فراتر از رژیم – بدن شما به عنوان بهترین منبع طبیعی کنترل وزن غیر رژیمی امتیاز ۱ از ۳

اگر شما زنی هستید که مدتی رژیم گرفته یا مراقب وزن خود بوده اید، به احتمال زیاد ارتباط خود را با سیگنال های گرسنگی بدن خود از دست داده اید. آیا می دانستید که بدن شما در واقع بهترین منبع کنترل وزن طبیعی بدون رژیم است؟ بچا این را نمی دانست، زیرا این یک راز کاملا محافظت شده است. سازمان رژیم غذایی سالانه میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کند تا شما را به رژیم غذایی وابسته نگه دارد.

اگر رژیم گرفته اید، به شما یاد داده اند که بپذیرید که رژیم گرفتن و محروم کردن خود از غذاهایی که دوست دارید تنها راه حل مشکل شماست. و اگر می خواهید آنچه می خورید را کنترل کنید و/یا وزن کم کنید، از رژیم گرفتن چیزی است که فقط باید تا آخر عمر پوزخند بزنید و تحمل کنید. اما با پذیرفتن اینکه رژیم‌های غذایی جواب می‌دهند، موافقت می‌کنید که کنترلی بر بدن خود ندارید و می‌خواهید قدرت خود را به یک مقام خارجی بسپارید. رژیم غذایی شما

این باور به راه‌حل رژیم، نسل‌هایی از مردم را به دنبال رژیم معجزه آسا سوق داده است، به امید روزی که رژیم غذایی مناسب از راه برسد و کاهش وزن را تضمین کند. اما آیا می دانستید که …

رژیم ها کار نمی کنند

اگر سال‌ها با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنید، با یویو بالا و پایین می‌روید، در چرخه پرخوری و رژیم‌های غذایی گرفتار شده‌اید، پس باید بدانید که این تقصیر شما نیست و قطعاً در ناامیدی خود تنها نیستید. ، زیرا رژیم ها کارساز نیستند.

مطالعه جدیدی که در شماره آوریل مجله “روانشناس آمریکایی” منتشر شده است نشان می دهد که برای اکثر مردم رژیم گرفتن کارساز نیست. سامانتا هلر یک متخصص تغذیه در مجله “سلامت” است و نظر حرفه ای خود را ارائه می دهد که چرا رژیم های غذایی کارآمد نیستند. در اینجا خلاصه ای از توصیه های او آمده است:

چرا رژیم ها کار نمی کنند

  • مردم آن‌ها را موقتی می‌دانند – تمایل این است که رژیم غذایی را فقط تا زمانی که وزن کم کنید، در نظر بگیرید، و سپس می‌توانید به همان روشی که قبلاً غذا می‌خوردید، بازگردید.
  • یک اندازه برای همه مناسب نیست – رژیم های غذایی بسیار محدود کننده هستند، آنها بسیار سفت و سخت هستند، ترجیحات فردی یا فرهنگی، بودجه، در دسترس بودن غذا را مجاز نمی دانند.

وقتی از خانم سئوال شد که چرا افراد پس از ترک رژیم وزن بیشتری اضافه می کنند، خانم. هلر توضیح داد: “وقتی وزن کم می‌کنید و کالری را محدود می‌کنید، بدن شما فکر می‌کند قحطی شده است و از گرسنگی می‌میرید. بدن شما نمی‌داند که این کار را عمدا انجام می‌دهید. ماموریت بدن شما حفظ انرژی است. وقتی دوباره شروع به غذا خوردن می کنید، بدن شما با ذخیره چربی در حال آماده شدن برای قحطی بعدی است. این کار متابولیسم شما را کند می کند و سلول های چربی شما را پر می کند. پاسخ بدن به گرسنگی، باید این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که بهترین راه حل طولانی مدت برای کنترل دائمی وزن، خوردن متعادل و ورزش بیشتر است. اما اگر همیشه رژیم‌خوار بوده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید بدون آن حس ساختاری که در رژیم غذایی برایتان آشنا است، زندگی کنید. ممکن است آن را دوست نداشته باشید، اما به گروهی سفت و سخت تکیه کرده اید که مانند رژیم غذایی شما را در هر مرحله راهنمایی می کند. این ترس‌های شما بسیار طبیعی و قابل درک است، زیرا سال‌ها رژیم غذایی که تحمل کرده‌اید، شما را مشروط کرده است که در مورد خود و رابطه‌تان با غذا به شیوه‌ای بسیار ناامیدکننده فکر کنید. اما اکنون زمان آن رسیده است که کنترل ها را به شما برگردانیم و به شما یاد دهیم که چگونه در کنار غذا احساس امنیت کنید. جواب در توست!

بدن شما: بهترین منبع طبیعی کنترل وزن بدون رژیم

دکتر. نانسی بونیوس، خالق برنامه بونیوس: فراتر از رژیم غذایی (رویکردی غیر رژیمی برای کنترل وزن) می‌گوید: «مرکز ملی آمار سلامت و مقامات پزشکی متعدد اخیراً این شکست تقریباً کامل رژیم را به‌عنوان وسیله‌ای برای وزن طولانی‌مدت برجسته کرده‌اند. آنچه که به طور کامل نادیده گرفته شده بود، در دنبال کردن رژیم معجزه آسا توانایی های معجزه آسایی است که ما انسان ها به طور طبیعی داریم.

اگر در مورد آن فکر نکنید، بدن شما در حال حاضر کارهای معجزه آسا و شگفت انگیز زیادی را هر روز برای شما انجام می دهد. همه این فرآیندها توسط بخشی از آگاهی شما تنظیم می شود که ضمیر ناخودآگاه شما نامیده می شود. این ضمیر ناخودآگاه شما است که بدن شما را به انجام تمام اقدامات لازم برای زنده نگه داشتن شما هدایت می کند. به همین دلیل است که شما نفس می‌کشید، قلب شما پمپاژ می‌کند، بدن شما می‌داند چه زمانی و چگونه و کجا خون را حرکت دهد. این به طور مداوم در حال ترشح سموم، ترمیم، بازسازی سلول های شما است و این فقط نوک کوه یخ است. بدون اینکه مجبور باشید در مورد آن فکر کنید یا آگاهانه برنامه ریزی کنید که چه کاری انجام دهید، یا چگونه آن را انجام دهید، به لطف جهت ضمیر ناخودآگاه خود، بدن شما به طور خودکار بر هر جزئیات پیچیده ای از عملکرد شما نظارت می کند. پس چرا نمی خواهید به آن اعتماد کنید تا شما را برای کنترل اشتها و مدیریت وزنتان راهنمایی کند؟

با گرسنگی خود صلح کنید – چیزی برای ترس نیست

طبیعتاً بدن ما طوری طراحی شده است که وقتی گرسنه هستیم میل به غذا داشته باشد و قبل از اینکه خیلی سیر شویم دست از غذا خوردن بکشیم. یک نوزاد تازه متولد شده هر بار که سر خود را برمی گرداند و سینه یا شیشه شیر مادر را رد می کند، این را نشان می دهد. آنها به طور شهودی درک می کنند که اگر به غذا خوردن بیش از حد رضایت شکم خود ادامه دهند، ناراحت خواهند شد. رژیم های غذایی این ارتباط طبیعی بین شما و بدنتان را مهار می کند. اگر می خواهید دوباره توانایی طبیعی بدن خود را برای احساس سیری کشف کنید، ابتدا باید بخواهید با گرسنگی خود صلح کنید.

غذا خوردن بصری: فرمول طبیعت برای کنترل وزن موثر

غذا خوردن مطابق با نشانه های گرسنگی بدن به عنوان غذا خوردن شهودی یا هماهنگ شناخته می شود. اصطلاح “غذا شهودی” اولین بار در اوایل دهه ۱۹۹۰ توسط دو متخصص تغذیه برجسته و متخصص تغذیه به نام های Elyse Resch، MSRD، FADA و Evelyn Tribole، MSRD در کتاب خود “تغذیه شهودی: برنامه ای انقلابی که کار می کند” ابداع شد. تا آنجا که به من مربوط می شود، هیچ کتاب دیگری در دسترس نیست که بتواند کل فرآیند چگونگی تبدیل شدن به یک خورنده شهودی را دقیقاً به اندازه این کتاب توضیح دهد. سنگ می کند!

فواید غذا خوردن در پاسخ به بدن شما در مقابل رژیم گرفتن

یادگیری نحوه غذا خوردن به طور شهودی مزایای بسیار زیادی دارد. آنها شامل موارد زیر است:

مقاومت در برابر وسوسه آسان است: وقتی به طور شهودی غذا می خورید، معمول نیست که در مواقعی که از نظر بدنی گرسنه نیستید، تمایل به خوردن غذا داشته باشید. این بدان معناست که در مقاومت در برابر «وسوسه» غذا خوردن مشکلی نخواهید داشت زیرا به طور خودکار غذا خوردن را بیشتر از سیری خود با درد مرتبط می دانید. در بیشتر موارد، صرفاً به این دلیل که تصویری از غذا را می بینید، بوی خوبی می دهید، یا حتی می بینید که شخص دیگری در حال خوردن است، تمایل یا تمایل خاصی برای خوردن چیزی احساس نمی کنید. اجباری که ناشی از احساس محرومیت و ترس از اینکه هرگز سیر نشوید. این نتیجه رژیم گرفتن است.

غذاهایی را که دوست دارید بخورید: با رعایت رژیم غذایی، محدودیت های زیادی برای خوردن غذاهایی وجود دارد. اغلب ما معتقدیم که نمی توانیم، نباید یا نباید غذاهای خاصی بخوریم. به عنوان افرادی که رژیم دارند، به این باور رسیده ایم که غذاهای خاصی وجود دارد که کنترلی روی آنها نداریم، بنابراین تمام تلاش خود را می کنیم تا از آنها اجتناب کنیم، اما این میل یا میل غیرطبیعی به خوردن آنها ایجاد می کند. در تعقیب یادگیری تبدیل شدن به یک خورنده شهودی، زمین بازی را هموار خواهید کرد. تا زمانی که می دانید آزاد هستید که هر چه می خواهید بخورید، همیشه می توانید غذاهایی را که از آن لذت می برید داشته باشید.

این در واقع برای موفقیت شما در یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک غذاخور بصری ضروری است، زیرا با یادگیری غذا خوردن و احساس امنیت در کنار وسوسه های قدیمی خود، اعتمادی را که از سال ها رژیم غذایی شکسته شده است، دوباره برقرار خواهید کرد. با آگاهی بیشتر از احساس معده و میزان تغییر سطح گرسنگی، بهتر است قبل از سیر شدن بیش از حد غذا نخورید.

تجربه من از یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک خورنده شهودی: کشف حلقه گمشده

در سن ۴۷ سالگی، از ۱۱ سالگی، بیشتر عمرم رژیم گرفته و رژیم گرفته ام. در سال ۲۰۰۶، در نهایت تصمیم گرفتم یک جهش ایمان داشته باشم و تصمیم گرفتم رژیم را کنار بگذارم. یکی از دوستان به من در مورد غذا خوردن شهودی گفته بود و من آن را فرصتی دیدم تا در نهایت از ترن هوایی رژیمی خارج شوم. من در قلبم می دانستم که فقط باید به خودم ثابت کنم که می توانم در مورد غذا به خودم اعتماد کنم.

در هفته اول که این فرآیند را شروع کردم، به راحتی می‌توانستم تشخیص بدهم که برخی از غذاها دیگر آنقدر که من آنها را به یاد می‌آورم، طعم فوق‌العاده‌ای ندارند. اولین تجربه عطف من خوردن چیپس سیب زمینی و این بود که طعم آن خیلی کهنه است. من شوکه و متحیر شدم زیرا این هرگز من را از خوردن چیپس منع نمی کرد. مدت کوتاهی پس از اینکه من و خانواده ام به دنیای شکلات، هرشی، پنسیلوانیا سفر کردیم و با شکلات در همه جا و به راحتی در دسترس بود، هیچ کدام برایم جذابیت نداشت و تنها چیزی که می خواستم یک تکه مرغ آب پز بود. چند روز بعد بعد از چند روز خوردن سیب زمینی سرخ کرده، هوس یک سیب زمینی پخته شده بودم. هر یک از این نمونه‌ها برای من اثبات می‌کرد که این فرآیند واقعاً کار می‌کرد، بنابراین متعهد بودم که به یادگیری آن ادامه دهم، اما با این که سخت‌گیر بودم، نمی‌توانستم احساس رضایت کنم. همیشه دوست داشتم بیشتر بخورم. حالا می دانم چرا.

غذا خوردن شهودی به عنوان روشی برای ملایمت با خود، اما اگر به آن عادت نداشته باشید چه؟

به‌عنوان زنی با مشکلات غذایی و سابقه سوء استفاده، در طول سال‌ها یاد گرفتم که بدترین منتقد خودم باشم. من اغلب با خودم سخت تر از هر کسی هستم. از درک من از غذا خوردن شهودی، متوجه می شوم که این فرآیندی است که مبتنی بر یادگیری نحوه رفتار مهربانانه و محبت آمیز با خود است. از آنجایی که این برای من طبیعت دوم نبود، در نهایت به طور مداوم بیش از آن چیزی که بدنم می توانست به راحتی تحمل کند، می خوردم. به سختی یاد گرفتم که گرفتن تصمیم آگاهانه برای مراقبت از خود، غذا خوردن در پاسخ به گرسنگی و انتظار کاهش وزن آسان نیست. اینطوری کار نمی کند. در اینجا دلیل آن است:

مانند هر عملکرد دیگر بدن، عادات شما در مورد غذا خوردن توسط ضمیر ناخودآگاه شما کنترل می شود. اگر استرس و ناراحتی زیادی دارید و نیاز شما به غذا خوردن برای آرامش بیشتر از تمایل شما برای لاغر شدن است، با درگیری مواجه خواهید شد. در اینجا دلیل آن است:

همانطور که ضمیر ناخودآگاه شما فرآیندهای بدن شما را کنترل می کند، تصویر درونی را نیز در خود دارد. تصویر خودت ضمیر ناخودآگاه خود را مانند سیستم عامل داخلی یک برنامه نرم افزاری کامپیوتری در نظر بگیرید. این انباری است که تمام تجربیات زندگی، باورها و تفسیرهای شما در مورد اینکه چه کسی هستید و دنیایی که در آن زندگی می کنید را در خود ذخیره می کند. از آنجایی که در گذشته تجربیات وحشتناکی از رژیم گرفتن داشتم، این باور قوی داشتم که نمی‌توانم در مورد غذا به خودم اعتماد کنم و احتمالاً همیشه چاق و زشت خواهم بود. این به این معنی بود که من چیزی را که دوست دارم آن را تصویری از خود چاق و زشت بنامم حمل می‌کردم، بنابراین هر چه بیشتر برای خودم متاسف شدم و از کنترل خارج شدم، بیشتر می‌خواستم غذا بخورم تا احساس بهتری داشته باشم. از آنجا که استرس در زندگی من در آن زمان بسیار خارج از کنترل بود و از تکنیک های کاهش استرس که می دانستم برای کمک به خودم استفاده نمی کردم، فقط به خوردن ادامه می دادم.

ایمان من به فرآیند غذا خوردن شهودی هرگز تزلزل نکرد، زیرا می‌دانستم که کار می‌کند و از آنجایی که در بسیاری از تابلوهای بحث غیر رژیمی حضور داشتم، دائماً در مورد موفقیت‌های دیگران مطالعه می‌کردم. برای من، غذا خوردن شهودی به من این توانایی را داد که در مورد غذاهایی که می‌خورم بسیار حساس باشم، اما به نظر می‌رسید که دستورالعمل‌های این فرآیند آنقدر مبهم بود که فاقد ساختاری بود که از سال‌ها رژیم گرفتن انتظار داشتم. وقتی به حال خودم رها شده بودم، نمی دانستم چگونه به گرسنگی بدنم گوش دهم. طبق طرز فکر من، بدنم همیشه گرسنه بود، بنابراین به خوردن ادامه دادم تا اینکه ۳۵ پوند اضافه وزن پیدا کردم.

با ناراحتی و خجالت می‌دانستم که چیزی کم است. در یک لحظه لامپ آها، وقتی کلاه مربی ام را گذاشتم، متوجه شدم که چیزی کم است. آن زمان بود که فهمیدم باید آنچه را که در مورد تسکین استرس آموخته بودم یکپارچه کنم و در واقع از آن روی خودم استفاده کنم. در یک لحظه، به محض اینکه شروع به انجام این کار کردم، گرسنگی دردناک و جیغ من خاموش شد. آن زمان بود که فهمیدم کاهش استرس یک عنصر کلیدی برای موفقیت در کنترل وزن بدون رژیم است.

اگر متوجه شدید که دائماً پرخوری می کنید، به یاد داشته باشید که این فقط یک عادت قدیمی است که از نداشتن روش های دیگر برای مقابله با استرس شما ناشی می شود. اگر نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید، این سیگنالی است که بدن شما به شما می دهد و نشان می دهد که باید برای مقابله با استرس خود واقعاً جدی باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر