداقل نیاز روزانه برای دریافت کربوهیدرات خود برسید.

یک رژیم موثر دیابتی به معنای انتخاب انواع مناسب غذاها در نسبت های مناسب است. رویکرد Create Your Plate نه تنها به راحتی قابل پیروی است، بلکه دارای سه مزیت متمایز است: کالری دریافتی را کاهش می دهد، کربوهیدرات ها را کنترل می کند و گرسنگی شما را برطرف می کند. پس برای چی منتظری؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر