رفیق، آیا تغذیه شما بد است؟

در مورد تغذیه برای اکثر افراد سه دسته اصلی وجود دارد. اول اینکه شما رژیم غذایی سالمی ندارید. دوم، شما یک رژیم غذایی سالم می خورید اما با خوراکی های شیرین زیاد تقلب می کنید. البته سومین مورد این است که شما در انتخاب غذاهای سالم فرشته قابل تاییدی هستید.

شما کدام یک هستید؟

اجازه بدید ببینم.

من برنامه های تغذیه بسیار ضعیف زیادی را از مشتریان و دوستانم دیده ام. بنابراین اگر از خود می‌پرسید که چرا با وجود تمرینات ورزشی مانند ورزش کردن در باشگاه محلی‌تان، اینقدر نتیجه کم می‌گیرید. آیا هنوز در رستوران های فست فود بیرون از خانه غذا می خورید؟ آیا نوشابه می نوشید و آب نبات می خورید؟ این‌ها سرنخ‌های خوبی در مورد اینکه چرا بدن شما به چربی‌ها ادامه می‌دهد هستند. ورزش به تنهایی بدن شما را از حالت شل و ول شده به تنومند تبدیل نمی کند. همچنین باید تغذیه خوب را در برنامه کلی کاهش چربی خود بگنجانید.

و کلید کاهش چربی در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند! من ترجیح می دهم چند بار در روز بخش های کوچکی از غذاهای سالم را بخورم. سرعت متابولیسم شما را بالا نگه می دارد، به عضلات شما سوخت می دهد و چربی می سوزاند.

می توانم به چندین مطالعه اشاره کنم که به این نتیجه رسیده اند که افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تأثیر بسزایی در کاهش چربی دارد. اما باید این اخطار را برای کسانی که به دنبال کوتاه کردن گوشه ها هستند اضافه کنم… این به معنای سرخ کردن میوه ها و سبزیجات در روغن های اشباع شده یا پوشاندن آنها در سس های چرب نیست. عقل سلیم این را به شما می گوید.

نکته خوب دیگر، جایگزینی کربوهیدرات های تصفیه شده با بادام است. نان و غذای شیرین خود را با بادام پر از چربی و پروتئین خوب جایگزین کنید. بنابراین کوکی‌ها، چیپس‌ها و آب نبات‌ها را کنار بگذارید و آن‌ها را با بادام برشته شده کمی نمک‌شده و خشک جایگزین کنید.

توصیه می کنم هر روز هر چیزی را که می خورید ثبت کنید. اگر یک میان وعده دارید – آن را یادداشت کنید. اگر چیزی غیر از آب می نوشید – آن را یادداشت کنید. اگر ناهار همکارتان را دزدیدید – آن را ننویسید! فقط دیگه اینکارو نکن… 🙂

همچنین به احساس خود پس از خوردن یا نوشیدن چیزی توجه کنید. ممکن است آلرژی غذایی داشته باشید که از آن بی اطلاع باشید. بدن شما ممکن است با خوردن غذاهای خاص خسته شود. یا … سطح انرژی شما بالا می رود. شرط می‌بندم در سه ماهه آخر در جیبم، وقتی وعده‌های کوچکی از غذاهای باکیفیت و مغذی می‌خورید، هوشیار و آماده حرکت خواهید بود. و بعد از اینکه چیزی با شکر یا حتی سرخ شده می خورید – در واقع احساس می کنید مثل یک حلزون حرکت می کنید.

و اگر این تغییرات رژیمی را ایجاد کنید، یک خبر خوب برای شما دارم… باید حداقل با ایجاد این تغییرات رژیم غذایی، حداقل ۱ پوند در هفته کم کنید.

درست عالی! مطمئناً اینطور است و شما هنوز به طور مؤثر ورزش را شروع نکرده اید …

اما این برای یک روز دیگر…

بنابراین بیایید تغییرات رژیم غذایی که ایجاد می کنید را مرور کنیم:

اول) چندین وعده غذایی کوچک و با کیفیت خوب و غذاهای مغذی بخورید.

۲) به جای آن نوشیدنی های شیرین و الکلی آب بنوشید. بدن شما از شما تشکر می کند.

۳) بیسکویت، شیرینی، نوشابه (معمولی و بدون قند)، نان و شیرینی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. نه جدی از نگاه کردن به گوشه های بریده خودداری کنید. ادامه دهید یا فقط آن را فراموش کنید زیرا تا زمانی که این کار را انجام ندهید هرگز شاهد کاهش چربی نخواهید بود.

حرف من این است … و من یک نکته … این است که شما باید به دیوانگی پایان دهید. از انجام کاری که دیگران انجام می دهند دست بردارید. بد خوردن این امر به اپیدمی فزاینده چاقی و اضافه وزن کمک می کند که در سراسر جهان در حال گسترش است.

عصبانی شدن. حل شود و کاری در مورد آن انجام دهید … با سه تغییر رژیم غذایی که در بالا ذکر کردم شروع کنید.

در اینجا چیزی است که من برای برنامه ریزی منوی سالم خود پیشنهاد می کنم:

اول) یک منوی سالم برای هفته درست کنید. مشخص کنید که ۵-۶ بار در روز چه می خورید. در نظر بگیرید که احتمالاً در زمان صرف غذا در کجا خواهید بود. به عنوان مثال، اگر احتمالاً از طریق یک وعده غذایی برنامه ریزی شده رانندگی می کنید، یک وعده غذایی سالم برنامه ریزی کنید که بتوانید در ماشین خود بخورید. این می تواند میوه و آجیل باشد. اما بعداً در مورد انتخاب های غذایی خود بیشتر صحبت کنید.

۲) شروع به هل دادن آن سبد خرید مواد غذایی کنید! لیست غذای سالم خود را با خود به خواربار فروشی ببرید و آشپزخانه خود را تهیه کنید. از آنجایی که می دانیم نمی توانیم نوشابه، کلوچه و آب نبات تهیه کنیم – وسوسه نشوید که آنها را بخرید. فقط از این مسیر اجتناب کنید – آیا شما یک کوه هستید یا یک موش؟

۳) اگر می توانید تمام وعده های غذایی خود را در یک هفته آماده کنید. گوشت و سبزیجات را بپزید. آن را به Tupperware کوچکتر تقسیم کنید که می توانید در مایکروویو یا کار با آن کار کنید.

این نمونه ای از ظاهر لیست خرید من است، اما با خیال راحت گزینه های غذایی سالم دیگری را که در اینجا فهرست نکرده ام انتخاب کنید:

سبزیجات:

فلفل – رنگ ها مهم نیستند. ترجیح خود را انتخاب کنید اسفناج مارچوبه – در فصل. من کاملا از این مارچوبه کنسرو شده متنفرم. آنها سست و لخت هستند. اوه کلم بروکلی – نخندید، اما این سبزی یک نیروگاه تغذیه ای است. قارچ؛ پیازچه. گوجه فرنگیها. مشکل سالاد باغچه

میوه ها – من آنها را شیرینی های طبیعت می نامم:

سیب، انواع توت ها، خربزه، هلو، هلو و پرتقال.

گوشت:

سینه مرغ خرد شده. ماهی وحشی بگیر برش های گوشت گاو بدون چربی. ماست بدون چربی و تخم مرغ.

کربوهیدرات ها:

بلغور جو دوسر معمولی (بدون شکر یا شیرین کننده های مصنوعی). ماکارونی و نان سبوس دار.

دیگر:

چای سبز ارگانیک. آجیل مخلوط (بدون بادام زمینی). و میوه های خشک (بدون شکر اضافه شده).

در اینجا یک نکته دیگر وجود دارد – ممکن است متوجه شوید که لیست خرید من حاوی غذاهای فرآوری شده یا حتی دارای برچسب مواد تشکیل دهنده نیست. اگر متوجه شدید … امتیاز جایزه برای شما! اما اگر مجبور هستید چیزی را بخرید که فرآوری شده است… به برچسب مواد غذایی نگاه کنید و مانند طاعون از آن اجتناب کنید، این دو ماده: شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) و روغن گیاهی هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه منبع اصلی چربی های ترانس هستند. . اما معمولاً می توانید به برچسب آن نگاه کنید و اگر حاوی چربی ترانس نباشد … احتمالاً مشکلی ندارد.

خوب. بفرمایید. همه این کارها را انجام دهید و هر هفته شاهد کوچکتر شدن بدن خود باشید. بوقلمون نباشید و تقلب نکنید. این ممکن است شما را دوباره به واگن برگرداند… چیز خوبی نیست.

بیایید بدنی را بدست آوریم که به آن افتخار خواهید کرد …

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر