رژیم های غذایی سالم برای قلب

چرا رژیم غذایی سالم برای قلب بسیار مهم است؟

به شما کمک می کند وزن خود را مدیریت کنید و خطر حمله قلبی را کاهش دهید. چاقی اولین علت حمله قلبی در آمریکاست.

چرا؟

درصد زیادی از آمریکایی ها از رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده و قند استفاده می کنند.

شما باید غذاهایی بخورید که سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. از غذاهایی که دارای چربی، نمک و شکر بیش از حد هستند خودداری کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایجاد رژیم غذایی سالم برای قلب وجود دارد:

سبزیجات تازه بخورید: سبزیجات زیادی وجود دارد که می توانید به عنوان میان وعده به صورت خام مصرف کنید. چوب هویج، کرفس، فلفل دلمه ای قرمز، نخود برفی و لوبیا سبز همگی میان وعده های عالی هستند. مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، بوک چوی، کاهو رومی و کلم بخورید. همه این سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی هستند و به سلامت قلب شما کمک می کنند.

میوه های تازه: سرشار از ویتامین C و جایگزینی عالی برای غذاهای شیرین عبارتند از: آناناس، پرتقال، موز، سیب و توت فرنگی. همه به راحتی از سوپرمارکت محلی شما در دسترس هستند. دفعه بعد که احساس کردید چیزی شیرین می کنید، یک تکه میوه بردارید و از شر آن هوس خلاص شوید.

پروتئین بدون چربی: مرغ بدون پوست، ماهی، غذاهای دریایی و گوشت قرمز بدون چربی بخورید. همه آنها مملو از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری هستند که به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

لوبیا و حبوبات: چربی کمی دارند و فیبر بالایی دارند. این شگفتی‌های کوچک، غذاهای فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند به شما کمک کنند در صورت عدم مصرف گوشت، نیازهای پروتئینی خود را متعادل کنید. نخود، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا لیما، لوبیا قرمز و لوبیا همه به راحتی تهیه می شوند و وقتی به سرخ کرده اضافه می شوند عالی هستند.

بادام: سرشار از پروتئین و چربی های ضروری است. فقط یک مشت در روز می تواند انرژی لازم را به شما بدهد. به جای تنقلات یک بسته چیپس، به جای آن چند آجیل امتحان کنید.

هیدراته بمانید: بدن انسان دارای ۷۰ درصد آب است. اکثر مردم دچار کم آبی یا کم آبی مزمن هستند. این باعث می شود وقتی واقعا تشنه هستید احساس گرسنگی کنید. آب خوب، تمیز و خالص سموم را از سیستم شما دفع می کند و خون شما را تصفیه می کند. خون سالم یعنی قلب سالم. حداقل ½ گالن آب تازه در روز بنوشید تا هیدراته بمانید.

ورزش: قلب شما برای سالم ماندن به ورزش نیاز دارد. تناسب اندام قلبی عروقی شما را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند وزن خود را مدیریت کنید و انرژی بیشتری به شما می دهد. فقط ۳۰ دقیقه ورزش در روز می تواند همه چیز را در قلب شما ایجاد کند.

بنابراین به یاد داشته باشید که این اطلاعات را در قلب خود بدانید. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم برای قلب بسیار مهم است!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر