فواید ماست

ماست یک لذت خوشمزه و سالم است.

ماست دارای پروتئین و کلسیم استخوان ساز است. به کاهش وزن و جلوگیری از سرماخوردگی کمک می کند. فواید سلامتی ماست به قدری قابل توجه است که بسیاری از افراد مراقب سلامتی آن را به یک عادت روزانه تبدیل می کنند. ماست چه به عنوان یک وعده غذایی و چه به عنوان میان وعده مصرف شود، فواید تغذیه ای فراوانی به شما ارائه می دهد. همچنین یک غذای پرمحتوا است که می توانید آن را با میوه های مختلف و آجیل میل کنید. برای تهیه سس برای سالاد استفاده کنید، در یک دسر پارفی لذت ببرید. یا در شیک ها و اسموتی های پروتئینی بگنجانید.

چندین فواید ماست

• مکانیسم ها

ماست کم‌چرب معمولاً پروتئینی است که درون آن فشرده است اما کالری کمی دارد. رژیم های غذایی با پروتئین بالا مطمئناً در تمام مدت کمک خواهد کرد زیرا کاهش استرس ناشی از کاهش اشتها همراه با افزایش متابولیسم است. بدن انرژی زیادی برای هضم آن دارد که باعث افزایش کالری سوزی از روز می شود. ماست معمولا پر از ویتامین است. یک وعده منبع قابل توجهی از پتاسیم، فسفر، ریبوفلاوین، ید، روی و ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) است. ماست همچنین حاوی B12 است که گلبول های قرمز خون را حفظ می کند و به عملکرد صحیح سیستم عصبی شما کمک می کند. ویتامین B12 بیشتر در محصولات حیوانی مانند مرغ و ماهی یافت می شود، بنابراین گیاهخواران سخت گیر به راحتی می توانند کوتاه بیایند.

• کاهش خطرات بیماری

زنانی که ماست می خورند اغلب عوامل خطر بیماری های مزمن کمتری دارند که می تواند کیفیت زندگی آنها را افزایش داده و امید به زندگی آنها را افزایش دهد.

• کمک تیکر

یکی دیگر از دلایل خوب ماست قلبی: “مصرف ماست بدون چربی و کم چرب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک کند. پروتئین های ویژه در لبنیات BP را تنظیم می کند و سطوح بالای کلسیم، منیزیم و پتاسیم به فشار خون کمک می کند. اثر کاهش دهنده

• کنترل ولع مصرف

پروتئین فراوان در ماست به افزایش سیری کمک می کند و بنابراین به زنان کمک می کند کالری دریافتی خود را برای مدیریت وزن سالم کنترل کنند.

• هضم ماست در مقایسه با شیر کمتر مشکل است.

بسیاری از افرادی که نمی توانند شیر را تحمل کنند، چه به دلیل حساسیت به پروتئین یا عدم تحمل لاکتوز، این افراد می توانند از ماست لذت ببرند. روش کشت باعث هضم ماست بیشتر از شیر می شود.

• استفاده از ماست در دستور غذاها

ماست به عنوان یک ماده جایگزین در انواع دستور العمل ها عمل می کند. ماست ساده می‌تواند جای خامه را در یک خرج بگیرد. همچنین می توانید طعم مکمل ماست را با مقداری از روغن یا کره ای که در دستور پخت کلوچه، براونی یا کیک لازم است، جایگزین کنید. می تواند جایگزین تمام چربی ها شود.

ماست سالم ترین است و به خوبی با بسیاری از غذاهای مختلف استفاده می شود.

ماست مصرف کلسیم و ویتامین های B را افزایش می دهد. اسید لاکتیک موجود در ماست به جذب کلسیم شیر در هضم کمک می کند.

زنانی که به طور منظم ماست می‌خورند، در واقع در مقایسه با همتایان خود، انواع بیشتری شامل کالری مصرف می‌کنند و همچنان چربی خود را با سرعت بیشتری کاهش می‌دهند.

اگر بیشتر از ماست می‌خواهید، نوع کم‌چرب، ساده و بدون شیرینی آن را ترجیح دهید و آن را با میوه‌های تازه یا عسل مزه دار کنید یا در کنار غذاهای مختلف میل کنید. در وعده صبحانه از ماست استفاده کنید

صبحانه با کاهش گرسنگی و کمک به شما در انتخاب غذاهای سالم بعد از روز، کنترل وزن را افزایش می دهد.

ماست یک ماده غذایی خوشمزه برای رفع شیرینی دندان شماست. هم به اندازه کافی چاشنی دارد که بتواند سیر کند و هم کالری کمی دارد تا دور کمر شما را مدیریت کند.

در اینجا چند فواید ماست برای کودکان در حال رشد شما آورده شده است.

• سرشار از کلسیم است

یک وعده ماست حاوی پروتئین به عنوان تخم مرغ است، به این معنی که ماست می تواند به شما در ایجاد یک رژیم غذایی غنی از پروتئین کمک کند. پروتئین برای حفظ انرژی در طول روز بسیار مفید است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر