راه حلی برای جلوگیری از خشکی دردناک پوست پا

هر ورزشکاری باید از کرم ضد چروک برای دوندگان استفاده کند تا از پف کردن دردناک و ایجاد تاول جلوگیری کند. حتی در هوای بسیار گرم، این کرم شما را راحت نگه می‌دارد و به دلیل چرب نبودن، لباس‌هایتان را لکه نمی‌کند. چفینگ روی همه دوندگان تاثیر می گذارد و می تواند آنقدر بد باشد که بسیاری مجبور به کناره گیری از مسابقات شوند.

اصطکاک ناشی از ساییدگی اعضای بدن به یکدیگر است. برای دوندگان، این امر در زیر بازوها، در کشاله ران، روی نوک سینه ها (زنان و مردان) و بین ران ها رخ می دهد. شیرین کردن فقط آن را بدتر می کند. مردم به اشتباه فکر می کنند که چفت کردن فقط بر افرادی که اضافه وزن دارند تأثیر می گذارد. حتی لاغرترین ورزشکاران، دوندگان و دوچرخه سواران نیز از آن رنج می برند.

چهار راه برای جلوگیری از پف کردن وجود دارد، یعنی خشک نگه داشتن، هیدراته نگه داشتن، استفاده از کرم ضد چروک برای دوندگان و پوشیدن لباس مناسب. این امر در مورد دوندگان حرفه ای، آماتور و تفریحی صدق می کند. برای هیدراته ماندن، در طول مسابقه، قبل از مسابقه و بعد از مسابقه مقدار زیادی آب بنوشید.

زمانی که بدن به خوبی هیدراته شود، عرق نمک کمتری دارد. این کار از تشکیل کریستال های نمک هنگام خشک شدن عرق جلوگیری می کند. این کریستال‌ها روی بدنه می‌توانند اصطکاک ایجاد کنند که منجر به ساییدگی می‌شود. اگر آب زیادی بنوشید و از کرم ضد چروک استفاده کنید، دویدن شما بسیار راحت تر خواهد بود.

برای کاهش چشمگیر پف کردن، باید لباس مناسب پوشید. اگرچه لباس های گشاد برای پیاده روی و مسیرهای پیاده روی در فضای باز مناسب است، اما برای دویدن نامناسب است. در عوض از پوشیدن شورت های تنگ و یک تاپ به همان اندازه تنگ از لیکرا یا پلی پروپیلن جلوگیری کنید.

زنان ورزشکار نباید سوتین با بند نازک بپوشند. آنها نه تنها از روی شانه ها می لغزند، بلکه باعث اصطکاک می شوند. انتخاب مناسب یک سوتین ورزشی با بندهای پهن و پشتی T شکل است. تسمه های پهن تر توزیع وزن را بهبود می بخشد و در پوست فرو نمی رود.

ورزشکاران مرد بسیار مستعد ابتلا به خارش جوک هستند که اغلب به دلیل خارش در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. بثورات سوزشی ایجاد می‌شود و قرمزی و التهاب می‌تواند تا شش اینچ از داخل ران‌ها حرکت کند. شورت دوچرخه سواری مناسب می تواند از این مشکل بسیار دردناک جلوگیری کند.

با خراشیدگی مانند هر زخم باز دیگری رفتار کنید. یک ماده ضد عفونی کننده را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و گاز را روی آن قرار دهید تا بتواند نفس بکشد. مانند بسیاری از چیزها در زندگی، پیشگیری بهترین شکل درمان است، بنابراین مطمئن شوید که هنگام آماده شدن برای دویدن بعدی خود از کرم ضد چروک برای دوندگان استفاده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر