صرفاً لاغر بودن با سالم بودن یکسان نیست

به راحتی می توان در عادت اندازه گیری سلامت خود با عدد روی ترازو حمام یا اندازه لباس گیر کرد. همه ما فردی را می شناسیم که ادعا می کند هرگز ورزش نمی کند. هر چه می خواهند بخورند، لاغر هستند و عالی به نظر می رسند. با این حال، یک فرد لاغر هنوز هم می تواند درصد بالایی از چربی ناسالم در بدن خود داشته باشد. نام جدیدی برای این بیماری وجود دارد که هم فریبنده و هم خطرناک است و به آن «چربی لاغر» می گویند.

ما اغلب فکر می کنیم که اگر فردی لاغر است باید سالم باشد، اما یک تفاوت وجود دارد و برای درک کامل آن باید به ترکیب بدن که نسبت ماهیچه به چربی ما است نگاه کنیم. وزن کل بدن ما از بافت عضلانی و چربی تشکیل شده است و ترکیب بدن سالم با مقدار وزن چربی در مقابل بافت عضلانی بدون چربی تعیین می شود.

درصد چربی بدن سالم برای یک زن خوش اندام ۱۴ تا ۲۴ درصد چربی بدن است در حالی که مردان بین ۸ تا ۱۷ درصد است. این نوار برای زنان ۳۲ درصد و برای مردان ۲۵ درصد تعیین شده است تا چاق در نظر گرفته شوند و همه چیز در این بین به معنای اضافه وزن تا حدی است.

ترکیب بدن به وزن بدن بستگی ندارد، بنابراین یک فرد لاغر ممکن است سطوح بالایی از چربی بدن ناسالم داشته باشد و از آن آگاه نباشد. عجیب به نظر می رسد، اما ممکن است “لاغر ظاهر” اما در عین حال چاق باشید.

مایه شرمساری است که مردم آنقدر روی وزن خود روی ترازو و ظاهر بیرونی خود با استفاده از اصطلاحاتی مانند «لاغر» و «لاغر» متمرکز می شوند که به چیزهایی که واقعاً مهم هستند – قدرت، انرژی، عملکرد، سرزندگی، توجهی نمی کنند. و سلامتی.

رژیم‌های سخت و برنامه‌های ورزشی نامتعادل مانند فعالیت‌های «قلبی» بیش از حد و عضله‌سازی کافی و حفظ فعالیت، این مشکل «چربی لاغر» را تشدید می‌کنند. هرچه بافت عضلانی کمتری داشته باشید، استخوان‌های شما کمتر کار می‌کنند و شروع به ضعیف شدن می‌کنند و زمینه را برای پوکی استخوان فراهم می‌کنند. ماهیچه ها و استخوان های شما بخش بسیار مهمی از پازل سلامتی هستند که مستقیماً با سیستم ایمنی بدن، قدرت کلی بدن و طول عمر در سطح سلولی مرتبط است.

کلید کاهش طولانی مدت چربی توده بدون چربی بدن است. هر چه بافت عضلانی فشرده تری روی بدن خود داشته باشید، در هر دقیقه از شبانه روز کالری بیشتری می سوزانید. به سادگی هیچ جایگزینی برای تمرینات قدرتی مناسب برای معکوس کردن بدن «چربی لاغر» وجود ندارد. این بافت عضلانی شما را دست نخورده نگه می دارد که متابولیسم شما (موتور بدن شما) را تقویت می کند، شما را لاغر می کند (درصد چربی بدن کم)، ظاهر و احساس جوانی و سلامتی شما را حفظ می کند.

تنها یک راه حل برای مشکلاتی که افراد با آن روبرو هستند، مانند “چاقی لاغر” یا شکمی که تکان نمی خورد وجود دارد. راه حل، تمرینات قدرتی است، بنابراین به باشگاه یا مرکز تناسب اندام محلی خود بروید و برنامه خود را شروع کنید که به زودی بدنی قوی، لاغر و لاغر را برای شما به ارمغان می آورد که واقعاً هم سالم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر