ماشین اسپرت استون مارتین DB1

استون مارتین DB1 – نگاهی دقیق به این خودروی اسپورت شامل عملکرد، اطلاعات فنی، ویژگی‌ها، مقایسه رقبا، تاریخچه، قیمت‌های دست دوم

از کلاسیک تا مدرن

خودرو

اولین خودروی اسپرت استون مارتین در سال ۱۹۱۴ ظاهر شد.

در سال ۱۹۳۹، آستون مارتین اتم، یک کوپه دو در، چهار نفره، با موتور ۲ لیتری، چهار سیلندر، SOHC، با دو کاربراتور زنیت معرفی شد.

در اوایل دهه ۱۹۴۰، این دستگاه با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر OHV با دو کاربراتور SU و نسبت تراکم ۷.۲۵:۱ جایگزین شد.

این گیربکس که به یک جعبه دنده چهار سرعته نیمه اتوماتیک متصل است، ۹۰ اسب بخار در ۴۷۵۰ دور در دقیقه تولید می کند.

سیستم تعلیق جلو مستقل و فنرهای برگ در عقب با کمک فنرهای هیدرولیک آرمسترانگ وجود داشت. تولید اتم در سال ۱۹۴۴ به پایان رسید.

در سال ۱۹۴۷، تصمیم به طراحی یک ماشین جدید گرفته شد، اما در آن زمان، شرکت در مشکلات مالی قرار داشت و نیاز به تزریق نقدی داشت.

تاریخ حاکی از آن است که زمانی که دیوید براون، صنعتگر، اتم را در سال ۱۹۴۷ رانندگی کرد، چنان تحت تأثیر قرار گرفت که شرکت استون مارتین را خریداری کرد، در حالی که قبلاً شرکت لاگوندا را خریداری کرده بود.

با استفاده از Atom به عنوان پایه، دیوید براون احساس کرد که یک نوع کوپه کانورتیبل یا دراپ هد، با استایل بدنه گسترده، مناسب ترین فرمت برای تولید خودروی جدید خواهد بود.

برای مقاومت در برابر تنش های اضافی ناشی از برداشتن بخش سقف، شاسی به استحکام بیشتری نیاز دارد.

حتی با وجود اینکه موتورهای شش سیلندر دو بادامک بزرگتر از لاگوندا در دسترس بودند، تصمیم گرفته شد که همان واحد ۲ لیتری که در Atom استفاده می شد حفظ شود و به جعبه دنده دستی چهار سرعته، تمام سنکرومش دیوید براون مجهز شود.

این خودرو دارای بدنه ای فولادی، با جلوپنجره سه قسمتی بسیار متمایز، بر روی یک شاسی فولادی، با وزن محدود ۱۱۴۰ کیلوگرم بود.

از ترمزهای درام هیدرولیک ۱۲ اینچی Girling در رینگ های ۱۶ اینچی با فرمان کرمی و غلتکی استفاده می کرد.

یکی از ویژگی های جالب طراحی، وجود یک محفظه در یکی از بال های جلو برای ذخیره چرخ یدکی بود.

این خودروی جدید اسپورت دو لیتری اسپرت نامگذاری شد و در نمایشگاه خودروی لندن در سال ۱۹۴۸ عرضه شد، زمانی که تولید تا معرفی DB2 در سال ۱۹۵۰ ادامه داشت و در آن زمان نام جایگزین استون مارتین DB1 به این خودرو رسید.

متأسفانه، وجود یک بدنه دو سرنشینه سنگین، بدنه به سبک دراپه‌د، و موتوری با تنها خروجی متوسط، خودرویی را ساخت که قدرت کمی داشت، که در این واقعیت منعکس شد که تنها ۱۳ دستگاه از DB1 ساخته شد.

علاوه بر این، شاسی فقط برای یک دوره تولید محدود مناسب بود، که به این معنی بود که تولید خودرو گران بود و بنابراین یک سرمایه گذاری سودآور نبود.

ASTON MARTIN SPA تبدیل

قبل از عرضه خودروی اسپرت DB1، تصمیم گرفته شد که به عنوان ابزاری برای آزمایش کامل شاسی و موتور، این خودرو در مسابقه ۲۴ ساعته اسپا بلژیک در سال ۱۹۴۸ شرکت کند.

بدنه موجود با یک نسخه ویژه بر اساس یک کانورتیبل کوچک دو نفره جایگزین شد.

در نتیجه، ماشین به طور کامل برنده مسابقه شد و به درستی به عنوان ماشین اسپا انتخاب شد.

پس از مسابقه، این خودرو بازسازی شد و در کنار DB1 در نمایشگاه اتومبیل لندن ۱۹۴۸ به نمایش درآمد.

با این حال، این تک اسپا ماکت، همانطور که شناخته شد، نتوانست علاقه کافی برای تضمین تولید واقعی ایجاد کند، و متعاقبا در موزه موتور هلند به نمایش گذاشته شد.

رقابت

بازاری که استون مارتین در آن عرضه شد شامل خودروهای اسپرت زیر بود: Triumph 2000، Cisitalia 202 SMM Spider Nuvolari، Bristol 401 و Maserati A6.

این پایان بررسی خودروهای اسپرت استون مارتین DB1 من است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر