روزانه چند کربوهیدرات و پروتئین برای کاهش وزن؟

یک برنامه کاهش وزن از شما می‌خواهد که اگر می‌خواهید نتایج درستی بگیرید، در مورد انواع غذایی که می‌خورید بسیار مراقب باشید. در یک برنامه کاهش وزن رژیمی، باید یک برنامه یا فهرستی از تمام غذاهایی که در برنامه روزانه خود با آنها روبرو می شوید و آنهایی که باید از آنها دوری کنید، تهیه کنید. از جمله غذاهایی که از خوردن آنها دست می کشید، همه چیزهایی هستند که کالری، قند و نمک بالا و محصولات غذایی فرآوری شده دارند. با توقف خوردن این وعده های غذایی، باید آنها را با گزینه های سالم تری جایگزین کنید. این رژیم شامل مقدار زیادی محصولات غذایی طبیعی مانند سبزیجات تازه، میوه هایی که سرشار از فیبر، آب، قندهای طبیعی و مواد معدنی هستند، می باشد.

این غذاها باید در مقادیر مناسب مصرف شوند تا یک رژیم غذایی متعادل فراهم شود. ورزش همچنین بخش مهمی در برنامه کاهش وزن است. پس از مصرف طولانی مدت غذاهای ناسالم، باید از شر چربی هایی که در بدن شما رسوب کرده اند خلاص شوید. تمام کالری‌هایی که بدون ورزش مصرف کرده‌اید، مصرف نمی‌شوند، بنابراین در قسمت‌های مختلف بدن و اندام‌ها رسوب می‌کنند. هر چه بیشتر غذای ناسالم بخورید، سطح گلوکز خون را بیشتر می کنید. و چربی ها در اندام های بدن، بافت ها و همچنین رگ های خونی رسوب می کنند و سلامت شما را بدتر می کنند.

برای اینکه بتوانید همزمان با رژیم لاغری ورزش کنید، باید انواع غذای مناسب را بدانید. بدن شما برای انجام ورزش به انرژی زیادی نیاز دارد. بنابراین شما از غذاهایی استفاده خواهید کرد که انرژی بیشتری دارند. بدن منبع انرژی خود را ابتدا از کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید به دست می‌آورد، و زمانی که این کربوهیدرات‌ها تخلیه می‌شوند، قبل از اینکه در نهایت به چربی تبدیل شود، به پروتئین‌ها تبدیل می‌شود. اگر می خواهید از طریق ورزش وزن کم کنید، این دانش مهم است. این به شما کمک می کند تا برنامه ای را تدوین کنید که به خوبی برای شما کار کند.

میزان کربوهیدرات ها یا پروتئین هایی که فرد در طول روز باید دریافت کند را نمی توان به وضوح تعریف کرد زیرا از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این بستگی به میزان فعالیت فرد دارد. به عنوان مثال، یک ورزشکار و فردی که تمام روز در دفتر می نشیند، مقادیر یکسانی پروتئین و کربوهیدرات مصرف نمی کند. عامل دیگری که متفاوت است میزان متابولیسم بدن است. ممکن است یک فرد به طور طبیعی میزان متابولیسم بالایی داشته باشد در حالی که فرد دیگر کندتر است، بنابراین نسبت کربوهیدرات به پروتئین متفاوت خواهد بود.

در برنامه کاهش وزن خود، احتمالاً هدفی را برای دستیابی به آن تعیین کرده اید. اهدافی که تعیین کرده اید میزان انرژی را که با رژیم غذایی خود برای یک روز تامین می کنید تعیین می کند. بنابراین به جرات می توان گفت که باید نوع بدن و سرعت متابولیسم خود را بدانید. وقتی این را بدانید، نوع و مقدار غذاهایی که باید بخورید را می دانید تا بتوانید وزن کم کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر