راه خود را به سمت بدن روشن بکشید

بدن ما طوری ساخته شده است که انعطاف پذیر باشد. ما برای اینکه بتوانیم از بدن خود در تمام پتانسیل خود استفاده کنیم، به ماهیچه های نرم و انعطاف پذیر نیاز داریم. این یعنی تناسب اندام، توانایی رسیدن به بالا یا پایین و زندگی بدون درد و محدودیت.

پس کشش دقیقا چیست؟ حرکات کششی فعالیتی است که بدن ما را به اندازه تمام طول خود یا حتی فقط یک بازو یا پا گسترش می دهد. هنگامی که کشش می دهیم، اندام خود را صاف کرده و ماهیچه های خود را تقویت می کنیم. توانایی ما برای کشش موثر بدن با افزایش سن به حداقل می رسد. مفاصل شروع به سفت شدن می کنند و استخوان های ما شروع به ضعیف شدن می کنند. شروع هر چه سریعتر یک برنامه کششی خوب می تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

مزایای کشش این است که طول تاندون ها و عضلات شما افزایش می یابد و بنابراین دامنه حرکت شما نیز افزایش می یابد! این کمک زیادی به جلوگیری از آسیب در حین ورزش یا هر فعالیت بدنی دیگر می کند. انعطاف پذیری ماهیچه ها و تاندون ها به شما قدرت آزادی عمل بیشتری برای فعالیت های فیزیکی طاقت فرسا می دهد که می تواند باعث آسیب به عضلات شکننده تر و سفت تر شود.

زمانی که بتوانید به حداکثر پتانسیل بدن خود کشش دهید، آزادی انجام کارهای بیشتری خواهید داشت. هنگامی که بتوانید بدون احساس درد بپرید، بپیچید و بچرخید، امکانات بی پایانی از ورزش ها و فعالیت های سرگرم کننده برای شرکت در آنها آزاد خواهید کرد. حرکات کششی حتی برای جلوگیری از مشکلات قلبی و کاهش کلسترول شناخته شده است. این به این دلیل است که کشش می تواند از سفت شدن رگ های شما جلوگیری کرده و حتی آن را معکوس کند.

راه های مختلفی برای کشش وجود دارد. در هر زمانی از شبانه روز می توانید حرکات کششی انجام دهید، اما ترجیحا زمانی را برای انجام حرکات کششی در نظر بگیرید. البته، اگر قرار است در یک فعالیت ورزشی شرکت کنید، انجام حرکات کششی ضروری است. اکثر مربیان به ورزشکاران یا زنان خود اجازه نمی دهند که یک بازی، مسابقه یا مسابقه را بدون انجام حرکات کششی آغاز کنند. تحقیقات نشان داده است که زمان پیشنهادی کشش ۱۰ دقیقه است. هر چیزی طولانی‌تر از آن بدن را خسته می‌کند و به‌ویژه زمانی که فعالیت بدنی شدید به دنبال تمرین‌های کششی انجام شود، غیرضروری و مضر است.

یکی از محبوب ترین تمرینات کششی این است که صاف بایستید و سپس با انگشتان دست خود را به سمت پایین بکشید تا نوک انگشتان پا را لمس کنید. حدود پنج ثانیه نگه دارید و سپس دوباره صاف بایستید. این کار را حدود ده بار تکرار کنید. می توانید پاهای خود را با ایستادن صاف، گرفتن یک پای خود در دست و به پشت خود بکشید. این کار را با پای دیگر تکرار کنید. تمرینات کششی متفاوت و خاصی برای اندام ها و سایر قسمت های بدن شما وجود دارد.

به طور طبیعی، اگر درگیر ورزش و ورزش هستید، حرکات کششی باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه آماده سازی شما باشد. اگر نه، باید سعی کنید حداقل یک بار در روز بدن و اندام خود را کشش دهید. انجام حرکات کششی نباید خسته کننده یا ناراحت کننده باشد. هنگامی که به یک برانکارد معمولی تبدیل شدید، از محدودیت هایی که می توانید بدن خود را به آن ها ببرید شگفت زده خواهید شد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر