فواید برگ مورینگا برای سلامتی


فواید برگ مورینگا برای سلامتی

فواید برگ مورینگا، فواید برگ مورینگا برای سلامتی
برگ مورینگا

ما برگ های مورینگا را می خوریم، اما از بسیاری از خواص تجاری آن آگاه نیستیم. بخش‌هایی از برگ، مانند گل‌ها، برگ‌ها، داده‌ها، پوست درختان و ریشه‌ها هزاران سال است که به عنوان غذا و مواد گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاه امروزه به طور فزاینده ای محبوب شده است.

افراد می توانند تنها از ۲۰ گرم برگ مورینگا ۲ گرم پروتئین، ۵ درصد ویتامین B1، ۱۲ درصد ویتامین C، ۵ درصد آهن و ۱ درصد ویتامین B1 دریافت کنند. تغذیه پودر مورینگا در کشورهای غربی تقاضای زیادی دارد زیرا ۲.۳ درصد ویتامین A و ۵ درصد منیزیم مورد نیاز روزانه آنها را تامین می کند. درخت مورینگا به عنوان درخت معجزه شناخته می شود و برگ های مورینگا یک غذای فوق العاده سالم محسوب می شود. برگ مورینگا پنج برابر بیشتر از لیمو ویتامین C، پنج برابر بیشتر از شیر کلسیم و دو برابر بیشتر از تخم مرغ پروتئین دارد. از آنجایی که حاوی پنج برابر بیشتر از هویج ویتامین E است، برای پیشگیری از نابینایی فوق العاده مفید است.

مورینگا برای کاهش شدت شرایط سلامتی انسان برگ می‌کند.

از آنجایی که ۲۵ برابر بیشتر از برگ سبزیجات حاوی آهن است، برگ مورینگا به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. به غیر از موز، سه برابر پتاسیم وجود دارد که خاصیت ضد پیری دارد.
قند خون بالا یک اختلال فیزیکی جدی است که با کاهش سطح قند خون کنترل می شود. در آزمایشات مختلف گزارش شده است که برگ های مورینگا به کاهش سطح قند خون کمک می کند.
در یک مطالعه، چهار زن که روزانه یک و نیم قاشق غذاخوری برگ مورینگا را به مدت سه ماه مصرف کردند، ۵ درصد کاهش در سطح قند خون ناشتا را تجربه کردند. در مطالعه دیگری، زمانی که سه نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ ۵ گرم برگ مورینگا را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند، سطح قند خون آنها به سرعت ۲۰ درصد کاهش یافت. در نتیجه، نتایج تحقیقات قبلی نشان می دهد که برگ مورینگا می تواند در درمان بیماران دیابتی نوع ۲ مفید باشد.
برگ های مورینگا حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به ویژه برای کاهش فشار خون مفید هستند. با جلوگیری از کمبود ویتامین و کاهش سطح کلسترول، سلامت قلب را حفظ می کند. همچنین دستگاه گوارش را تقویت کرده و یبوست سفت را برطرف می کند. مبتلایان به آسم به ویژه از برگ های مورینگا سود خواهند برد. طبق یک مطالعه، خوردن ۴ گرم از برگ دو بار در هفته به مدت سه هفته برای سلامتی بسیار مفید است.

دانه مورینگا دارای خواص ضد میکروبی است و در تصفیه آب بسیار خوب است. از دانه های آن چه خشک و چه خیس شده می توان برای تصفیه آب کثیف استفاده کرد. دارای خواص ترمیم بینایی است و بنابراین می تواند به انواع مشکلات بینایی کمک کند. استفاده منظم از این برگ چه به صورت خام و چه خشک می تواند به درمان انواع بیماری های چشم کمک کند. برگ های مورینگا حاوی خواص رقیق کنندگی خون هستند که به لخته شدن خون کمک می کند و به توقف خونریزی و بهبود سریع زخم ها کمک می کند. همچنین برای عملکرد مغز مفید است.

پلی فنول ها در برگ های خشک مورینگا به وفور یافت می شوند. این به محافظت از کبد یا کبد در برابر سموم مختلف و سایر آسیب ها کمک می کند.
برگ مورینگا مصارف گوناگون دیگری نیز دارد، از جمله داروی گیاهی برای مشکلات قلبی و دندانی، مشکلات پوستی، مشکلات معده، افسردگی و خستگی. حاوی ۱۲ ماده معدنی مختلف، سه آنتی اکسیدان مختلف، سه اسید آمینه مختلف و سه اسید آمینه حیاتی مختلف است. به همین دلیل، برگ های مورینگا به عنوان یک ابر غذای مغذی، ویتامین های طبیعی و یک سبزی معجزه گر شناخته می شوند.

تعداد مواد مغذی که محققان در ۱۰۰ گرم برگ خشک مورینگا کشف کرده اند، خیره کننده است. راه‌هایی برای خشک کردن برگ وجود دارد و در عین حال کیفیت آشپزی آن حفظ می‌شود تا بعداً زمانی که برگ خام مورینگا در دسترس نیست یا بی‌فایده است، می‌توان از آن به روش‌های مختلفی استفاده کرد.

از طرف دیگر، برگ های مورینگا را نمی توان در آفتاب خشک کرد، اما در صورت وجود هوا و نور کافی، می توان آن ها را در سایه و نزدیک آفتاب نگهداری کرد. این برگ ها پس از یکی دو روز اشباع و خشک می شوند. برگ های ساقه های جوان را که خشک شدند جدا کرده و در دستگاه آسیاب ورز دهید. پودر را در ظرف دربسته نگه دارید تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید.

حالا بیایید دریابیم که چه مقدار از این برگ یا پودر برگ را می توان برای بهره مندی از مزایای مصرف کرد. بسیاری از مردم مانند یک برگ خام در قابلمه خام غذا می پزند و می خورند، و این یک دستور العمل عالی برای انجام این کار است.
حال باید بدانیم که برگ مورینگا بر اساس اندازه آن چقدر قابل مصرف است. این مقدار حداقل ۱ گرم و حداکثر ۵ گرم در روز است.

همانطور که همه ما می دانیم، برگ های مورینگا، داده های مورینگا و گل های مورینگا همگی بی ضرر هستند، اما منشاء آن جنبه های منفی دارد. حالا بیایید نگاهی به آن بیندازیم. هرگز ریشه این درخت را بدون مشورت با پزشک خود قورت ندهید. از آنجایی که ریشه درخت مورینگا حاوی ترکیبات خطرناکی است، در صورت استفاده نادرست می تواند باعث فلج و حتی مرگ شود. علاوه بر این، داده های مورینگا حتی برای زنان باردار ایمن نیست، بنابراین زنان باردار از آن اجتناب می کنند. به هر قیمتی باید از مادران شیرده خودداری کرد زیرا برخی از مواد موجود در سینه می تواند بر نوزاد شیرخوار تأثیر بگذارد.

برگ های مورینگا دارای خواص ضد میکروبی هستند که در صورت مصرف نادرست می توانند باعث ایجاد گاز، سوء هاضمه، اسهال یا حتی سوزش سر دل شوند. کسانی که به طور معمول از داروهایی برای کاهش قند خون خود استفاده می کنند، اگر مقدار زیادی برگ مورینگا بخورند یا دائماً بخورند، سطح قند خونشان به شدت کاهش می یابد، که می تواند بسیار مضر باشد. برگ‌ها را می‌توان به مقدار کم به مدت ۲ تا ۳ روز در هفته خورد. در نتیجه رعایت دستورات مصرف برگ مورینگا مفید بوده و هیچ عارضه منفی در پی نخواهد داشت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/