فواید چغندر سوئیس – یک غذای چربی سوز طبیعی

با فواید باورنکردنی چغندر سوئیس برای کاهش وزن، نحوه بهترین تهیه آن و مقداری که باید بخورید تا حداکثر سود را از چغندر سوئیس – یکی از غذاهای چربی سوز شگفت انگیز طبیعت – پیدا کنید.

سبزی معروف به چغندر سوئیس از نظر طعم شبیه چغندر یا اسفناج است. همراه با کلم پیچ، کلم پیچ و سبزی خردل، این سبزی برگ سبز است که معمولاً به عنوان سبزه شناخته می شود. شما می توانید آن را در طول سال خریداری کنید، اما زمان اوج برداشت آن از ژوئن شروع می شود و در اوت به پایان می رسد.

این سبزی برگ سبز دارای ساقه ای پهن و ترد به رنگ سفید، قرمز یا زرد است. برگها به رنگ سبز تیره، بسیار پهن و به شکل بادبزن پهن شده اند. می توانید ساقه و همچنین قسمت های برگ دار آن را بخورید.

فواید چربی سوزی چغندر سوئیسی

حاوی آنتوسیان ها و فیبر است که محافظت ویژه ای در برابر سرطان دستگاه گوارش به ویژه سرطان روده بزرگ می کند. شواهد علمی اخیر حاکی از آن است که چغندر سوئیسی ممکن است از کلیه بیماران دیابتی محافظت کند، زیرا سطح سرمی اوره و کراتینین کاهش می یابد.

همچنین در مواد زیر بسیار زیاد است: ویتامین A، C، E و K، فیبر غذایی، منیزیم، منگنز، آهن و پتاسیم.

این سبزی علاوه بر این حاوی مقادیر قابل اعتمادی از ویتامین های B-1، B-2 و B-6، به علاوه اسید فولیک، بیوتین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، مس، کلسیم، روی، فسفر و مس و همچنین پروتئین است.

محتوای ویتامین K به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند.

بتا کاروتن یک ماده مغذی ضد سرطان است که همچنین یک آنتی اکسیدان است. بتاکاروتن متعلق به خانواده کاروتنوئیدها است و ممکن است بتواند از بدن در برابر سرطان پوست و انواع مختلف سرطان محافظت کند.

ویتامین A در کاهش اثرات منفی دود سیگار بر بدن مفید است، به علاوه به محافظت از بدن در برابر آمفیزم کمک می کند.

منیزیم با تنظیم اثر کلسیم بر بدن در تنظیم تون عصب و عضله بدن مفید است.

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان که در آب حل می شود به مبارزه با التهاب کمک می کند. انرژی لازم برای افزایش متابولیسم بدن شما به منظور سوزاندن چربی اضافی را فراهم می کند. شاتوت سوئیس حاوی ویتامین C است که برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها مفید است، به علاوه محافظت بیشتری در برابر سرطان روده بزرگ می کند. ویتامین C همچنین برای حفظ سیستم ایمنی سالم، دفع سرماخوردگی و کمک به درمان عفونت بسیار مفید است.

همچنین حاوی پتاسیم است که برای کاهش سطح خون و همچنین سطح کلسترول مفید است.

آهن موجود در این سبزی برای تولید انرژی بدن مفید است و همچنین هموگلوبین، پروتئینی که اکسیژن را به همه جای بدن منتقل می کند، تولید می کند.

این سبزی حاوی منگنز است، یک ماده معدنی کمیاب که برای تولید انرژی از پروتئین ها و کربوهیدرات ها و همچنین سنتز اسیدهای چرب مفید است. علاوه بر این، منگنز از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد که هنگام تولید انرژی رخ می دهد، محافظت می کند.

روش درست تهیه چغندر سوئیسی

در بخش محصولات تازه سوپرمارکت خود به دنبال چغندر سوئیسی تازه باشید. این قسمت یکی از یخچال های فروشگاه می باشد. پر جنب و جوش ترین محصول برگ سبز را بدون برگ های زرد یا تغییر رنگ پیدا کنید. مطمئن باشید که ساقه‌های ترد و برگ‌های ترد را انتخاب می‌کنید که هیچ لکه‌ای قابل مشاهده ندارند.

می توانید برگ های شسته نشده شاتوت سوئیس را در یک کیسه پلاستیکی برای چند روز در یخچال قرار دهید. برگ های برگ شاتوت سوئیس بلانچ شده ممکن است برای وعده های غذایی بعدی منجمد شود. قبل از پختن چغندر سوئیس، آن را با دقت بشویید تا همه کثیفی ها و ماسه ها از بین بروند. برگ‌ها و ساقه‌ها را در ظرفی پر از آب سرد فرو کنید، آن‌ها را بچرخانید، سپس با آب سرد و جاری، تمیز کردن آن‌ها را به پایان برسانید. انتهای پایین سبزیجات را جدا کنید. اگر الیاف بیش از حد زیاد است، می‌توانید به همان روشی که الیاف اضافی ساقه‌های کرفس را جدا می‌کنید، آنها را جدا کنید.

این سبزی را در قابلمه آلومینیومی نپزید، زیرا آلومینیوم باعث از بین رفتن رنگ سبز شاتوت سوئیسی می شود. بهتر است چغندر سوئیسی خود را سریع بجوشانید، به جای بخارپز کردن، زیرا روش جوشاندن سریع اسیدهای اگزالیک موجود در برگ ها را آزاد می کند و به آن کمک می کند تا طعم تلخی نداشته باشد.

وقتی لازانیا گیاهی می‌پزید، به جای اسفناج، چاشنی سوئیسی را جایگزین کنید. هنگام تهیه غذاهای پر از سبزیجات، آن را جایگزین کلم کنید. می توانید از برگ ها به عنوان بسته بندی ساندویچ استفاده کنید و آنها را با ماهی تن، مرغ یا بوقلمون مورد علاقه خود پر کنید. همچنین می‌توانید این سبزی پخته شده را با اضافه کردن روغن زیتون خالص، آب لیموی تازه و حبه‌های سیر خرد شده به یک ظرف پاستا پنه اضافه کنید. سعی کنید مقداری چاشنی سوئیسی بخارپز شده را به فریتاتا یا املت اضافه کنید.

مقدار برای خوردن

اندازه توصیه شده چغندر سوئیسی معادل یک فنجان است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر