رابطه بین تغذیه و کاهش وزن

بر کسی پوشیده نیست که آنچه را که برای قرار دادن در بدن خود انتخاب می کنیم تأثیر عمیقی بر آنچه در خارج از بدن ما می افتد و همچنین بر سلامت کلی ما تأثیر می گذارد. سوءتغذیه با همه چیز از چاقی گرفته تا سرطان ارتباط نزدیکی دارد. بنابراین وقتی نوبت به از دست دادن این پوندهای اضافی می رسد، جای تعجب نیست که تغذیه و کاهش وزن دست به دست هم بدهند.

رابطه بین تغذیه و کاهش وزن به دلیل نقش اساسی غذا در کنترل وزن وجود دارد. برای کاهش وزن، باید کالری را کاهش دهید و فعالیت بدنی را افزایش دهید. برای رسیدن به وزن مناسب این دو جزء باید متعادل باشند. به منظور یافتن تعادل مناسب برای خود، مهم است که ارزیابی کنید که چگونه تغذیه و کاهش وزن شخصاً بر شما تأثیر می گذارد.

هنگامی که آنها نگاهی عینی به انتخاب های غذایی خود در طول روز می اندازند، بسیاری از مردم از بد بودن رژیم غذایی آنها شگفت زده خواهند شد. روز را صرف حذف صبحانه، خوردن چیپس و شیرینی، نوشیدن قهوه برای بیدار ماندن، و بلعیدن خود در شب بگذرانید. متأسفانه این چرخه ای برای همه ما آشناست. ماندن در این الگوی ناسالم متابولیسم ما را کند می کند، انرژی را کاهش می دهد و باعث می شود بدن ما چربی اضافی را ذخیره کند. برای ایجاد رابطه مثبت بین تغذیه و کاهش وزن، لازم است تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد شود.

تغذیه و کاهش وزن با انتخاب های مختلف در مورد غذا شروع می شود. اول از همه، حذف هر وعده غذایی به امید کاهش وزن فقط ناسالم نیست – همچنین کارساز نیست. برای اینکه متابولیسم بدنتان را در یک سرعت ثابت نگه دارید – سرعتی که در طول روز کالری می سوزاند – باید چیزی برای سوزاندن بدن به آن بدهید. با خوردن یک صبحانه سالم، متابولیسم روزانه را تحریک می کنیم. همچنین به همین دلیل است که اکثر متخصصان خوردن وعده های غذایی کوچکتر را به دفعات بیشتر در طول روز توصیه می کنند – تا سوخت و ساز بدن خود را با سرعت مطلوب حفظ کنید.

اما این نیز مهم است که تعیین کنیم چه و چه مقدار غذا در دهان خود می گذاریم. برای اینکه تغذیه و کاهش وزن یک رابطه همزیستی داشته باشند که قرار است برای بهبود سلامتی داشته باشند، ضروری است که وعده‌های غذایی و میان وعده‌هایمان را بر روی غذاهای کامل و طبیعی متمرکز کنیم. میوه های تازه، سبزیجات سبز برگ، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی را انتخاب کنید. از غذاهای سرخ شده و فرآوری شده خودداری کنید. و اندازه سهم خود را معقول نگه دارید.

تغذیه و کاهش وزن از هم جدا نیستند. برای رسیدن به وزن مطلوب، باید نسبت به غذاهایی که می خورید انتقاد کنید. چند انتخاب بهتر و تغییرات بزرگ انجام دهید، و به زودی خواهید دید که احساس می کنید – و به نظر می رسید – بهتر از همیشه!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر