روند گام به گام افزایش قدرت تنیس باز

چگونه در تنیس قوی تر شویم؟ تنیس بازان به چه میزان قدرت نیاز دارند؟ سطح خوب قدرت به بخش مهمی از عملکرد تبدیل شده است. بازی سریع‌تر و سریع‌تر است و تنیسورها باید قوی‌تر و قوی‌تر شوند تا از حریفان خود عقب نمانند.

قدرت تنیس باز یکی از کلیدهای تبدیل شدن به بازیکن بهتر است. در هر سطح و حتی برای بازیکنان جوان، تمرینات قدرتی می تواند به بازیکنان در بهبود تنیس کمک کند. از ۱ تا ۶ ساعت در هفته بسته به سطح، تمرین با وزنه امروز بخش عمده ای از برنامه تمرینی است.

تمرینات قدرتی برای تنیس اهداف مختلفی دارد و اولین و شاید مهمترین آن پیشگیری از آسیب است. تنیس فعالیتی است که در آن تمام بدن درگیر حرکات انفجاری و تکراری است. یک برنامه تمرین قدرتی خوب باید بر روی قسمت های مختلف بدن، چه در قسمت پایین و چه در بالا تمرکز کند. زمان زیادی باید برای تقویت مفاصل مختلف مانند شانه، آرنج، مچ دست، باسن و زانو استفاده شود. اینها شایع ترین مناطقی هستند که ممکن است آسیب ببینند.

آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد در هر ورزشی رایج است و تنیس‌بازانی که یک برنامه تمرینی ثابت با وزنه را دنبال می‌کنند، فرصتی برای جلوگیری از این امر و متعاقبا عملکرد طولانی‌تر و بهتر خواهند داشت. پیشگیری از آسیب یکی از دلایلی است که ورزشکاران جوان باید بخشی از برنامه تمرینات قدرتی باشند. این با کش و وزنه های سبک خواهد بود و برای بازیکنان بسیار مفید خواهد بود.

برای بازیکنان مسن تر و بهتر، تمرینات قدرتی باید بیشتر و شدیدتر باشد تا به بازیکنان کمک کند در زمین قوی تر و قدرتمندتر شوند. بازی تنیس بسیار شدید است، ضربات قوی و سریع است، بنابراین بازیکنان ضعیف اگر حداقل قدرت را در بدن خود نداشته باشند، نمی توانند از حریف خود عقب بمانند.

در سطح پیشرفته، همه تکنیک خوبی دارند و می دانند که چگونه ضربات زمینی را بزنند، تفاوت اصلی فیزیکی خواهد بود. تنیس بازان باید در زمین سرعت و قدرت داشته باشند و با تمرینات قدرتی مناسب می توان این را بهبود بخشید.

برای بهبود قدرت یک تنیس باز، مربیان یا بازیکنان باید استراتژی های گام به گام را دنبال کنند. هنگامی که بازیکنان تمرینات قدرتی را شروع می کنند، باید از وزنه های سبک، تکرارهای زیاد (۱۵ تا ۲۰) استفاده کنند و باید قسمت پایین و بالاتنه خود را تمرین کنند. این کار معمولاً از طریق تمرینات دایره ای ۲ تا ۳ بار در هفته انجام می شود.

پس از چند هفته تمرین می توان بارها را افزایش داد و ست های ۸ تا ۱۲ تکراری بیشتری را انجام داد. همیشه روی قدرت کل بدن کار کنید. بازیکن اکنون برای تمرینات شدیدتر آماده است و این به او کمک می کند تا با هایپرتروفی عضله بیشتری به دست آورد. پس از اتمام این دو مرحله، ورزشکاران می توانند به طور خاص تر و با وزنه های بیشتر شروع به تمرین کنند. شروع زودهنگام با وزنه های خیلی سنگین باعث آسیب می شود و باز هم هدف اصلی تمرینات قدرتی جلوگیری از آسیب است.

هرچه وزن سنگین تر باشد، واقعاً قدرت خاصی را که یک تنیس باز نیاز دارد، به دست می آورد. انجام تمرینات شدیدتر با وزنه چیزی است که ورزشکاران با عملکرد بالا به آن نیاز دارند. این کار معمولاً بعد از بلوغ انجام می شود و بازیکنان به دنبال تمرینات تناسب اندام و وزنه برداری مداوم و مؤثر، عملکرد آنها را در زمین افزایش می دهد. سطح قدرت خوب با یک هفته تمرین به دست نمی آید. زمان و کار می‌برد، اما اگر می‌خواهید بتوانید به سطوح بالایی تنیس برسید، یکی از نکات کلیدی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر