نکات عالی برای کاهش وزن

این روزها واقعاً سخت است که بدانید کدام نکات برای کاهش وزن مناسب هستند. به نظر می رسد که هر کسی نظر متفاوتی دارد. کم چرب، کم کربوهیدرات، ناشتا و غیره لیست ادامه دارد و ادامه دارد. اما کدام یک از این نکات واقعاً کارساز هستند و کدام یک فقط برای مدت کمی کار می کنند.

دو رژیم غذایی رایج در اطراف، رژیم کم چرب و رژیم کم کربوهیدرات هستند. این برنامه‌ها به دلیل کاهش وزن اولیه سال‌ها متداول بوده‌اند، اما افراد بعداً در حفظ وزن با مشکل مواجه می‌شوند. بیایید یک لحظه به آنها نگاه کنیم

  • رژیم های کم کربوهیدرات به شدت سختگیرانه هستند. نه تنها نمی توانید کربوهیدرات بخورید، بلکه به سختی می توانید بخورید. پس از چند هفته از پیروی از این برنامه متوجه خواهید شد که وزن کم کرده اید، و این باعث می شود فکر کنید که این برنامه کارآمد است. همچنین متوجه خواهید شد که خیلی بیشتر احساس خستگی می کنید، انرژی کمتری دارید و دیگر فعال نیستید. رژیم های کم کربوهیدرات باعث کاهش گلیکوژن (ذخایر انرژی) در کلیه و ماهیچه ها می شود و به طور کلی ناسالم هستند. بله، شما وزن کم می کنید، اما فقط به این دلیل که کم کم آب خود را کم می کنید.
  • رژیم‌های کم‌چرب برخی از غذاهای واقعاً خوش طعم را حذف می‌کنند. همچنین، بدون اینکه چربی جریان کربوهیدرات ها را به سیستم شما قطع کند، ما تمایل داریم بالا و پایین شدن شدید را احساس کنیم. اگر تا به حال قند بالا داشته اید، می دانید که چه حسی دارد. تصادف در پایان بدترین قسمت است. خود را بسیار تحریک پذیرتر و نامنظم تر خواهید دید.

ترفند کاهش وزن و حفظ آن کاهش وزن طبیعی است. طبیعتاً منظورم این است که این روند باید صرفاً یک تغییر الگو برای شما باشد، نه یک نبرد سخت. تغییر سبک زندگی و تغییر بدن دست به دست هم می دهند. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه کیفیت زندگی شما را نیز بهبود می بخشد.

  • برای خودت وقت بگذار به معنای واقعی کلمه، هر روز چند لحظه وقت بگذارید و به تمام کارهایی که باید انجام دهید فکر نکنید. دیگر به کاهش وزن فکر نکنید. به طور کلی فکر نکنید. یک پارک یا مکان ساکت پیدا کنید و فقط گوش کنید، نفس بکشید و استراحت کنید. وضعیت روانی شما به اندازه بدن شما بخشی از کاهش وزن است.
  • پیاده روی زیاد داشته باشید. بسیاری از مردم می گویند ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید، من مخالفم. پیاده روی نباید فقط برای کاهش وزن باشد، بلکه باید برای آرامش خود نیز باشد. پیاده روی یک ورزش غیر فشرده است که ضربان قلب، تنفس و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. از پیاده روی لذت ببرید و به آرامی آن را طی کنید و می خواهید خیلی بیشتر پیاده روی کنید.
  • ایزومتریک. برای انجام تمرینات لازم نیست به باشگاه بروید. با نشستن پشت میزتان می‌توانید همین الان به انجام حلقه‌های Bicep Curls بپردازید. به جای استفاده از وزنه، به سادگی یک مشت بزنید و عضله دوسر را سفت کنید. اکنون، در حالی که مشت خود را به سمت شانه خود می آورید، تا جایی که می توانید آن را به خودتان سخت کنید. به معنای واقعی کلمه از قدرت خود برای مبارزه با جنبش استفاده کنید. این تون، قدرت را افزایش می دهد و هرگز عضله ای را به خطر نمی اندازد. شما می توانید این کار را با هر ورزشی انجام دهید، از جمله چیزی به سادگی شستن ماشین.
  • تعداد دفعات غذا خوردن خود را تغییر دهید. به جای نشستن ۳ بار در روز به یک وعده غذایی سیر کننده، سعی کنید آن را به ۵ وعده در روز از وعده های غذایی نه چندان سیر کننده تقسیم کنید. با همه راه رفتن و ایزومتریک ها کالری زیادی می سوزانید اما نمی خواهید غذا خوردن را متوقف کنید. صدمه زدن به خود کمکی به شما نمی کند. ۵ وعده غذایی کوچک در روز بخورید و با حفظ قدرت و شفافیت، ذخایر چربی اضافی را از بین ببرید.

به یاد داشته باشید، تنها چیزی که واقعاً برای کاهش وزن نیاز دارید، خودتان هستید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر