رژیم غذایی متعادل، سلامت روده بزرگ و کنترل وزن به سلامت کمک می کند

رژیم غذایی متعادل

ما همانیم که میخوریم.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل متشکل از سبزیجات پر فیبر، پروتئین، چربی های غنی از امگا ۳، غلات کامل، میوه ها و تقریباً ۲.۵ لیتر آب در روز به طور طبیعی برای سلامتی ما مهم است.

اما رژیم غذایی ما نیمی از ماجراست. جذب مواد معدنی ضروری، ویتامین‌ها و تمام فواید تغذیه‌ای ما از طریق دستگاه گوارش باید با توانایی بدن در حذف محصولات جانبی رژیم غذایی همراه باشد.

رژیم‌های غذایی حاوی فیبر بالا، کربوهیدرات کم، کالری کم، اتکینز، پروتئین بالا، چربی کم، سم‌زدایی، کاهش وزن، گیاه‌خواری، رژیم‌های غذایی روزانه ۵ روزه، لاغری و کلسترول کم برای حفظ سلامتی ناقص خواهند بود. دفع سموم و مواد زائد از طریق یک دستگاه کولون سالم.

رژیم های غذایی مدرن و سبک زندگی ما می توانند نقش مهمی در اختلال در روند طبیعی حذف و تاثیر بر سلامت ما داشته باشند.

غذاهای ناسالم، شکر و نمک زیاد، مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی کم فیبر و امگا ۳ می تواند به آسیب پذیری بالا در برابر بیماری کمک کند.

ورزش ناکافی (برای برخی از ما هیچ کدام)، ساعات غذا خوردن نامنظم و استرس (قاتل خاموش جدی) قرار گرفتن ما در معرض بیماری ها، به ویژه بیماری های مفصلی را افزایش می دهد.

یک سیستم حذف مواد زائد ناکارآمد را اضافه کنید که می تواند بر جذب مواد مغذی از رژیم غذایی ما تأثیر منفی بگذارد و باعث احتباس مواد زائد و سموم در بدن ما شود و ما دستور العملی برای سلامتی داریم.

حذف ضایعات غذایی.

پف کردن مواد غذایی در روده ما می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش دهد. باید حذف شود. هر چه این توده در حال پوسیدگی بیشتر در روده کوچک و روده بزرگ باقی بماند، خطر ابتلا به بیماری هایی که به طور بالقوه می توانند زندگی را تهدید کنند، بیشتر می شود.

نگران کننده است، فهرست غیر جامع شرایط زیر مشکوک به عملکرد ضعیف کولون یا روده بزرگ است. این شامل سرطان روده بزرگ، سندرم روده تحریک پذیر، زخم غده غدد، آپاندیسیت، مسمومیت با خون است – سموم دوباره در جریان خون ما جذب می شوند زیرا نمی توانند از طریق روده بزرگ دفع شوند – یبوست، اسهال، بوی بد دهان، نفخ، بوی بدن، آلودگی انگل، سوء هاضمه، سردرد، کمردرد، پوست ناسالم، خستگی، تحریک پذیری، احساس نفخ، بزرگ شدن دور کمر و چاقی.

گزارش شده است که میلیون ها نفر در دنیای غرب از بیماری های دستگاه گوارش رنج می برند.

اهمیت روده بزرگ

روده بزرگ نیز به نام روده بزرگ یا روده بزرگ شناخته می شود، کولون از سکوم، کولون صعودی، کولون عرضی، کولون نزولی، کولون سیگموئید و راست روده تشکیل شده است. نقش اساسی در سیستم گوارش دارد.
روده بزرگ حذف مواد زائد و سموم از بدن، جذب مواد مغذی مهم از رژیم غذایی و حفظ تعادل الکترولیت ما را تضمین می کند.

یک کولون ناکارآمد که قادر به از بین بردن مواد راکد، نهفته و در حال تجزیه نیست، احتمال بسیار بالایی دارد که عامل ایجاد بیماری های فوق الذکر باشد.

گفته شده است که یک روده ناسالم چرخه مرگ را شروع می کند.

افراد آگاه به سلامت مطمئناً از سالم بودن و عملکرد روده بزرگ خود سود زیادی خواهند برد.

کاهش وزن و روده بزرگ.

وقتی در نظر گرفته می شود که روده بزرگی که نمی تواند به درستی تخلیه شود می تواند محتویات فاسد را حفظ کند که می تواند ۵ تا ۸ برابر وزن طبیعی تقریبی خود ۲ کیلوگرم باشد و قطر آن را ۸ تا ۱۰ برابر ۵ سانتی متر طبیعی خود بکشد، ارتباط بین چاقی و گرفتگی روده بزرگ وجود دارد. آشکار می شود.

پاکسازی توده مدفوع ناخواسته، مسدود شده و پوسیده، عملکرد طبیعی روده بزرگ را بازیابی می کند و می تواند به کاهش وزن و اندازه کمر کمک کند.

همچنین، از آنجایی که فرآیند جذب مواد مغذی دوباره از طریق کولون تمیز، ثبت اختراع و سالم آغاز می شود، افزایش سطوح انرژی که بازده بیشتری از رژیم غذایی متعادل ما به دست می آید می تواند به کاهش وزن تبدیل شود.

اگرچه توجه به رژیم غذایی و عملکرد خوب روده بزرگ ممکن است برای کاهش وزن کافی باشد، اما باید گفت که لذت بردن از زندگی به عنوان یک فرد سالم با اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه برای کنترل وزن با انجام ورزش در هر زمان که ممکن است، بیشتر خواهد شد. .

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر