نحوه کنترل وزن بعد از زایمان

زنان در دوران بارداری تمایل به افزایش وزن دارند و این تمرین خوبی برای سلامت نوزاد و همچنین سلامت زن باردار حامل نوزاد است. افزایش رژیم غذایی و غذاهای مغذی باعث افزایش وزن بدن در دوران بارداری می شود. ممکن است خانم‌ها فکر کنند که بعد از بارداری با رعایت یک رژیم غذایی می‌توانند وزن کم کنند، اما همیشه پیشنهاد می‌شود که برای کاهش وزن و بازگشت به حالت طبیعی بعد از بارداری، ورزش‌های روزانه را همراه با برنامه غذایی خود انجام دهند.

اگرچه وزن مربوط به بارداری اغلب پس از بارداری به خودی خود کاهش می یابد، در برخی موارد زنان به سختی وزنی را که در دوران بارداری به دست آورده اند کاهش می دهند و این ممکن است به دلیل وزن اضافی که حمل می کنند به خطراتی برای سلامتی منجر شود. زنانی که پس از لقاح موفق به کاهش وزن مرتبط با بارداری نمی شوند، در بارداری بعدی بیشتر وزن اضافه می کنند و نتایج نهایی می تواند فاجعه بار باشد. افزایش بیش از حد وزن بدون کاهش وزن و می توانید تصور کنید که در نهایت به چه شکلی خواهید افتاد. این وزن اضافی شانس ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی و دیابت را نیز افزایش می دهد. از این رو همیشه توصیه می شود که خانم ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا پس از بارداری به وزن طبیعی خود بازگردند و از شانس تبدیل شدن به یک خانم چاق بعد از دو سال جلوگیری کنند. ورزش منظم، رژیم غذایی کنترل شده و کمی احتیاط در واقع می تواند به کاهش وزن و رفع نگرانی های آینده کمک کند.

با رعایت این روش ها راه های زیادی برای کاهش وزن بعد از بارداری و رسیدن به وزن طبیعی قبل از بارداری پیدا خواهید کرد. تحقیقات ثابت کرده است که زنان با رعایت رژیم غذایی تمایل به کاهش وزن دارند، اما با افزایش وزن، توده عضلانی ارزشمند و چربی بدن را از دست می دهند. اگر آنها از یک برنامه ورزشی منظم همراه با رژیم غذایی پیروی کنند، تمایل دارند چربی مورد نیاز بدن را حفظ کنند. بنابراین همانطور که قبلا ذکر شد، علاوه بر رژیم غذایی، برای کاهش وزن مرتبط با بارداری، ورزش منظمی نیز انجام دهید. این تمرینات وزن بدن شما را بهبود می بخشد و همچنین به زن کمک می کند تا تناسب اندام قلبی عروقی خود را به همراه توده عضلانی حیاتی که تمرینات او برای حفظ فیزیک خود حفظ می کند، بهبود بخشد. بهتر است سبک زندگی معمول خود را تغییر دهید تا به تناسب اندام خود برسید تا اینکه در حالت عجیب و غریب بمانید فقط به این دلیل که برای انجام تمرینات منظم کمی تنبل هستید.

افرادی را خواهید یافت که می گویند کالری کمتر (به دلیل رژیم غذایی) و ورزش منظم بر کیفیت شیر ​​مادر تأثیر می گذارد. تحقیقات ثابت کرده است که کیفیت شیر ​​مادر به دلیل ورزش یا رژیم غذایی تغییر نمی کند، پس آرام باشید و ورزش را برای کاهش وزن غیر ضروری شروع کنید. شیردهی بهترین راه برای کاهش وزن است زیرا یکی از مهمترین دلایل افزایش وزن بدن این است که باید با کالری اضافی شیر مادر سازگار شود. پس از آن بهره ببرید و برای کاهش وزن شیردهی را شروع کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر