عواملی که بر میزان کالری دریافتی روزانه تاثیر می گذارد

کالری مورد نیاز به شش عامل اصلی بستگی دارد که بر آنها تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از جنسیت، سن، وزن، میزان متابولیسم پایه، توده بدون چربی بدن و فعالیت های روزانه. شناسایی عواملی که بر میزان کالری دریافتی روزانه شما تأثیر می گذارد، به شما ایده روشنی از کالری مورد نیاز روزانه شما می دهد. نمودارهای کلی که سن، جنسیت، وزن و سطح فعالیت را نشان می دهد، تخمین های تقریبی از میزان کالری دریافتی روزانه شماست. آنها مفید هستند، اما برای رسیدن به سطح بالاتری از دقت، میزان متابولیسم پایه و توده بدون چربی بدن شما نیز باید در ترکیب گنجانده شود.

نرخ متابولیسم پایه (BMR) مجموع تمام انرژی مورد استفاده برای عملکردهای اساسی بدن است. این به استثنای فعالیت های بدنی مانند ورزش های هوازی است. مسئول هضم، گردش خون، تنفس، تنظیم دما، ساخت سلول و سایر فرآیندهای بدن است. میزان متابولیسم پایه شما دو سوم یا تقریباً شصت درصد از کل کالری مصرفی روزانه شما را تشکیل می دهد. به عبارت ساده، میزان متابولیسم پایه شما کل کالری مورد نیاز برای زنده ماندن را تشکیل می دهد. نرخ متابولیسم پایه متفاوت است و تحت تأثیر ژنتیک است. برخی از متابولیسم پایه بالا لذت می برند در حالی که برخی دیگر نوازش می کنند. زمانی که فرد در خواب است به پایین ترین حد خود می رسد. این زمانی است که بدن چیزی را هضم نمی کند.

هنگام محاسبه کالری مورد نیاز روزانه باید فعالیت های بدنی در نظر گرفته شود. بعد از متابولیسم پایه، فعالیت های بدنی مهمترین عامل تعیین کننده کالری دریافتی روزانه هستند. این شامل این ورزش و تمام فعالیت های دیگری است که روز شما را تشکیل می دهد. انتظار می رود یک فرد کم تحرک کالری کمتری به فعالیت های بدنی اختصاص دهد. فعالیت بیشتر به معنای مصرف کالری بیشتر است. وزن یکی دیگر از عوامل مهم است. وزن سنگین تر به این معنی است که سلول های بیشتری تغذیه می شوند و بنابراین کالری بیشتری مورد نیاز است. همچنین به همین دلیل است که افراد سنگین وزن نسبت به افرادی که وزن کمتری دارند، کالری بیشتری در طول ورزش مصرف می کنند.

توده بدن بدون چربی (LBM) روش دقیق تری برای تعیین کالری مورد نیاز شما است. LBM بالاتر به معنای نرخ متابولیسم پایه بالاتر است. تعیین توده لاغر بدن به سادگی جدا کردن قسمت های لاغر بدن از چربی است. عضله یک بافت فعال است و برای عملکرد صحیح به کالری بیشتری نیاز دارد. سن و جنسیت بر میزان متابولیسم و ​​در نتیجه کالری دریافتی روزانه شما تأثیر می گذارد. مردان ماهیچه بیشتری دارند و به کالری بیشتری نیاز دارند. افراد مسن سرعت متابولیسم کندتری نسبت به گروه جوان دارند. همچنین، افراد مسن به احتمال زیاد فعالیت های بدنی روزانه کمتری انجام می دهند.

خوردن مقادیر مناسب غذا یکی از راه های اطمینان از حفظ وزن سالم است. انتخاب انواع مواد غذایی مناسب برای تامین کالری مورد نیاز روزانه شما فقط وزن را تنظیم نمی کند. همچنین مواد مغذی حیاتی برای ارتقای سلامت به شما می دهد. سفارشی کردن کالری مورد نیاز خود با توجه به عواملی که آنها را تحت تأثیر قرار می دهد به شما امکان می دهد بین آنچه می خورید و خرج می کنید تعادل برقرار کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر