سردرگمی بین وزنه برداری و بدنسازی و وزنه برداری

مایه تاسف است، اما درست است که بسیاری از مردم درک واقعی از ارزش تمرین با وزنه به عنوان بخش مهم و موثر هر برنامه تناسب اندام یا کاهش وزن ندارند.

این حداقل تا حدی به دلیل سوء تفاهم عمومی در مورد سه اصطلاح است:

وزنه برداری

پرورش اندام

تمرین با وزنه یا وزنه برداری

با صحبت کردن در مورد وزنه ها، وزنه ها، و “پاورلیفتینگ” برای اکثر مردم شروع کنید، آنها اغلب شروع به خیال پردازی در مورد چهره های بزرگی می کنند که روی جلد مجلات یا نمایش هیولاها در فیلم ها دیده اند… اگرچه “کماندوها” برخی از مردان را جذب می کنند. در حالی که بیشتر مردها دوست دارند اندامی زیبا داشته باشند، تصاویر مجلات آنها را آزار می دهد، یا حداقل تصویری از فردی را به تصویر می کشد که وسواس زیادی به “برآمدگی” و “پارگی” دارد!

زنان به خصوص تمایل دارند تا حدی از ایده “وزنه برداری” ناراحت باشند زیرا می ترسند که آنها نیز تا حدودی شبیه مردان ذکر شده در بالا باشند. آنها همچنین ممکن است تصاویری از بدنسازان یا وزنه برداران حرفه ای را دیده باشند. بسیاری از زنان، در حالی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و تناسب اندام داشته باشند، می خواهند احساس “زنانه” بودن داشته باشند و هر نوع تمرین با وزنه باعث می شود آنها شبیه به این ورزشکاران حرفه ای شوند.

مانند بسیاری از بحث ها، بخشی از این نگرانی ها ناشی از ناآگاهی ساده است. منظور من از “جهل” نیز به هیچ وجه تحقیر آمیز نیست. من به همان اندازه از فیزیک هسته ای و سوزنی “بی اطلاع” هستم، فقط به این دلیل که دلیلی برای مطالعه آنها نداشتم. با این حال، اگر شروع به جستجوی یک سرگرمی یا شغل جدید کنم، ممکن است از فیزیک هسته ای اجتناب کنم، زیرا به نظر خیلی سخت می رسد، و گلدوزی، زیرا … خوب … می دانید … این برای دختران است و من یک شخص هستم. !

اگر کمی تحقیق کنم، ممکن است متوجه شوم که روزی در NFL، رزی گریر به خاطر گلدوزی هایش شناخته شده بود و هیچ کس جرأت نمی کرد به رزی گریر بگوید که او کمتر مردی برای سرگرمی خود است. در واقع، داشتن این تکه داده، و دانستن این که بسیاری از مردم سوزن دوزی را راحت می دانند، ممکن است باعث شود من حتی بیشتر از سوزن دوزی قدردان باشم و آن را یک سرگرمی بدانم!

خوب، بیایید این کار را با آن همه سردرگمی وزنه برداری انجام دهیم.

اول از همه این را بگوییم که تمرین با وزنه. وزنه برداری، استفاده از تمرینات مقاومتی یا استفاده از وزنه های آزاد، دستگاه های وزنه برداری یا دستگاه های مقاومتی مانند Bowflex می تواند در هر برنامه تناسب اندام یا کاهش وزن بسیار موثر باشد.

ثانیاً، نگران نباشید که اگر “وزنه برداری” را انتخاب کنید چه شکلی خواهید شد. در حالی که نتیجه نهایی تا حدودی توسط ژنتیک و سطوح هورمون شخصی تعیین می شود، اکثر تمرینات با وزنه، اگر به درستی انجام شوند، به سادگی منجر به بدنی قوی، شاداب و سالم می شوند که دارای اعتماد به نفس و آرامش خاطر است. زن “زنانه” و مرد “مردانه” به نظر می رسد.

آن افرادی که در مجلات می بینید انتخاب کرده اند که به روش های خاصی با شدت خاصی تمرین کنند و رژیم غذایی و مکملی را انتخاب کرده اند که فقط کسانی که می خواهند به این روش پایان دهند از آن پیروی می کنند! آنها ورزشکارانی هستند که برای اهداف خاصی تمرین می کنند، و شما در نهایت مانند آنها مانند لنس آرمسترانگ دوچرخه سواری نمی کنید، فقط به این دلیل که برای سلامتی و تناسب اندام خود دوچرخه سواری می کنید.

بنابراین، تفاوت در همه آن اصطلاحاتی که ما با آن شروع کردیم چیست؟

خب، اکنون، امیدوارم برخی از ابهامات مربوط به تصاویری که در سر خود نگه داشته اید را برطرف کرده باشم که بر تصمیم شما در مورد استفاده یا عدم استفاده از وزنه برای بهبود سلامت و بدن تأثیر گذاشته است. با این حال، از آنجایی که سردرگمی در مورد تفاوت ها می تواند شما را به انتخاب اشتباه در برنامه آموزشی خود سوق دهد، در اینجا اصول اولیه آورده شده است.

۱. وزنه برداری: این می تواند شامل وزنه برداری، بدنسازی و/یا تمرین با وزنه باشد. به هر حال، وقتی از اصطلاح «تمرین با وزنه» استفاده می‌کنم، قصد دارم هر نوع ورزش مقاومتی را در نظر بگیرم. با وزنه های آزاد (عمدتا هالتر و هالتر)، و “ماشین های وزنه” مقاومت گرانش است. با این حال، برخی از ماشین‌ها با استفاده از فنرها، میله‌های فولادی (Bowflex) یا حتی وزن بدن (Total Gym) مقاومت ایجاد می‌کنند.

بدنسازان، وزنه برداران، ورزشکاران حرفه ای، بازیکنان فوتبال دبیرستانی، گلف بازان، ژیمناستیک ها و افرادی که فقط می خواهند تناسب اندام داشته باشند یا وزن کم کنند می توانند به عنوان بخشی از برنامه تمرینی جامع خود وزنه بزنند. این فقط “تمرین با وزنه” است. نکته مهم در مورد وزنه برداری این است که تعداد تمرینات ممکن زیاد است، انواع تمرینات متنوع است، و برنامه تمرینی را می توان به راحتی با توانایی ها، نیازها و اهداف فرد به سادگی با تغییر تمرین و وزن مورد استفاده برای هر تمرین تنظیم کرد. ، تعداد تکرارهای انجام شده در هر تمرین و تعداد ست های تکرار (گروه) ساخته شده. یک تنیس باز مرد ۱۸۰ پوندی می تواند یک مجموعه از تمرینات، وزنه ها، تکرارها و ست ها را انتخاب کند. در حالی که یک زن خانه دار ۱۱۰ پوندی می تواند دیگری را انتخاب کند.

۲. وزنه برداری در واقع یک رویداد ورزشی است که از نوعی لیفت تشکیل شده است. هنگامی که به وزنه برداری نگاه می کنید، ممکن است اشاره ای به وزنه برداری نیز پیدا کنید. سه لیفت اولیه یک مسابقه وزنه برداری عبارتند از: «تمیز و تند»، «قاپی» و «تمیز و پرس»، اگرچه رقابت‌های تند و تند از مسابقات المپیک در اوایل دهه ۱۹۷۰ لغو شد. سه وزنه برداری پایه عبارتند از: اسکات، فشارآپ و ددلیفت. از نظر وزنه برداری، تکنیک و تکنیک در وزنه برداری مهم است، تمرکز تقریباً به طور کامل بر روی وزنه متحرک است. حرکات پاورلیفتینگ کوتاه‌تر و هماهنگ‌تر از حرکات وزنه‌برداری است، اما نیاز به انرژی بیشتری دارد.

از آنجایی که بسیاری از ورزشکارانی که با وزنه تمرین می‌کنند، برای ورزش خود می‌خواهند یا به قدرت و/یا قدرت نیاز دارند، این نوع تکنیک‌های تمرینی اغلب در برنامه تمرینی آنها گنجانده می‌شود. با این حال، این نوع تمرین تمایل به “ساختن” ورزشکار دارد، زیرا عضله به اندازه کافی بزرگ ساخته شده است تا کار خاصی را انجام دهد.

اکثر افرادی که برای سلامتی، تناسب اندام یا کاهش وزن تمرین می کنند، نیازی به شرکت در تکنیک های وزنه برداری یا وزنه برداری ندارند. با این حال، آنها از بسیاری از تمرینات و تکنیک های تمرینی مشابه یا مشابه استفاده می کنند، حتی اگر وزنه های مورد استفاده معمولاً کمتر بوده و روتین تمرین بسیار کمتر باشد.

۳. بدنسازی، اگرچه یک رویداد ورزشی به معنای معمول در ورزش یا حتی وزنه برداری نیست، اما در نهایت رقابتی است که یک ورزشکار برای آن تمرین می کند.

بدنسازان در درجه اول از تمرینات وزنه برای ایجاد ظاهری متناسب با استانداردهای خاص بدن استفاده می کنند. اینها ممکن است معیارهای خود شخص باشد یا ممکن است معیارهای لازم برای شرکت در مسابقات بدنسازی باشد. یک بدنساز کمتر بر روی قدرت و قدرت بدنی تمرکز می کند تا رسیدن به فیزیک حجاری. فریب نخورید؛ یک بدنساز به سختی تمرین می کند و تمرین معمولاً منجر به افزایش قدرت و قدرت می شود. در چند سال گذشته، توجه بیشتری به اندازه و تعریف شده است، یعنی اینکه چگونه ماهیچه‌ها و گروه‌های عضلانی فردی به‌گونه‌ای برجسته می‌شوند که گویی در نمودار آناتومی قرار دارند. بدنسازان چندین سال پیش، مانند استیو ریوز (هرکول)، را با درام چارلز مقایسه کنید، و تفاوت ها با بدنسازان مدرنی که برای توده عضلانی بیشتر و تعریف بیشتر تلاش می کنند ظاهر می شود.

با این حال، باز هم، در حالی که یک فرد معمولی که انتخاب می کند از تمرینات وزنه به عنوان بخشی از برنامه تناسب اندام یا کاهش وزن خود استفاده کند، احتمالاً تمرینی نزدیک تر به یک بدنساز خواهد داشت تا یک پاورلیفتر، نیازی به انجام تمرینات شدید مانند این دو نخواهد بود. . نتایج، همانطور که در بالا ذکر شد، در آن چیزی خواهد بود که اکثر مردم آن را ظاهری قابل قبول می دانند.

همانطور که اشاره کردیم، لازم نیست در جایی نزدیک به شدت و فداکاری یک وزنه بردار یا بدنساز واقعی یا حتی یک ورزشکار حرفه ای یا نیمه حرفه ای تمرین کنید. برای دستیابی به نتایج بسیار رضایت بخش در ظاهر، هیکل، سلامت، عزت نفس و اعتماد به نفس با افزودن تمرینات وزنه به برنامه تناسب اندام، کافی است هفته ای سه بار یک تمرین کوتاه ۲۰ تا ۴۰ دقیقه ای انجام دهید.

یک برنامه تمرین وزنه واقعی برای مبتدیان در حال حاضر برای اضافه کردن به این مقاله بیش از حد است، اما برنامه های تمرین وزنه ساده را می توان به راحتی در بسیاری از کتاب های کتابخانه یا کتابفروشی محلی شما یافت. فقط به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید. آسان شروع کنید و به آرامی بسازید. همانطور که یکی از مربیانم می گفت هدف “تمرین است نه استرس”.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر