مزایای ساده، اما منحصر به فرد درست غذا خوردن

اختلالات سبک زندگی مانند ساعات خواب نامنظم و عادات غذایی ناسالم بر وجود ما تأثیر می گذارد. در نتیجه همین امر، اختلالات جزئی سلامتی مانند بدن درد و سردرد به امری عادی تبدیل شده است.

مراقبت از سلامتی مهم است. این نه تنها عامل احساس خوب را تقویت می کند، بلکه فرد را در برابر مجموعه ای از اختلالات محافظت می کند و همچنین ممکن است طول عمر را تضمین کند.

وقتی از مراقبت از سلامتی خود صحبت می کنیم، درست غذا خوردن راه مهمی برای درست کردن همه چیز است. بنابراین فرد باید به رژیم غذایی خود توجه کند و به غذاهای سالم پایبند باشد.

درست غذا خوردن موضوعی است که امروزه بسیار مورد بحث قرار گرفته است. برخی تغییرات ساده در سبک زندگی فرد می تواند سلامت و رفاه بسیار بهبود یافته را برای خانواده و خود تضمین کند.

بیایید نکاتی را در مورد تغذیه سالم مرور کنیم تا در دراز مدت به نفع خانواده و ما باشد.

۱. غذاهای ارگانیک:

غذاهای ارگانیک بدون استفاده از آفت کش ها و کودها رشد می کنند. این تضمین می کند که تماس بدن ما با رادیکال های سنگین آزاد تا حد زیادی کاهش می یابد. این باعث ایمنی قوی فرد می شود و سلامتی بهتر را برای فرد تسهیل می کند.

غذاهای ارگانیک می تواند به ویژه برای سالمندان و کودکان در حال رشد مفید باشد. به طور خاص، غذاهای ارگانیک نشان داده اند که بروز اختلالاتی مانند ADHD و اوتیسم را در بین کودکان در حال رشد کاهش می دهند.

امروزه می توان برندهای زیادی را در سوپرمارکت ها پیدا کرد که به عنوان ارگانیک علامت گذاری شده اند. گواهی ارگانیک تنها توسط مقامات شناخته شده ای مانند USDA اعطا می شود، و این نشان می دهد که روش های از پیش تعریف شده در هر مرحله از رشد یا فرآوری یک غذا استفاده شده است.

برخی از رایج ترین غذاهای ارگانیک میوه ها و سبزیجات ارگانیک، شیر ارگانیک و غلات ارگانیک هستند.

۲. غذاهای طبیعی

مردم اغلب بین اصطلاحات غذاهای ارگانیک و غذاهای طبیعی اشتباه گرفته می شوند. ممکن است در نظر داشته باشید که آیا غذاهای ارگانیک همان غذاهای طبیعی هستند یا خیر.

غذاهای ارگانیک با غذاهای طبیعی متفاوت هستند و اصطلاحات به چیزهای متفاوتی اشاره می کنند.

غذاهای طبیعی غذاهایی هستند که به هیچ وجه غنی شده، سنتز شیمیایی یا تغییر نیافته اند. این تضمین می کند که ارزش غذایی اساسی یک غذا تغییر نمی کند.

نمونه ای از غذاهای طبیعی، غلات کامل هستند. غلات سبوس دار سالم تر از غلات معمولی هستند زیرا سرشار از فیبر هستند. این تضمین می کند که فرد بعد از یک وعده غذایی کوتاه احساس سیری می کند و همچنین تضمین می کند که انرژی به آرامی در بدن آزاد می شود.

بنابراین غلات کامل برای بیماری هایی مانند دیابت، چاقی و مجموعه ای از اختلالات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا مفید هستند.

۳. یک مثال خوب در میان ابر غذاها: ارزن

اگر ابر غذاها را در نظر بگیریم، ارزن گونه‌ای است که می‌تواند دنیایی از تفاوت را برای سلامتی و تندرستی فرد ایجاد کند. مردم از تمام گوشه و کنار جهان به خاطر فواید بی شماری که این ارزن برای سلامتی ما دارند، دوباره به ارزن تبدیل می شوند.

دانه ارزن به عنوان یک منبع پروتئین دوستدار گیاهخواری عمل می کند. در حالی که ارزش پروتئین آن مشابه گندم فرآوری نشده است، ارزن منبع غنی تری از اسیدهای آمینه ضروری است.

به طور مشابه برای حفظ سطح قند خون ثابت، ارزن گزینه مناسبی است. ارزن نشان داده است که سطح قند خون را در سالم ترین حالت خود نگه می دارد. اینها در درجه اول با کاهش هضم و جذب نشاسته عمل می کنند.

مصرف ارزن به دلیل داشتن درصد بالای فیبرهای غذایی، سلامت قلب و عروق را تقویت می کند. در عوض، ارزن حاوی درصد بالایی از کربوهیدرات (فیبر) و لیگنین است که برای سلامت عروق بسیار مفید است.

۴. غذاهای با GI پایین

غذاهایی که شاخص گلیسمی پایین تری دارند، پس از مصرف، سطح قند خون را افزایش نمی دهند. بنابراین انرژی به صورت پایدار در بدن آزاد می شود.

این تضمین می‌کند که فرد به طور مکرر احساس گرسنگی نمی‌کند و غلبه بر ولع شکر را برای فرد آسان‌تر می‌کند. دیابت، اختلالات قلبی و چاقی از جمله مسائلی هستند که غذاهای کم GI به رفع آنها کمک می کنند.

سیب، هلو، پرتقال و گیلاس از جمله میوه های کم گلیسمی هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر